Australský pilot Red Bullu v Abú Zabí kvůli závadě hydrauliky do cíle nedojel, a tak ho v šampionátu nakonec o pět bodů přeskočil Kimi Räikkönen, jenž závod dokončil za svým týmovým kolegou na čtvrtém místě. Jak hodnotí letošní výkony svého soupeře u Ferrari?
"Mám-li být brutálně upřímný, pak by měl s tím autem být v šampionátu mnohem více napřed. Takže si nemyslím, že by šlo o velkou věc," komentuje Ricciardo svou ztrátu čtvrté příčky v šampionátu. Ferrari mělo zejména zásluhou motoru lepší balík než Red Bull a často bylo i před Mercedesem, tuto výhodu ale kvůli zbytečným jezdeckým chybám nedokázalo přetavit v titul.
"Tohle odstoupení bolí zřejmě více než ta předchozí. Jde jen o spolehlivost, nemohl jsem udělat nic, abych tomu zabránil. Upřímně jde o hodně hořké zakončení sezóny. Určitě jsme měli své vrcholy, ale skončili jsme tak trochu na dně," dodává Ricciardo.
Jeho soupeř z Ferrari si Velkou cenu Abú Zabí také moc neužil, byť jí alespoň dokončil: "Abych byl upřímný, tak celý závod byl v podstatě o šetření paliva - snažit se udržet jezdce za sebou a ušetřit co nejvíce, abyste na konci byli legální.
Tohle se závoděním fakt nemá nic společného. Žel taková jsou pravidla. Na některých okruzích to je takové jako tady, a opravdu to není zábavné. Měli jsme slušné auto, ale když jsou podmínky takové, tak to s vozem nemá nic společné. Pravidla jsou pravidla, tohle mi ale vážně nepřijde jako závodění. Jen se snažíme využít množství paliva, které můžeme, a každé kolo odkroužit," dodává Räikkönen.