"Chceme vyrovnanost, ne vydírání." Marko žádá změnu motorů, jinak Red Bull odejde

Petr Hlawiczka, 18. května 2017, 06:40 Google+

Odborný poradce Red Bullu Helmut Marko vysvětluje, proč chce zjednodušit pravidla pro motory a zlevnit jejich vývoj. A jako obvykle varuje případným odchodem rakouské stáje z Formule 1.

Počet komentářů:  36 komentářů (Poslední 24.05. 09:29) Napište svůj názor
Daniel Ricciardo s Red Bullem RB13 v Barceloně

Daniel Ricciardo s Red Bullem RB13 v Barceloně | foto: Red Bull Content Pool

Sdílejte článek

Rozhovory o nových motorových pravidlech platných od roku 2020 již byly zahájeny a Red Bull, který využívá pohonné jednotky Renaultu, jež nemají takový výkon jako Mercedesy a Ferrari, si při nich klade určité podmínky.

Během víkendu v Barceloně je minulý týden doktor Marko shrnul slovy: "Představa je velmi jednoduchá: chceme motor, který má 1000 koní, standardní KERS i baterie a jehož vývoj nestojí více než 15 - 20 milionů. Měl by mít [pořádný] zvuk a umožnit, aby jezdci dělali rozdíly."

Kdo by jej měl dodávat? Dle představ poradce Red Bullu žádná další automobilka: "Nezávislé společnosti jako Ilmor a Cosworth by měly být schopny vstoupit, takže bychom je my nebo McLaren mohli využít, pokud bychom chtěli."

A pokud tyto podmínky nebudou splněny, tak by Red Bull mohl z F1 odejít: "Ano, protože minulý rok nám Mercedes ani Ferrari nechtěli dát motor. Renault k tomu byl donucen pouze Ecclestoneem. Chceme vyrovnanou situaci, kdy nebudeme vydírání automobilkou," varuje Marko.

img-responsive

Helmut Marko není spokojen s deficitem motoru Renault a současným stavem na poli pohonných jednotek, proto volá po změně | foto: Renault Sport F1

O současných pohonných jednotkách, které podle Fernanda Alonsa potřebují k nastartování šest minut, říká: "Jde o fantastický kousek inženýrství, pro Formuli 1 jsou ale nevhodné. Jsou příliš složité, k jejich nastartování potřebujete 8 - 10 lidí, pilot to dle instrukcí a rad inženýrů nesvede, nemají žádný zvuk a veřejnost o tuto technologii nemá zájem, protože ji nikdy nebude mít ve svých autech."

"Neprodukují zvuk, jsou drahé a složité. Jak říkám, když dáte tyto faktory dohromady, tak už nejde o motor, jaké jsme měli dříve. Proto se trápíme a čekáme, až Liberty tuto kritiku vyslyší, protože společnost jako je Honda, která je vnímána jako specialista na motory, problémy neumí vyřešit - jelikož jsou složité a neuvěřitelně drahé," dodává poradce Red Bullu.

Vytisknout

Diskuze: "Chceme vyrovnanost, ne vydírání." Marko žádá změnu motorů, jinak Red Bull odejde

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 36, poslední 24.05.2017 09:29 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 36 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Nakolik myslel Lando Norris své prohlášení upřímně? (Ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po GP Maďarska: Vítězové se plácají po zádech, týmy ze suterénu loví optimismus

Oscar Piastri je dalším jménem ve Zlaté knize vítězů F1, ovšem spíš než vybojované získal darované vítězství

GP MAĎARSKA: Vítězná komedie McLarenu, rozzuřený Verstappen, jubilující Hamilton

George Russell prožil poměrně značný sešup z piedestalu (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: McLaren je opatrně spokojen, Alpine si sype popel na hlavu

Juki Cunoda připravil mechanikům hodně starostí (ilustrační foto)

KVALIFIKACE: Další Pérezovo selhání, dvě červené vlajky a triumf McLarenu

Lewis Hamilton v Maďarsku osmkrát vyhrál, ale v třetím tréninku chyboval (ilustrační foto)

Třetí trénink ovládly McLareny, Red Bully odpočívaly, Leclerc a Hamilton v potížích

Charles Leclerc pokračuje v nepříliš přesvědčivých výsledcích (ilustrační foto)

Druhý trénink - rudé Ferrari způsobilo červenou vlajku, Norris nenašel přemožitele

Carlos Sainz s novým Ferrari SF-24 při testech v Bahrajnu

První trénink v Maďarsku vyhrál Carlos Sainz

Sergio Pérez věří, že si své místo u Red Bullu udrží

Cunoda místo Péreze? "Jsem připraven bojovat i proti Maxovi," reaguje hrdě Japonec

Lance Stroll s Aston Martinem AMR24

"Prožíváme vzrušující období." Aston Martin o novém aerodynamickém tunelu a příchodu Hondy

Max Verstappen se vydává zpět na trať

Verstappen žádá další vylepšení vozu. "V Maďarsku musí fungovat!" nabádá Marko

  • Pátek

    • 1. Trénink (13:30 - 14:30)
    • Kvalifikace (17:00 - 18:00)
  • Sobota

    • 2. Trénink (12:30 - 13:30)
    • 1. Závod (16:00)
  • Neděle

    • 2. Závod (15:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Fernando Alonso během tréninku v Indianapolis

"Když fouká, tak je to těžké," uznává Alonso po třetím tréninku v Indy. Jak…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Verstappen žádá další vylepšení vozu. "V Maďarsku musí fungovat!" nabádá Marko

  2. Druhý trénink - rudé Ferrari způsobilo červenou vlajku, Norris nenašel přemožitele

  3. "Prožíváme vzrušující období." Aston Martin o novém aerodynamickém tunelu a příchodu Hondy

  4. Cunoda místo Péreze? "Jsem připraven bojovat i proti Maxovi," reaguje hrdě Japonec

  5. KVALIFIKACE: Další Pérezovo selhání, dvě červené vlajky a triumf McLarenu

  6. První trénink v Maďarsku vyhrál Carlos Sainz

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud