Toto řešení by samozřejmě přilákalo také více diváků, vše je ale díky všemožným technologiím, pravidlům atd. otázkou peněz. Forma Williamsu, který je soukromou stájí, se více méně už druhým rokem propadá. I Britové si ale uvědomují, že v F1 je vše otázkou peněz.
"Je zásadní zkorigovat ekonomické základy v F1. Zkorigování jejich základů by zvýšilo konkurenci a podívanou pro fanoušky. Navíc by to pomohlo všem týmům, aby byly znovu konkurenceschopné," říká CEO Williamsu, Mike O’Driscoll. V 80 tých a 90 tých letech mohl Williams dominovat i přesto, že byl stále soukromým týmem. Něco podobného je dnes stěží představitelné. Čím se dá tento pokles vysvětlit?
"Abyste vyhráli šampionát, potřebujete peníze, ale to, že máte peníze, vám neustálá vítězství nezaručí. Ale sport má potřebu rovnocennějšího rozdělení příjmů. Rozpočet Williamsu je 125 milionů liber na sezonu, což je asi 35 - 40 % rozpočtu velkého týmu. U Williamsu tento rozpočet z velké části pokrývá také běžné výdaje, což značí, že máme dostatek peněz na R&D (výzkum a vývoj)," pokračuje O’Driscoll.
Výsledky Williamsu se ale poslední dobou spíše zhoršují, i tak si stáj udržuje slušnou fanouškovskou základnu, což potvrzuje také nedávná Williamsem pořádaná akce na Silverstone. Britský tým ale aktivně hledá podporu některého z výrobců automobilů. V minulosti tým dlouhá léta spolupracoval například s BMW.
"Partnerství s nějakým výrobcem je velkou pomocí, protože vám najednou dodávají jak motor tak i R&D. Vy tak můžete profitovat ze zdrojů a finančních přínosů," pokračuje O’Driscoll, který u Williamsu vidí spoustu mladých talentovaných pracovníků, ale z finančních důvodů nemůže využít plně jejich potenciál. "Posílili jsme mnoho technických oddělení týmu. Jsme opravdu rádi, že máme Paddyho [Lowea] a také se nám podařilo získat nějaký extrémně talentovaný personál pro naši stáj."
Paddy Lowe si ale moc dobře uvědomuje, že je jednou věcí mít dobrý personál a velký rozpočet, ale bez talentovaných pilotů nic nevyhrajete. "Jestli o vítězství rozhoduje pilot nebo auto? Řekl bych, že je to tak 50 na 50. Pokud chcete vyhrávat, tak nemůžete mít jedno bez druhého. Ti nejlepší piloti mají vždy tendenci vyhrávat závody, pilot je tedy velmi důležitým faktorem pro vítězství."