Paddy Lowe už toho v F1 prožil dost a dobře ví, že počasí může ve Spa ovlivnit závodní víkend zásadním způsobem - a dokonale rozmetat strategii ve volbě pneumatik. Okruh o délce 7004 metrů v malebném horském prostředí s velkým převýšením je obtížné zvládnout za ideálních podmínek, natož když se otevře nebe a zalije trať vodou. Náhlé změny počasí nejsou v případě Spa-Francorchamps ničím výjimečným. Právě kvůli jeho délce je potřeba optimálního načasování výměny pneumatik, což se neobejde bez důkladné přípravy.
"Počasí v Ardenách je notoricky proměnlivé, chvíli může pálit slunce a za chvíli pršet, stačí k tomu opravdu jen pár minut. Protože kolo je tu hodně dlouhé, výměna suchých pneumatik za mokré a naopak z vás buď udělá hrdiny nebo skončí katastrofou. Pro náš tým nabízí Spa možnost vytáhnou silné stránky našeho FW40. Felipe je zkušený závodník, Lance tu vyhrál závod F3, takže se těšíme, že tu vytáhnou své nejlepší výkony," navozuje před závodem bojovou atmosféru Lowe.
Jak známo, současný okruh je jen třetinovým zbytkem z původní trati, na níž se naposledy jelo v roce 1970, než si piloti sdružení pod GPDA vymohli její vyškrtnutí z kalendáře. Po dlouhých přípravách se na zkrácené trati jelo poprvé v roce 1983. Ale i tak Lowe a mnoho dalších nedá na Spa dopustit, vzrušuje ho především zvláštní umístění okruhu, které přímo nabízí mnoho dramatických událostí.
"Spa je jedním z nejvýznamnějších okruhů na zemi, to je můj názor. Řadí se mezi nejdelší stálé okruhy v kalendáři F1 a v minulosti se tu odehrálo hodně napínavých závodů. Je to rychlá trať se spoustou převýšení, s velkými rychlostmi a přítlakem. Asi nejznámější je famózní Eau Rouge, vedoucí do strmého kopce, momentálně plošší, takže už tu není tolik omezení. Skladba okruhu umožňuje poměrně časté předjíždění, kdy vozy mohou využít rychlosti na výjezdu ze zatáček, závětří vozů a u dnešních hybridních vozů i zbylou energii v baterii," dodává Lowe.