MERCEDES
Lewis Hamilton, 1. místo
Včera jsme měli těžký den, složitě jsme vnímali naši pozici. I proto jsem moc dobře nespal stejně jako všichni moji inženýři. Nevěděli jsme, zda se nám ten problém podaří vyřešit nebo ne. Dnes jsme přijeli na okruh a auto bylo mnohem lepší, ale pořád to vypadalo, že Ferrari budou pořád poněkud vpředu. Podařilo se mi velmi dobré kolo, dobře poskládané, netuším, kde jsem ho vydoloval, byl jsem sám překvapen. Ale jsem za to opravdu vděčný.
V posledním tréninku jsme absolvovali jen krátký výjezd, jenom pět kol. Myslím, že vůz je rozhodně lepší než v pátek, protože to jsme ztráceli na ostatní nějaké čtyři nebo pět desetin. Zítra uvidíme, jestli se nám podaří zachovat momentální formu. Pro kvalifikaci jsme se rozhodli pro nějaké změny, které by nám zítra měly vyhovovat, takže doufám že budeme na samotné špici nebo aspoň v těsné blízkosti.
Valtteri Bottas, 5. místo
Po kvalifikaci je snadné říkat, co se mělo, ale kdybych to mohl znovu zkusit, asi bych do ní šel s jiným balíčkem. Musíme všechno důkladně přezkoumat. Musíme zjistit, kde jsou ony rozdíly. Je zřejmé, že že odstup v Q3 byl opravdu obrovský. Je těžké něco předjímat pro závod, to uvidíme zítra. Prověříme všechno, abychom plně pochopili, co se děje s vozem, protože to znamená hodně práce. Někdy funguje správně, někdy zase ne. Dnes se to nestalo.
Co se týče Vettela, já se chci soustředit na to, co se děje přede mnou. Doufám, že budu dostatečně rychlý, abychom mohli porazit raději obě Ferrari než jen jedno. Uvidíme, jak to půjde.
Toto Wolff, šéf týmu
Zatím jsme o tomto víkendu viděli spíše zmatený obrázek, vozy různě rychlé a s odlišnými časy, dokonce s velkými odstupy mezi týmovými kolegy. Naším cílem bylo dostat pneumatiky do správného pracovního okna, po těžkém pátku se vše nějak sešlo dohromady, zejména díky určitému ochlazení tratě. Tým odvedl dobrou a hlavně klidnou práci, analyzoval situaci a přišel s některými drobnými vylepšeními. Když už šlo o pole-position, Lewis byl schopen zajet skvěle a získal pozici, o níž jsme v této kvalifikaci vůbec nečekali, že se na ní ocitneme.
Pro Valtteriho to bylo těžší, ale je jasné, že existují určité rozdíly v nastavení nebo pneumatikách, což pak může mít velký vliv na časy v měřených kolech, ve Q3 mu to zkrátka nesedlo. Není pochyb o tom, že kvalifikace byla hodně těžká pro Ferrari, protože Sebastian nemohl bojovat o místo na startu, ale v sobotu se body neudělují. Během dosavadního víkendu byl hodně silný a v závodě bude vážnou hrozbou. Nemůžeme tvrdit, že máme na všechno správnou odpověď, ale můžeme být s dosavadním výsledkem spokojeni a jsme připraveni v závodě velmi tvrdě bojovat.
Niki Lauda, nevýkonný ředitel
Nevím, jak jsme to dokázali, ale podařilo se to. Vettel je chudák, nedokázal se bohužel kvalifikovat. Pro Lewise je to dobré, ale i tak potřebuje získat co nejlepší výsledek. Nevíme, jaký je problém s aerodynamickým balíčkem. Na Lewisově voze fungoval dobře, na druhém autě ne. Myslím si, že v tomto případě je to spíše o jezdci než o autě samotném
FERRARI
Sebastian Vettel, 20. místo
Zjevně jsem přišel o výkon hned v prvním sektoru, takže jsem se pak dovlekl do boxů. Plánovali jsme ještě jeden výjezd, ale na vozidle máme samozřejmě telemetrii, takže při běžícím motoru vidíme všechny tlaky, teploty a podobně. A myslím, že něco nebylo v pořádku, nedalo se to opravit, takže nemělo smysl vyjíždět.
? Sebastian Vettel: The car is quick, so that's why maybe I'm still fairly relaxed.#MalaysiaGP ?? #F1 #Seb5 pic.twitter.com/ERyiDsIcT9
— Sebastian Vettel #5 (@sebvettelnews) September 30, 2017
Nyní potřebujeme zjistit, o jaký problém šlo. Důležité je, že se nám výměna povedla včas. Mysleli jsme, že to nestihneme, ale kluci dnes dokázali zázrak. Pracovali jako šílení, výměnu stihli, ale je škoda, že jsme nemohli vyjet a dostat se na místo, kam patříme.
Kimi Räikkönen, 2. místo
Jo, je to OK. Byli jsme blízko, takže jsem i trochu zklamaný. Jel jsem na maximum. Vždycky se ale můžete ještě zlepšit. Nikdy to není na 100 %. Auto se zatím chová dobře, což je potěšující. Nyní se již musíme soustředit na zítřek a uvidíme, jak to půjde. Bude to dlouhý závod, takže ze startu můžete hodně benefitovat. První tři zatáčky jsou hodně těsné, dost se tam toho může semlít. Máme dobré auto, takže věřím, že to bude dobré.
Maurizio Arrivabene, šéf stáje
Je to smůla, ale co můžeme dělat? Musíme to přijmout a zítra bojovat. Zatím přesně nevíme, co to bylo. Asi to bylo nějaké napojení motoru...
Ideální to není, nic takového nechcete, zejména v den, kdy máte pocit, že se vám naskýtá šance, ale bohužel to nemůžeme dokázat. Zítra by to mělo být dramatické. Je to škoda, auto je rychlé a myslím, že jsme dnes na pole-position měli nebo do boje o něj mohli promluvit. Nikdy nevíte, co se v závodě stane - podařilo se nám ušetřit nějaké pneumatiky, což nám může pomoci, což se nedá říci o startovní pozici. Ale soustředím se na zítřejší závod, nemyslím na to, co to bude znamenat v bodování. Chci postupovat krok za krokem.
RED BULL
Max Verstappen, 3. místo
Myslím si, že je to pro nás dobrá výchozí pozice. Tady je vždycky zábava jezdit. Hlavně v zatáčce pět a šest. Lidé tu jsou skvělí, je až neuvěřitelné, jak je to baví. Navíc mám dnes narozeniny. Je to ideální.
Max Verstappen sums up his season to date…
— Formula 1 (@F1) September 30, 2017
Saturday ?
Sunday ?#MalaysiaGP ?? #F1 pic.twitter.com/lbUXkacwky
Daniel Ricciardo, 4. místo
Realisticky, na suchu jsme na boj o pole-position neměli, očekávali jsme, že by mohlo zapršet. Pokud jsme o půl vteřiny pomalejší, opravdu nemůžeme žádat něco navíc - zvláště když Lewis s Mercedesem je tak silný. Je zřejmé, že ztrácet půl desetiny na Maxe není nic příjemného, už se to stalo poněkolikáté. Myslím, že dnes jsme z vozů vytěžili všechno, co šlo. Myslím, že zítra se nabízí šance na pódium, protože Vettel je hodně vzadu a Bottasovi se nedařilo. Ovšem jak se bude chovat Mercedes při závodě, to je těžké odhadnout. Pokud bude sucho, pak hovořme o stupních vítězů, ale pokud zaprší, lze pomýšlet i na vítězství. Myslím, že se nám to může podařit a ještě víc si zadovádět se šampaňským.
Christian Horner, šéf týmu
Dnes to byla velmi povedená a pozitivní kvalifikace. Získat druhou řadu být půl vteřiny za pole-position reprezentuje dobře odvedenou práci. S Maxem a Danielem na třetím a čtvrtém místě můžeme doufat, že budeme dostatečně konkurenceschopní a budeme moci do závodu promluvit. Předpokládám, že na rozdíl od dnešního dne budou podmínky odlišné, čeká se déšť, nejspíš na začátku závodu, takže to může být velice zajímavý start, zvláště se Sebastianem Vettelem startujícím z poslední pozice. To vše může přinést neodolatelnou Grand Prix v Sepangu.
FORCE INDIA
Esteban Ocon, 6. místo
Jsem s naším výsledkem spokojen. Auto fungovalo doře již v trénincích. To je výsledek naší tvrdé práce, kterou jsme od Singapuru odvedli. Dokázali jsme dnes najít nějaký ten extra výkon, čemuž pomohly všechny ty malé změny. Pro zítřek tak jsme v dobré kondici. Dnes jsem jel rychlá kola, snad nejlepší za celou sezónu. Pořád je ale prostor pro zlepšení. Nikdy nevíte, co se stane v závodě. Máme ale šanci udělat slušné body.
Sergio Pérez, 9. místo
Nebyla to pro mě lehká kvalifikace. Celý týden se necítím ve své kůži a zde se to obzvlášť promítne. Ve svém posledním pokusu jsem udělal v jedenácté zatáčce chybu a ztratil jsem rytmus. Mohlo z toho být dobré kolo, nakonec jsem ale devátý. To není úplně špatný výsledek vzhledem k okolnostem. Zítra to bude hodně náročné, ve slunné Malajsii se vždy jede na krev. Je to asi nejtěžší závod roku. Věřím, že na startu něco získám. Navíc do závodu může zasáhnout počasí. Včera nebylo moc příležitostí k testování, takže nikdo nemá moc představy o tom, jaké bude závodní tempo. Já si ale myslím, že můžeme odjet s dobrým výsledkem.
Robert Fernley, zástupce šéfa stáje
Šesté a deváté místo jsou skvělým výsledkem. Auta fungují dobře a jezdci byli před kvalifikací spokojeni s vyvážením. Estebanovo závěrečné kolo bylo čisté a je ve skvělé pozici pro zisk slušného množství bodů. Sergio se necítí moc dobře, takže jeho deváté místo je skvělý výsledek. Naše auto se každým závodem zlepšuje, za což je třeba smeknout před týmem. Zítra máme příležitost získat důležité body, abychom si upevnili čtvrtou pozici.
MCLAREN
Fernando Alonso, 10. místo
V Q1 a Q2 to bylo o chlup. Nakonec jsme desátí. Budeme se snažit získat nějaké pozice a bránit. Čeká nás náročný závod. Déšť by nám mohl pomoci, na suchu bude obtížné držet tempo. Nevyzkoušel jsem měkkou směs. Zítra to bude, co se pneumatik týče, velká neznámá. Je ale jasné, že všichni sáhnou po strategii s jednou zastávkou.
Stoffel Vandoorne, 7. místo
Dnes to byl opravdu velmi dobrý den. Třetí trénink a pak kvalifikace, všechno více méně do sebe zapadlo a výsledek je asi tak dobrý, jaký jsme mohli na tomto okruhu očekávat. Za normálních okolností jsme v kvalifikaci vždy trochu lepší než v závodě, takže uvidíme. Myslím, že pro nás je pozitivní fakt, že nikdo nic zvláštního nezkoušel, takže bychom měli být silní, když vyrazíme do závodu s plnými nádržemi. Měli bychom být schopní dojet přinejmenším na sedmém místě.
Eric Boullier, závodní ředitel:
Oba piloti skvěle spolupracovali a výsledkem toho je dnešní kvalifikace. Stoffel tu jezdí parádně a v kvalifikaci jel skvěle, zatím jeho nejlepší výsledek. Fernando nebyl úplně spokojený se svým posledním pokusem, ale i tak to má dobře připravené. Přípravy byly ovlivněné počasím. Jsme si vědomi toho, že zítra nemusíme být tak rychlí jako dnes. Je tu ještě celá řada otazníků. Doufejme, že nás čeká zajímavá a nepředvídatelná GP: Právě z nepředvídatelnosti bychom mohli profitovat.
RENAULT
Nico Hülkenberg, 8. místo
S dneškem jsem vcelku spokojený. Celý víkend jsme se trápili, nemohli jsme najít ideální vyvážení a chyběla nám rychlost. Nebyli jsme si jistí tím, zda na Q3 máme, takže výsledek je potěšující. Zítra zabereme a snad se dostaneme před Force Indie a McLaren.
Joylon Palmer, 12. místo
Jsem trochu zklamaný, že jsem nedojel v nejlepší 10. Na konci jsme na to měli rychlost, ale nevyšlo to. Zítra začínáme dvanáctí a já věřím, že máme navíc. Do bodů to jsou dvě pozice. Navíc v prvních zatáčkách se může stát cokoliv, takže by se nám to mělo podařit.
Alan Permane, sportovní ředitel
Kvalifikace byla lehce frustrující. Rádi bychom měli obě auta v první desítce. V Malajsii se ale trápíme více než jinde. Vyvážení není dobré, ale lepší se to. Zatím ale nejsme úplně spokojení. Jezdcům se ale s plnou nádrží jelo dobře, což je dobré znamení pro zítřek. Nico startuje z osmého místa za Force Indií a McLarenem, takže je v dobré pozici. Joylon odvedl dobrou práci a startuje z 12. příčky, takže na bodech může v klidu dojet taky.
WILLIAMS
Felipe Massa, 11. místo
Jsem trochu zklamaný, že jsem se nedostal do Q3. S autem a vyvážením jsem byl ale spokojen. Q1 mi vyšla na jedničku, v Q2 to bylo horší. Při prvním pokusu byly přede mnou další auta, takže jsem něco málo ztratil. Při druhém pokusu jsem čistě netrefil druhou zatáčku, takže jsem ztratil trakci. Tyhle drobnosti pak rozhodli.
Lance Stroll, 13. místo
Myslím si, že vše bylo v pořádku. Tým odvedl skvělou práci. Mohl jsem zajet lépe svůj první sektor a navíc jsem měl vychladlé gumy. Myslím si, že to šlo. Alespoň jsme se dostali do Q2. Pokud bude pršet, tak máme nějakou šanci. Pokud bude sucho, tak můžeme využít nějakou zajímavou strategii. Otázkou také bude, jak dobře bude fungovat zadní náprava. S tou se tu hodně lidí trápí. První zatáčka je tu vždy hodně zapeklitá. Musíme se nyní soustředit na práci a zítra se pokusit přivést nějaké ty body. Očekávám dlouhý závod za horka.
Paddy Lowe, technický šéf
Měli jsme bezproblémovou kvalifikaci. I tak jsme ale malinko zklamaní. Myslím si, že jsme měli na to dostat alespoň jeden vůz do Q3. Bohužel jsme nedokázali zrychlit tak, jak se to podařilo zbytku pole. Jsme tam, kde jsme a musíme s tím pracovat. Na druhou stranu vše šlapalo. Oba piloti jsou spokojeni s vyvážením a dokázali z vozů vymáčknout maximum. Jsme v pozici, ze které lze útočit na body. Už se těšíme na zítřek.
TORO ROSSO
Carlos Sainz, 14. místo
Moc si nemůžeme stěžovat, jsme na tom dle očekávání. Čekali jsme 14. místo a dále. Rozdíl mezi super-měkkou a měkkou směsí moc není. Sekundu na kolo vám to nepřidá. Navíc je těžké je dostat do provozu. Bylo těžké optimálně jezdit v prvním sektoru, ale takové je to pro všechny. Nemůžeme si stěžovat.
Pierre Gasly, 15. místo
Myslím si, že to dnes bylo dobré. Jsem šťastný. První kvalifikace v F1 je pro mě významným momentem. Hrozně jsem se na to těšil. Jel jsem na maximum a myslím si, že jsme se od třetího tréninku hodně posunuli. V autě jsem se cítil dobře. Dával jsem tomu vše a s výsledkem jsem spokojen.
?? “I felt confident with the car…” New boy @PierreGASLY discusses his #Quali debut #MalaysiaGP ?? #F1 pic.twitter.com/T75HJL2aM0
— Formula 1 (@F1) September 30, 2017
Těším se na zítřek, čeká mě první F1 závod. O tom jsem snil dlouhá léta. Věřím, že to pro mě bude dobrá zkušenost a snad se ještě zítra zlepším. Nikdy nevíte, jak to tu bude vypadat s počasím, v dešti to bude hodně zrádné. Já bych to uvítal v prvním tréninku mi déšť nedělal problémy. Navíc by to mohlo zamíchat pořadím.
James Key, technický ředitel
Dnešek je pro nás zklamáním - P14 a P15. I kdybychom sem přivezli nějaké vylepšení, tak bychom nebyli rychlejší. Nemyslím si, že by auto mělo na víc. Doufejme, že naše rychlost v závodě bude lepší než teď v kvalifikaci. Většinou to tak je. Musíme to vše ještě zanalyzovat, ale nějaké prvky této trati zřejmě nesedí našim vozům. Jezdci jeli dobře. Dostali z vozů maximum. Pierre se osvědčil. Měl málo řasu na přípravu, odjel málo kol a je jen pár desetin za kolegou. Odvedl opravdu skvělou práci. To je rozohodně pozitivní správa. Nyní se musíme zaměřit na zítřek, abychom něco vymysleli a dohnali ztrátu.
HAAS
Romain Grosjean, 16. místo
Cítil jsem se v pohodě. Bezpečnost F1 se hodně zlepšila, což je skvělé. Kluci v garáži odvedli skvělou práci a dali auto dohromady. Auto bylo dobré, ale prostě chyběla rychlost. Je škoda, že jsem vypadl již v Q1. Byli jsme kousek za Alonsem, takže nová podlaha by pomohla, to samé platí pro přední křídlo. Hlavně se ale musíme naučit pracovat s pneumatikami, abychom je dostali do ideálního teplotního rámce.
Kevin Magnussen, 17. místo
Nebylo to zas tak hrozné. Bohužel nejsme konkurenceschopní. Je to těžké, ale taková je situace. Auto není pomalé. Během jiných závodů máme rychlost. Chybí nám ale konzistence. Naše výkony moc oscilují, ale pracujeme na tom. Základem je dobře navržené auto, což máme. Jen někdy nefunguje, dnešek je toho příkladem.
Günther Steiner, šéf stáje
Ne a ne se zlepšit. Horší už to ale snad být nemůže. Začínáme mít ty víkendy, kdy se nic nedaří. Tenhle je jeden z nich. Potřebujeme se dát dohromady a zítra předvést co možná nejlepší výkon.
SAUBER
Pascal Wehrlein, 18. místo
Byla to slušná kvalifikace - lepší, než jsme mohli očekávat. Je pozitivní, že se nám podařilo snížit odstup od pilotů, kteří jsou našimi přímými konkurenty ve srovnání s předchozími tréninky. Teď se těším na závod, uvidíme, co se nám zítra povede.
Marcus Ericsson, 19. místo
Nebyl to pro nás snadný den. Realisticky jsme si byli vědomi toho, že v kvalifikaci nelze očekávat o mnoho více. Podařilo se nám dnes přiblížit se k našim přímým soupeřům, což vidím jako pozitivum. Máme však před sebou ještě dlouhou cestu co se týče dalšího pokroku. Nyní analyzujeme data, abychom mohli udělat další krok tím správným směrem.