Před začátkem Velké ceny Malajsie silně pršelo, týmy ale pro začátek zvolily hladké pneumatiky, byť na trati byly ještě vlhká místa. Některé týmy proto vzaly mobilní vysoušeče, aby trať na startovním roštu osušily a pomohly tak svým pilotům k lepším startům.
To však porušuje článek 22.3 sportovních pravidel, který říká: "Soupeři se nesmí pokoušet měnit přilnavost jakékoliv části povrchu dráhy jiným způsobem než jízdou po trati." Klasifikace závodu však komisaři již byla potvrzena, aniž by je někdo napadl, proto se výsledky dodatečně měnit nebudou.
Force India si ale ústy svého provozního ředitele postěžovala a FIA si na to příště větší pozor: "Polovina aut na roštu vysoušela okruh, což není povoleno. My jsme to nedělali. Drželi jsme se pravidel. Jenže když všichni ostatní vysoušejí trať, tak tím získávají mnohem lepší start než my na mokré části roštu."
"Myslím, že McLaren byl jedním z těch týmů, který vysoušel rošt," pokračuje Szafnauer pro Autosport. Podle něj to už s členy FIA probrali. "Už jsme na Charlieho Whitinga to upozornili. Nehovořil jsem s Charliem, ale s jinými členy FIA. Zarazilo je to. Nevím, co budou dělat."
"Poukázali jsme na to na startovním roštu, že to dělají. Tohle nesmíte. Dělo se to u mnoha aut, která díky tomu lépe odstartovala. Pak se dějí takové věci," kroutí hlavou provozní ředitel Force Indie.
FIA tyto praktiky probere na schůzce se zástupci týmů v Suzuce na počátku tohoto závodního víkendu a zřejmě k tomu vydá i technickou směrnici.