Problémy vznikaly v aerodynamickém tunelu. Red Bull o svém špatném vstupu do sezóny

Petr Hlawiczka, 10. srpna 2017, 06:55 Google+

Šéf Red Bullu Christian Horner přibližuje příčiny horší konkurenceschopnosti svého týmu na počátku letošní sezóny, kdy došlo k velkým změnám na vozech.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Aerodynamický tunel Red Bullu vodil inženýry za nos

Aerodynamický tunel Red Bullu vodil inženýry za nos | foto: Red Bull Racing

Sdílejte článek

Před letošním ročníkem došlo ke zvětšení šířky vozů, křídel i pneumatik. Celá jejich aerodynamika prošla obměnou. Očekávalo se, že Red Bull s Adrianem Neweyem novou výzvu zvládne a bude bojovat o titul, v předsezónních testech ale přišlo k vystřízlivění - výsledky na dráze byly mnohem horší, než dle simulací očekávali.

"Opravdu jsme se dostali do úzkých, nástroje nekorelovaly s tím, co jsme pozorovali na dráze. Trochu na zcestí nás zaváděl hlavně aerodynamický tunel," přiznává Horner.

"Velikost modelu, velikost pneumatik v tunelu, který máme, nám poskytovali určité falešné výsledky, zatímco dříve bývaly ve specifických oblastech velmi, velmi hodnověrné. Najednou jsme tady měli tu odlišnost mezi tratí a tunelem a CFD," vzpomíná na začátek sezóny šéf Red Bullu.

img-responsive

Red Bull své počáteční potíže z aerodynamického tunelu vyřešil | foto: Red Bull Content Pool

"Velkým problémem u nás bylo to, že se auto najednou stalo mnohem širším, mnohem větším, s podstatně větší blokací v tunelu. A obzvlášť ten náš aerodynamický tunel byl na to hodně citlivý. Vznikaly potíže, s nimiž jsme se dříve nesetkali," pokračuje Horner.

"Zabralo nám to přibližně dva, dva a půl měsíce, pokud jde o to, jak moc nás to vrátilo zpět. Pak samozřejmě pracujete naplno, abyste se pokusili dohnat veškerý ten čas, jenže to není tak, že by ostatní nehybně stáli," uznává 43letý Brit, jehož tým se začal viditelně zlepšovat od Velké ceny Španělska.

Red Bull se letos navíc rozhodl pro změnu a místo obvyklého vysokého přítlaku (a vysoké výkonnosti v zatáčkách) se vydal cestou přítlaku nízkého, aby kompenzoval mírný deficit ve výkonu motoru Renaultu.

img-responsive

Podle Christiana Hornera bude Red Bull ve druhé části sezóny podstatně silnější | foto: Red Bull Content Pool

"Rozvor kol, základní koncept vozu, je stejný. Jde zkrátka o to, jak je rozvíjen. Jde o směr rozvoje, který se změnil a který našemu vozu dodával dobrou výkonnost," přiznává Horner.

Letos se dočkali zatím jednoho vítězství zásluhou Daniela Ricciarda v Ázerbájdžánu, ale na vedoucí Mercedes ztrácejí už 173 bodů. Očekávají ale, že ve zbytku sezóny budou velmi silní.

"Už od Barcelony se nám daří z auta dostávat více a více výkonnosti. Během první poloviny roku jsme dosáhli velmi dobrého pokroku. Na začátku jsme ztratili trochu půdu pod nohama, ale doufáme, že v druhé polovině sezóny budeme mnohem konkurenceschopnější," dodává Horner.

Vytisknout

Diskuze: Problémy vznikaly v aerodynamickém tunelu. Red Bull o svém špatném vstupu do sezóny

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Fernando Alosno

Alonso proti většině: Max by se měl v nadávkách krotit

Carlos Sainz s Ferrari SF-24

Ferrari vyřešilo anomálii a je zpět. V Austinu nasadí poslední letošní vylepšení

U Red Bullu bijí na poplach

Překvapení Verstappen s Markem vedli po Singapuru rozsáhlý hovor kvůli výkonu Norrise

Max Verstappen po úspěšném začátku sezóny odvrací útoky Landa Norrise (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Před poslední přestávkou hledají týmy i piloti optimismus

Charles Leclerc pod singapurskými světly poněkud napravil pošramocenou reputaci Ferrari (ilustrační foto)

Chybující Norris opět převýšil „zbytek světa“, Ferrari se rehabilitovalo

Guanyu Zhou už má poslední místo na startu téměř předplaceno

Prohlášení po kvalifikaci - většina pilotů se vkládá naděje do zítřejšího závodu

Carlos Sainz jr. zakončil kvalifikaci nejhorším možným způsobem (ilustrační foto)

Zoufalá kvalifikace pro Ferrari, Norris zúročil tréninkovou převahu

Max Verstappen v třetím tréninku poněkud ožil (ilustrační foto)

Ještěr se postaral o červenou vlajku, soupeře smetl Norris

Juki Cunoda si po několika slabších závodech vedl velmi nadějně (ilustrační foto)

Druhý trénink patřil Norrisovi s oběma Ferrari v závěsu, Russell boural

Charles Leclerc v závodě v Monaku

Úvodní trénink v režii Leclerca

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Sebastian Vettel při testu ochranného štítu v Silverstone

Domenicali doufá, že letos vyhraje Ferrari, vyjadřuje se k ochraně kokpitu

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Ferrari vyřešilo anomálii a je zpět. V Austinu nasadí poslední letošní vylepšení

  2. Alonso proti většině: Max by se měl v nadávkách krotit

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud