K poskytování služeb, cílení reklam a analýze návštěvnosti využíváme soubory cookie. Používáním webu s tímto vyjadřujete souhlas. Další informace

Williams hledá pomoc velkého výrobce, aby se vrátil na vrchol

-haj, 18. prosince 2017, 23:00 Google+

V F1 hrají již nějakou dobu prim velké týmy typu Ferrari, Mercedes anebo Red Bull. Pokud by ale takových týmů bylo více, tak by závody byly mnohem více napínavé.

Počet komentářů:  7 komentářů (Poslední 19.12. 10:26) Napište svůj názor
Williams by se rád vrátil do bojů o čelní příčky

Williams by se rád vrátil do bojů o čelní příčky | foto: Williams F1 Team

Sdílejte článek

Toto řešení by samozřejmě přilákalo také více diváků, vše je ale díky všemožným technologiím, pravidlům atd. otázkou peněz. Forma Williamsu, který je soukromou stájí, se více méně už druhým rokem propadá. I Britové si ale uvědomují, že v F1 je vše otázkou peněz. 

"Je zásadní zkorigovat ekonomické základy v F1. Zkorigování jejich základů by zvýšilo konkurenci a podívanou pro fanoušky. Navíc by to pomohlo všem týmům, aby byly znovu konkurenceschopné," říká CEO Williamsu, Mike O’Driscoll. V 80 tých a 90 tých letech mohl Williams dominovat i přesto, že byl stále soukromým týmem. Něco podobného je dnes stěží představitelné. Čím se dá tento pokles vysvětlit?

"Abyste vyhráli šampionát, potřebujete peníze, ale to, že máte peníze, vám neustálá vítězství nezaručí. Ale sport má potřebu rovnocennějšího rozdělení příjmů. Rozpočet Williamsu je 125 milionů liber na sezonu, což je asi 35 - 40 % rozpočtu velkého týmu. U Williamsu tento rozpočet z velké části pokrývá také běžné výdaje, což značí, že máme dostatek peněz na R&D (výzkum a vývoj)," pokračuje O’Driscoll. 

img-responsive

Mladý Lance Stroll může být pro Williams příslibem do budoucna na jezdeckém poli, tým by ale chtěl podobný příslib také na poli finančním | foto: Williams F1 Team

Výsledky Williamsu se ale poslední dobou spíše zhoršují, i tak si stáj udržuje slušnou fanouškovskou základnu, což potvrzuje také nedávná Williamsem pořádaná akce na Silverstone. Britský tým ale aktivně hledá podporu některého z výrobců automobilů. V minulosti tým dlouhá léta spolupracoval například s BMW. 

"Partnerství s nějakým výrobcem je velkou pomocí, protože vám najednou dodávají jak motor tak i R&D. Vy tak můžete profitovat ze zdrojů a finančních přínosů," pokračuje O’Driscoll, který u Williamsu vidí spoustu mladých talentovaných pracovníků, ale z finančních důvodů nemůže využít plně jejich potenciál. "Posílili jsme mnoho technických oddělení týmu. Jsme opravdu rádi, že máme Paddyho [Lowea] a také se nám podařilo získat nějaký extrémně talentovaný personál pro naši stáj."

Paddy Lowe si ale moc dobře uvědomuje, že je jednou věcí mít dobrý personál a velký rozpočet, ale bez talentovaných pilotů nic nevyhrajete. "Jestli o vítězství rozhoduje pilot nebo auto? Řekl bych, že je to tak 50 na 50. Pokud chcete vyhrávat, tak nemůžete mít jedno bez druhého. Ti nejlepší piloti mají vždy tendenci vyhrávat závody, pilot je tedy velmi důležitým faktorem pro vítězství."

Google+ Vytisknout

Diskuze: Williams hledá pomoc velkého výrobce, aby se vrátil na vrchol

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 7, poslední 19.12.2017 10:26 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 7 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Turbomotor Renaultu

"B-specifikace dělá to, co jsme čekali." Šéf motorů Renaultu už hovoří také o další verzi

Lewis Hamlton se po Kanadě propadl v šampionátu za Sebastiana Vettela

Mercedes po analýze pochopil, proč v Kanadě nebyl rychlejší. Co čeká ve Francii? + VIDEO

Renaulty ve Velké ceny Kanady

"Red Bull bude litovat, až nasadíme C-specifikaci motoru." Renault s rozchodem počítal

Red Bull se těší na novou éru ve své historii

Red Bull vysvětluje, proč se rozhodl přejít k Hondě: "Umožní nám závodit na vyšší úrovni"

Williams usiluje o zlepšení letošního FW41

Williams již zahájil práce na příštím voze, vývoj toho letošního ale "rozhodně nekončí"

Red Bull bude od příští sezóny spolupracovat s Hondou

Red Bull se rozhodl pro Hondu, končí éru s Renaultem

reklama
  • Pátek

    • 1. Trénink (12:00 - 13:30)
    • 2. Trénink (16:00 - 17:30)
  • Sobota

    • 3. Trénink (13:00 - 14:00)
    • Kvalifikace (16:00)
  • Neděle

    • Závod (16:10)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VETTEL, 2. HAMILTON, 3. BOT... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Motor Mercedesu

Mercedes se svou pohonnou jednotkou brzy překoná hranici 1000 koní

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. "Mercedes už nemá to nejlepší auto, ale pochybovat o titulu by bylo známkou slabosti"

  2. Boullier vysvětluje, proč se McLaren chce i nadále soustředit na vývoj letošního vozu

  3. "Brown je správný šéf, u Ferrari mi závodění v Le Mans nechtěli dovolit," odhaluje Alonso

  4. Red Bull se rozhodl pro Hondu, končí éru s Renaultem

  5. Verstappen umlčel "hloupou kritiku," Marko vyzdvihuje i rychlost Red Bullu v Kanadě

  6. Kde nám to drhne, milá F1?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud