Problémy vznikaly v aerodynamickém tunelu. Red Bull o svém špatném vstupu do sezóny

Petr Hlawiczka, 10. srpna 2017, 06:55 Google+

Šéf Red Bullu Christian Horner přibližuje příčiny horší konkurenceschopnosti svého týmu na počátku letošní sezóny, kdy došlo k velkým změnám na vozech.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Aerodynamický tunel Red Bullu vodil inženýry za nos

Aerodynamický tunel Red Bullu vodil inženýry za nos | foto: Red Bull Racing

Sdílejte článek

Před letošním ročníkem došlo ke zvětšení šířky vozů, křídel i pneumatik. Celá jejich aerodynamika prošla obměnou. Očekávalo se, že Red Bull s Adrianem Neweyem novou výzvu zvládne a bude bojovat o titul, v předsezónních testech ale přišlo k vystřízlivění - výsledky na dráze byly mnohem horší, než dle simulací očekávali.

"Opravdu jsme se dostali do úzkých, nástroje nekorelovaly s tím, co jsme pozorovali na dráze. Trochu na zcestí nás zaváděl hlavně aerodynamický tunel," přiznává Horner.

"Velikost modelu, velikost pneumatik v tunelu, který máme, nám poskytovali určité falešné výsledky, zatímco dříve bývaly ve specifických oblastech velmi, velmi hodnověrné. Najednou jsme tady měli tu odlišnost mezi tratí a tunelem a CFD," vzpomíná na začátek sezóny šéf Red Bullu.

img-responsive

Red Bull své počáteční potíže z aerodynamického tunelu vyřešil | foto: Red Bull Content Pool

"Velkým problémem u nás bylo to, že se auto najednou stalo mnohem širším, mnohem větším, s podstatně větší blokací v tunelu. A obzvlášť ten náš aerodynamický tunel byl na to hodně citlivý. Vznikaly potíže, s nimiž jsme se dříve nesetkali," pokračuje Horner.

"Zabralo nám to přibližně dva, dva a půl měsíce, pokud jde o to, jak moc nás to vrátilo zpět. Pak samozřejmě pracujete naplno, abyste se pokusili dohnat veškerý ten čas, jenže to není tak, že by ostatní nehybně stáli," uznává 43letý Brit, jehož tým se začal viditelně zlepšovat od Velké ceny Španělska.

Red Bull se letos navíc rozhodl pro změnu a místo obvyklého vysokého přítlaku (a vysoké výkonnosti v zatáčkách) se vydal cestou přítlaku nízkého, aby kompenzoval mírný deficit ve výkonu motoru Renaultu.

img-responsive

Podle Christiana Hornera bude Red Bull ve druhé části sezóny podstatně silnější | foto: Red Bull Content Pool

"Rozvor kol, základní koncept vozu, je stejný. Jde zkrátka o to, jak je rozvíjen. Jde o směr rozvoje, který se změnil a který našemu vozu dodával dobrou výkonnost," přiznává Horner.

Letos se dočkali zatím jednoho vítězství zásluhou Daniela Ricciarda v Ázerbájdžánu, ale na vedoucí Mercedes ztrácejí už 173 bodů. Očekávají ale, že ve zbytku sezóny budou velmi silní.

"Už od Barcelony se nám daří z auta dostávat více a více výkonnosti. Během první poloviny roku jsme dosáhli velmi dobrého pokroku. Na začátku jsme ztratili trochu půdu pod nohama, ale doufáme, že v druhé polovině sezóny budeme mnohem konkurenceschopnější," dodává Horner.

Vytisknout

Diskuze: Problémy vznikaly v aerodynamickém tunelu. Red Bull o svém špatném vstupu do sezóny

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Alex Albon a Williams zažili opravdu krutý závodní víkend (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappena uznává i konkurence

Pierre Gasly a Esteban Ocon dokázali téměř nemožné a posunuli Alpine z devátého na šesté místo v Poháru konstruktérů

Ani závod se neobešel bez červené, hrdinský výkon Alpine zastínil Verstappen

  • Pátek

    • 1. Trénink (5:30 - 6:30)
    • 2. Trénink (9:00 - 10:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:00)
  • Neděle

    • Závod (7:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Sebastian Vettel při testu ochranného štítu v Silverstone

Domenicali doufá, že letos vyhraje Ferrari, vyjadřuje se k ochraně kokpitu

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. "Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud