V dějinách oficiálního šampionátu F1 najdeme asi nejvýraznější zápis v podání Porsche, které během let 1958-1964 absolvovalo 31 Grand Prix a díky Danu Gurneyovi si zapsalo i jedno vítězství v GP Francie 1962. Ačkoliv Hans-Joachim Stuck v roce 1974 horoval po ryze německé F1, další pokusy byly spíše krokem do slepé uličky. Jména jako Kauhsen, Eifelland či Zakspeed nacházejí své místo v publikacích o nepovedených konstrukcích, některá další spojení (BMW, Porsche) v posledních desítkách let jsou na bázi motorové. Tolik jen velice stručné shrnutí.
Současnosti vládne Mercedes, ale šéf Formule 1 Chase Carey by si přál větší počet německých značek, které by se zařadily po bok Stříbrných šípů. Ideální by bylo přemluvit BMW a popostrčit k rozhodnutí i Porsche a Audi. V minulosti se rovněž spekulovalo o Volkswagenu, ale to už by byla hodně velká utopie.
"Naším cílem je, aby takové společnosti stály o realizaci týmu Formule 1. To je také důvod, proč upravujeme technické a ekonomické podmínky. Máme německého šampiona, mistra v Poháru konstruktérů, Němci bojují o titul i v letošním roce. Proto bychom chtěli mít více německých týmů," vysvětlil svůj záměr Carey.
Šéf F1 neopomenul při této příležitosti zdůraznit, jak je pyšný na návrat Grand Prix Německa do kalendáře závodů. V zemi našich západních sousedů se jezdila F1 do roku 2015. V této sezóně se německá GP nekonala a po loňském návratu se letos opět v Německu nejede, protože nedošlo k dohodě s promotéry. Carey ji v kalendáři chce mít: "Německá Grand Prix má skvělou historii a my budeme bojovat o to, abychom ji udrželi!"
V rámci Grand Prix Velké Británie rovněž Carey uctil jednu z největších osobností Formule 1. Nově otevřená konferenční místnost Liberty Media v Londýně ponese jméno sedminásobného mistra světa Michaela Schumachera. "Je kultovní postavou našeho sportu, to on nastavil měřítka v F1. Svůj hold mu chceme vzdát pojmenováním jedné z konferenčních místností," zdůvodnil své rozhodnutí Carey.