DISKUZE K ČLÁNKU Odstartoval Bottas přeci jenom dříve? FIA podává vysvětlení
Jedním z nejdiskutovanějších momentů Grand Prix Rakouska nebyla jenom kolize pár desítek metrů po startu, nýbrž otázka, zda muž na nejlepší startovní pozici Valtteri Bottas nepředvedl takzvaný "jumping start" neboli ulitý start.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Odstartoval Bottas přeci jenom dříve? FIA podává vysvětlení
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
mi88ki
12:31 10.07.2017 85.207.108.XXXPodle videa je vidět, že to byl trošku letmý start od Valteryho. Pokud by to bylo z kopce, tak bych chápal, že se auto hnulo dříve než jezdec povolil spojku, ale protože je to tuším zde do kopce, tak je jasné, že Valtery musel malinko povolit spojku už před plnou akcelerací a podle videa to bylo ještě před zhasnutím světel. Pak nechápu, podle čeho se měří reakční doba, protože tohle rozhodně nebylo 201 tisícin po zhasnutí ale nějaký malý čas před.
V atletice je povolená reakční doba jedna desetina, ale tam se to, pokud se nemýlím, neměří na základě odlepení od startovních bloků, ale jsou tam zátěžové bloky, které přesně vyhodnotí, kdy běžec začíná přesouvat energii do startovních bloků a pak teprve následuje nějaká doba, kdy se běžec skutečně pohne směr vpřed, neboť prvotní energie jde nejdříve přes svaly do kloubů a nějakou dobu pak trvá, než se se tělo vydá v pohybu do předu. Je to jako zmáčknutá pružina, která se nejdříve musí roztáhnout než vyskočí nad povrch. Takže tady srovnání není na místě.
Vypadá to spíš, že Valtery začal drobně zabírat už před zhasnutím světel, ale k většímu povolení spojky došlo až dvě desetiny po zhasnutí světel a to ostatní teprve začali pouštět spojku. Z toho plyne, že ostatní jezdci ztratili vůči Valterymu tak čtyři desetiny.
Jestli je to v normě, tak ok, ale přijde mi to divné. Jeden jezdec je už v pohybu v rámci tolerance, dejme tomu 20 cm, a druhý teprve dvě až tři desetiny reaguje na zhasnutí a další desetinu mu třeba trvá těch prvních dvacet čísel a rázem je tu čtyři desetiny rozdíl a jen díky tomu, že jiný jezdec začal pohybovat dříve než světla vůbec zhasli, ale v rámci nějaké tolerance. Ale chápu, že v F1 to nelze tak jednoduše měřit jako v atletice a počítat s nějakou základní lidskou reakcí, neboť auto může být v nějakém pohybu aniž by jezdec plně akceleroval. -
Situs
06:22 10.07.2017 85.70.164.XXXCo jsem našel ohledně toho měření startu tak to vypadá že se o to stará ten zmíněný signál z transpondéru jak je uvedeno v článku. Ten nejspíše co by senzor vyhodnocuje projetí elektromagnetickým polem způsobený těmito články ve startovních pozicích [odkaz na stránku] . Ta elektromagnetická oblast má samozřejmě také určitý rozsah, mluví se o asi 15cm, čili též je tam vlastně jistá prodleva. -
-
-
-
-
-
-
-
-
Easy
21:06 09.07.2017 82.144.151.XXXUž ti asi rozumím... Ty máš na mysli ten údaj, co tam uváděli během přenosu, viď? To je opravdu záležitost způsobu měření od-do... Kdo ví, zda ta světla zhasnou s téměř nezměřitelným zpožděním od příjmu signálu ke zhasnutí. Opravdu by mě tato technická problematika zajímala, nejraději bych zašel s Charliem na kafe
-
-
-
Aktuálně
Poslední závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
-
Sobota
-
Neděle
- Závod (7:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
Příští závod 01.12.2024
GP Kataru 57 kol (308.611 km)
Losail International Circuitdní | hod | min | sek