Odstartoval Bottas přeci jenom dříve? FIA podává vysvětlení

Robert RoBertino Pavelka, 9. července 2017, 20:30 Google+

Jedním z nejdiskutovanějších momentů Grand Prix Rakouska nebyla jenom kolize pár desítek metrů po startu, nýbrž otázka, zda muž na nejlepší startovní pozici Valtteri Bottas nepředvedl takzvaný "jumping start" neboli ulitý start.

Počet komentářů:  24 komentářů (Poslední 10.07. 12:31) Napište svůj názor
V případě Bottasova startu šlo skutečně o milimetry a mikrosekundy

V případě Bottasova startu šlo skutečně o milimetry a mikrosekundy | foto: Daimler AG

Sdílejte článek

Už během závodu se objevovaly na obrazovkách reference, které naznačovaly, že finský pilot předvedl doslova zázračnou reakci. Jak už bylo uvedeno v závodním reportu, měl ji dvojnásobně rychlejší než na druhém místě stojící Sebastian Vettel. Ten také záhy sdělil svému týmu přes týmové radio, že má o Bottasově startu pochybnosti.

Vyšetřování, které proběhlo v průběhu závodu skončilo hláškou, že nedošlo k porušení pravidel a tudíž Bottase nečeká žádná penalizace. Ke slovu se tak dostala technologie, která by měla jakékoli dřívější pohnutí pilota zaregistrovat a nahlásit, že start nebyl v pořádku. A tady se ukázalo, že se Mercedes se startovním číslem 77 skutečně ještě před zhasnutím startovních světel pohnul. 

"Systém u ulitého startu posuzuje, zda se vůz během doby od rozsvícení posledního světla a jejich následného zhasnutí, posunul o danou vzdálenost (velmi malou). Zjistili jsme, že může dojít k opravdu neznatelnému pohybu, protože pilot někdy musí v přípravě na start pracovat se spojkou. Systém, který pro starty ve Formuli 1 používáme, pracuje už nějakých 20 let a po celou dobu se jevil jako maximálně spolehlivý," uvádí FIA ve svém materiálu po závodě v Rakousku.

"Bylo prokázáno, že Valtteri Bottas tento velmi malý limit před začátkem závodu nepřekročil. Jednoduše řečeno se mu povedl mimořádně přesný start, dalo by se říci, že dílem náhody přesně odhadl okamžik, kdy světla zhasnou, jeho reakce byla v povolené toleranci," pokračuje FIA

Článek 36.13 sportovních pravidel umožňuje uložit trest buď podle odstavce 36.13c) nebo 36.13d), k němuž dojde po vyhodnocení signálu z transpondéru, který musí být umístěn v každém voze. Podle FIA toto zařízení neposkytlo žádný důvod k Bottasovu potrestání.

Vytisknout

Diskuze: Odstartoval Bottas přeci jenom dříve? FIA podává vysvětlení

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 24, poslední 10.07.2017 12:31 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 24 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Sergio Pérez v deštivém závodě v Japonsku

Pérez se Ricciarda nebojí. Jak se ale zachová Red Bull?

Nový šéf Ferrari Frederic Vasseur

Největší problém u Ferrari? Montoya mluví o nejistotě. Favorizoval Todta

Alpine bude jedním z šesti dodavatelů, zásobujících F1 za tři roky

F1 bude mít šest dodavatelů motorů

Prezentace Red Bullu 2019

Mistrovský Red Bull spojuje své síly s Fordem, odhaluje svou novou zbraň RB19 + FOTO

Pilot stáje Renault F1 Jean-Pierre Jabouille v roce 1978

Do třetice všeho zlého - loučíme se s dalším francouzským pilotem

Mick Schumacher

McLaren rozšiřuje svou řadu rezervních jezdců o Schumachera z Mercedesu

Sergio Pérez s vozem RB18 v Austinu

Trest tým strašně omezuje, stěžuje si šéf Red Bullu

Mick Schumacher v závodě v Miami

Tost lituje, že Schumacher nesehnal sedačku. Německo má velký problém

Představení nového Haasu

Jako první představuje svůj vůz Haas + FOTO

Pohonná jednotka za zády Ferrari F1-75

Ferrari komentuje údajný nárůst výkonu své pohonné jednotky o 30 koní

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

reklama

Doporučujeme

Daniil Kvjat má v posledních závodech dost problémů

Kvjat se zařadil mezi nejtrestanější piloty letošní sezóny

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Trest tým strašně omezuje, stěžuje si šéf Red Bullu

  2. Mistrovský Red Bull spojuje své síly s Fordem, odhaluje svou novou zbraň RB19 + FOTO

  3. Jako první představuje svůj vůz Haas + FOTO

  4. Ferrari komentuje údajný nárůst výkonu své pohonné jednotky o 30 koní

  5. McLaren rozšiřuje svou řadu rezervních jezdců o Schumachera z Mercedesu

  6. "Ferrari letos nebude mít jezdce č. 1, pokud ale bude třeba, zasáhnu!" varuje nový šéf Vasseur

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud