Verstappen dostal v USA novou specifikaci motoru Renault RE17G, která obsahovala některé díly zaměřené na vývoj verze pro příští sezónu. Podle očekávání měla přinést 2 desetiny sekundy na kolo.
Ricciardo byl však po kvalifikaci překvapen, když se novináři ptali na nový motor a potenciální výhodu jeho týmového kolegy, kterému se sobota nepovedla - Max ji po svých chybách označil za jednu ze svých nejhorších kvalifikací vůbec.
Red Bull se o ní Ricciardovi zřejmě vůbec nezmínil, protože přinos nové pohonné jednotky podle něj nestál za řeč: "Pro nás je velmi těžké změřit rozdíl. Renault vyrobil pouze jeden [nový] motor pro každý tým a Max ho stejně musel měnit. Proto bylo samozřejmě logické, že tento víkend šel do jeho auta, za což byl pak penalizován. Záměr u Daniela, a stále to máme v plánu, už není žádná penalizace až do konce sezóny."
Když byl Horner ale přitlačen ke zdi, zda se informaci o nové specifikaci snažili před Ricciardem zatajit, navzdory tvrzení Renault o jejím přínosu odpověděl: "V té specifikaci je tak malý rozdíl. Nedokážeme ho změřit. Je to v rámci průtokoměru, takže je stejná."
Ricciardo nakonec musel z Velké ceny Spojených států kvůli úniku oleje stejně odstoupit. Pokud by mu motor vydržel, pak by podle šéfa Red Bullu skončil na pódiu.
"Daniel z motoru ztrácel olej, a pak se přepnul do bezpečnostního módu. Doufáme tedy, že bude opět použitelný. Je to obrovská škoda, protože na Valtteriho tvrdě tlačil a na počátku závodu vypadal velmi konkurenceschopně. Myslím, že by celkem jasně skončil na pódiu," dodal Horner.