Okruh nedaleko Spielbergu nenabízí příliš dlouhé rovinky - ty nejdelší se nacházejí v prvním sektoru, dělí je pouze úvodní pomalá zatáčka v kopci. Nejdelší rovinka za ní vede do nejprudší zatáčky, před níž začíná druhý sektor.
Piloti pak sjíždějí z kopce první DRS zónou, na jejímž konci se měří maximální rychlosti (tzv. speed trap), pak po třetí zatáčce přicházejí na řadu rychlé zatáčky čtyři a pět. Před tou šestou začíná poslední třetí sektor, kde na ně čekají již jen dvě pravotočivé zatáčky a cílová rovinka s druhou DRS zónou.
Kvalifikace ovlivnily trable Grosjeana s převodovkou, proto byly vyvěšeny žluté vlajky, které nás připravily o napínavou koncovku. Bottas zaznamenal nejrychlejší první sektor, připsal si těsné vítězství nad Vettelem a 2. pole-position kariéry. Loňský čas (1:06,228 min) překonal o téměř 2 sekundy.
Jeho náskok ve skutečnosti mohl být ještě vyšší, protože pouze Seb dokázal poskládat nejrychlejší sektory do jednoho kola. Jezdec Ferrari byl nejlepší v 2. sektoru, Hamilton v třetím. Jak vidíte z přehledu sektorů, Lewis mohl skončit v pohodě v první řadě.
Dle součtu sektorů se do elitní desítky mohl dostat i Alonso. Mou otázkou na to, v kterém místě nejvíce ztratil, jsem ho naštval - jeho kolo podle něj i McLarenu bylo perfektní a to, že se dále nedostal, nebyla jeho chyba, jak jsem svým dotazem nejapně naznačil. Všichni jsou frustrovaní z deficitu výkonu - nějaká desetina nemá žádný vliv v situaci, kdy tady kvůli motoru ztrácejí téměř 1,5 vteřiny.
Na rovince dosáhl nejvyšší rychlost Hamilton s Mercedesem - 328,1 km/h. Všech šest vozů s tímto agregátem se vlezlo do první osmičky, kterou narušil jen Kvjat s motorem Renault (- 1,3 km/h) a Vettel s Ferrari (-2,3 km/h).
Honda s novější specifikací ve Vandoornově monopostu byla o 13 km/h zpět, Alonso se starším motorem zaostával o 12,1 km/h. McLaren dnes i přesto porazil oba Williamsy poháněné nejvýkonnějšími Mercedesy - kde by mohl být s jejich agregátem!
Pneumatiky a strategie
Rozdíly mezi pneumatikami jsou na kratším rakouském okruhu nižší. Penalizovaný Hamilton do závodu půjde s alternativní strategií - jako jediný z Top10 totiž odstartuje na super-měkké směsi, což mu umožní prodloužit první stint oproti jeho přímým soupeřům.
Pokud bude zítra sucho, pak se očekávají jednozastávkové strategie. Počasí je tady ale nejisté a podle meteorologů se zítra může objevit déšť, což může průběh závodu ovlivnit.