Dle britského periodika Daily Mail je partnerství mezi Hondou a McLarenem na spadnutí. Od příštího roku by měl Wokingu dodávat motory Daimler. McLaren tak doufá, že si tímto krokem udrží Fernanda Alonso.
Detaily smlouvy by prý měly být oznámeny ještě před letní přestávkou, je ale velmi málo pravděpodobné, že by McLaren nasadil motory od Mercedesu ještě letos.
Je tu ale celá řada překážek, které bude muset McLaren vyřešit. Primárně jsou to peníze. Honda totiž do kasy britské stáje přispívala 90ti miliony eur na platy. Sám Alonso vydělává nějakých 25 miliónů eur ročně a pokud by u McLarenu zůstal, tak by jeho plat měl v příštím roce narůst o další 3 miliony.
Tento deficit by prý měl ze svého financovat Mansour Ojjeh, který v současné době drží 25% podíl v Technologické skupině McLaren. V Kanadě byl navíc viděn, jak horlivě diskutuje s Toto Wolffem a Niki Laudou.
Pak je tu i myšlenka exkluzivity, se kterou před třemi lety přišel Ron Dennis. McLaren by se stal "jen" dalším ze zákaznických týmů, a neměl by tak jako první přístup k vylepšením. Například, Williams a Force India dostaly své vylepšení až v Kanadě, Mercedes ho nasadil ale již v Barceloně. Tento krok navíc bude stát McLaren nějakých 12 miliónů eur ročně. Od Hondy dostávali motory gratis.
I tak se ale v současné krizi jedná o jediné schůdné řešení a pokud je pravda, že McLaren má v současné době jedno z nejlepších šasi, tak je klidně možné, že by stáj novozélandského zakladatele Bruce McLarena mohla v příštím roce bojovat o zajímavé výsledky. Vždyť taková Force India se v neděli málem sáhla na pódium.
Jak na situaci bude reagovat Honda, je těžké předvídat. Příští rok má totiž japonská automobilka dodávat motory i švýcarské stáji Sauber. Mercedes odmítl situaci jakkoliv komentovat.