"První dva dny testování Robertovi i nám umožní získat velké množství informací. Následující jízdy s vozem RS17 na Hungaroringu nám pomůžou obdržet detailní a přesná data o současném voze a za reprezentativních podmínek," potvrzuje šéf týmu Cyril Abiteboul.
Polák letos s Renaultem už dvakrát testoval, vždy se ale jednalo jen o pět let starý Lotus E20 poháněný 2,4litrovým atmosférickým motorem na promo pneumatikách. I přesto tým zaujal, protože zajížděl o 0,35 s rychlejší časy než rezervní pilot Sergej Sirotkin.
And our driver line-up for the post-#HungarianGP test?
— Renault Sport F1 (@RenaultSportF1) July 24, 2017
Robert #Kubica and @NicholasLatifi pic.twitter.com/QSjwoYxSjx
Příští týden v Budapešti dostane konečně pořádnou šanci se současnou generací vozu, jenž bude pohánět V6 přeplňovaným hybridním motorem se systémem pro rekuperaci energie, jenž dokáže jeho výkon navýšit o dalších 160 koní. K dispozici bude mít rovněž klasické závodní pneumatiky a na okruhu bude v provozu s ostatními piloty.
"Po tomto testu pečlivě zanalyzujeme nasbírané informace, abychom určili, za jakých podmínek by pro Roberta byl možný v následujících letech návrat k závodění," dodává Abiteboul.
Kubica dostane svou velkou příležitost ve středu 2. srpna 2017. Spekuluje se o tom, že pokud uspěje, pak by mohl nahradit Jolyona Palmera. Druhým pilotem, jehož Renault do dvoudenních testů nasadí, je juniorský jezdec Nicholas Latifi.