DISKUZE K ČLÁNKU "Chceme vyrovnanost, ne vydírání." Marko žádá změnu motorů, jinak Red Bull odejde
Odborný poradce Red Bullu Helmut Marko vysvětluje, proč chce zjednodušit pravidla pro motory a zlevnit jejich vývoj. A jako obvykle varuje případným odchodem rakouské stáje z Formule 1.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: "Chceme vyrovnanost, ne vydírání." Marko žádá změnu motorů, jinak Red Bull odejde
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
airwar1939
08:53 20.05.2017 176.74.128.XXXTzv. jednoduchý motor nijak negarantuje že bude výkonnost motorů vyrovnaná, stačí se podívat do historie, rok 1978, atmosfera 3,0 l, turbo 1,5 l, údaje v kw/koně:
Alfa Romeo V12: 386/525
Ferrari V12: 383/520
Renault V6 turbo: 383/520
Alfa Romeo V12: 368/500
Matra V12: 368/500
Ford-Cosworth V8: 345/470
Rozdíl mezi nejvýkonnějším a nejslabším motorem 50 koní, a mimochodem podobný rozdíl ve výkonnosti byl i mezi motory předchozí generace (2009-2013) výrobců Mercedes, Ferrari a Renault, než FIA zmrazila vývoj a slybším umožnila rozdíl dorovnat.
Reálně i s jednoduššími motory dokáží automobilky s většími zdroji připravit výkonnější motor.-
rock
12:56 20.05.2017 82.117.159.XXX"Reálně i s jednoduššími motory dokáží automobilky s většími zdroji připravit výkonnější motor."
To pravděpodobně dokážou. Rozdíl je v tom, když tehdy byl rozdíl 50 k mezi nejlepší továrnou a soukromníkem (byť s podporou Fordu), zatímco teď je 50 k mezi nejlepší továrnou a druhou nejlepší továrnou, už 4. továrna neumí postavit motor, co by přežil víkend, 5. a každá další se do toho vůbec nemá koule pustit a pro garážníky je to naprosto mimo jejich obzor-
dannak
09:29 24.05.2017 172.20.150.XXX"Rozdíl je v tom, když tehdy byl rozdíl 50 k mezi nejlepší továrnou a soukromníkem (byť s podporou Fordu), zatímco teď je 50 k mezi nejlepší továrnou a druhou nejlepší továrnou"
Jses si jistej, ze mezi Mercedesem a Ferrari je aktualne 50koni ? ;) A jen drobne pripomenuti, Renault byl ten, kdo tlacil FIA do kouta a plakal ze odejde, pokud nebudou tyhle motory. Fia tomu, pravda, moc nepomohla tema zetonama, neb predpokladala, ze vychozi situace bude mnohem vyrovnanejsi a spis opak byl pravdou.
Problem vidim v tom, ze FIA ty motory predepsala, ale neni levna laternativa pro mensi tymy, tohle osetreno byt melo. Na druhou stranu, letos se mi ty motory libi, min. mezi Mercedesem a Ferrari to je dost vyrovnane, coz dokazuje, ze dosahnout pokroku lze.
-
-
-
rock
08:41 19.05.2017 37.188.137.XXXAle dyť má velký díl pravdy. Automobilky (což dávalo jenom tři tovární týmy z tehdejších, nevím, dvanácti celkem?) si prosadily pohonnou jednotku, kterou reálně dokáže vyvinout pár subjektů na světě (Honda k nim očividně nepatří) a pak dělají drahoty, když ho mají dodat soukromému týmu. Tuhle situaci neměl pořadatel a garant série vůbec připustit.
Jednodušší motor -a >1000 k lze dostat i z relativně jednoduchého motoru- by bylo schopno vyvinout pět nezávislých výrobců a třeba pět automobilek - a pokud by byl opravdu jednodušší, všichni výrobci by se dostali blízko k potenciálu motoru -> byly by malé výkonostní rozdíly mezi jednotlivými motory.
Ale chápu, že tohle v současné době zaangažované automobilky nepřipustí. Bylo by pak pravděpodobnější, že prohrají.-
dannak
13:01 19.05.2017 172.20.150.XXXAle jakej by pak byl rozdil mezi F1 a napr. Priusem, kdyby ten motor mel byt tak jendoduchy, jak rikas ?
Jedna vec je, ze by takovy motor sice dokazalo vyvinout a vyrobit nekolik nezavislych dodavatelu, jina vec ale je image F1; byla by stale tou radoby kralovnou, pokud by technologicky zaostavala za beznymi auty ?
Hybridy se postupne rozsiruji a pokud chce F1 byt i technologickou spickou, musi na to nejak reagovat, treba i adopci techto technologii, aby se z ni nestala muzejni zalezitost, neco jako zavody veteranu.
Me na soucasnem stavu spis opravdu hodne drazdi limit 4motoru na sezonu a 4 (5?) nasledujicich zavodu na prevodovku.-
rock
13:50 19.05.2017 37.188.137.XXX"Ale jakej by pak byl rozdil mezi F1 a napr. Priusem, kdyby ten motor mel byt tak jendoduchy, jak rikas ?"
800 koní
Ta honba za technologickou špičkou v F1 je prachsprostá onanie. Královnu motorsportu nedefinuje technologie, ale výsledek. Pokud stroj s jednodušší pohonnou jednotkou objede trať ve stejném nebo kratším čase jak auto s hitech PJ, není co řešit. A toho lze docílit, rezerv je spousta.
Současné pohonné jednotky se pyšní efektivitou. OK, účinnost 50% je extrémně působivé číslo a 100 kg paliva na závod taky. Ale jestliže jsou k vývoji takové PJ potřeba miliardy euro, tak taková pohonná jednotka efektivní není a nikdy nebude.
btw neměl bych nic proti tomu, kdyby měl motor v F1 vydržet celou sezónu.
-
-
-
Ferda
21:14 18.05.2017 46.47.176.XXXCo na to říci?
Když byly Cosworthy, které využívali téměř všichni, tak nikomu nic nechybělo a všichni byli spokojení.
Pak přišla éra turba která stojaté vody pořádně rozčísla. Byl to boj jistoty proti brutálnímu výkonu, ale flambující spolehlivosti. Vydrží či nevydrží ten motor až do cíle?
Toť byla otázka každého fanouška, který tehdy závody sledoval. Prostě celý závod v napětí jako dnes zastánci Hondy.
Svou krásu to mělo, leč éra poněkud nákladná, proto se F1 vrátila ke klasice.
Pak přišel KERS. Vot etot těchnika, řekl si divák. cenový rozdíl nebyl až tak moc velký, ale týmy měly ještě na vybranou. Bylo to fajn, jen škoda, že přišel diktát ze směru FIA který nařídil, že vozy bez KERSu si musí přidat nějakých nadbytečných (40 Kg) závaží, aby vozy s KERS nebyly v nevýhodě.
Právě tady vidím počátek zla, které se táhne dodnes.
Přišla éra temna s ERS.
Kdyby byla ponechána svoboda, tak i dnes jsme mohli sledovat laciné lehké a mrštné štiky proti težkým, předraženým a nemotorným sumcům.
-
Fanda.LH
21:45 18.05.2017 194.228.79.XXXStím KERSem nemáš pravdu... Přišel 2009, kdy měli všichni 605 kg a skutečnost byla taková, že se moc nevyplatilo ho mít. Hmotnost bylo lepší využít na vyvážení... 2010 byl KERS v pravidlech, ale týmy se dohodly, že ho nenasadí, přesto hmotnost vzrostla na 620kg... Následující sezónu stoupla hmotnost na 640 kg, KERS byl vyladěnější / lehčí a měl ho každý... Pokud se nepletu, tak se týmy dohodli i na jednotné rozložení hmotnosti, které musí každý tým +- dodržovat...
Takže žádný bez KERSu 40kg navíc, ale prostě nastavili hmotnost, aby nebyl důvod ho nemít... Pokud nebylo dáno pravidly, že ho mít prostě musí... Jinak s tímto trendem taky nesouhlasím...-
Ferda
22:15 18.05.2017 46.47.176.XXXDovažování bylo. Pouze kvůli KERSu se navýšila minimální hmotnost vozů. Což dovážení je.
Vše bylo v počátcích a týmy bez KERSu moc neremcaly, protože získavali výhodu v reabilitě vyvážení vozu. Když pominu ERS od Mercedesu, tak třeba Ferrari mělo KERS těžší což neslo docela nemile a při pokusu o snížení hmotnosti docházelo k přehřívaní a narážkám, že Magneti Mareli používá materiály z DDR.-
-
Ferda
22:33 18.05.2017 46.47.176.XXXMyslím, že nezáleží na tom jakým způsobem bylo navýšení minimální hmotnosti nazváno. Skutečnost je, že váha šla nahoru jen proto, aby KERSáci nebyli v nevýhodě. A věř, že v té době by v nevýhodě byli.
A dost možné, že v nevýhodě by byli i dnešní ERSáci, kdyby proti nim jezdily klasiky o zhruba 100 kilo lehčí.-
Fanda.LH
22:44 18.05.2017 194.228.79.XXXJá o Koze a ty o voze... Já souhlasím s tím co píšeš...
Problém mám s tou "nevýhodou"... V roce 2011 měli KERS všichni, tudíž nikdo ve výhodě ani nevýhodě z tohoto pohledu nebyl... Nikdo nevozil 40kg zbytečně, protože by snad jezdil bez KERSu... To je zavádějící...
PS: Jinak by mě zajímalo, kdyby současná motorová pravidla byla volnější a omezila se jen spotřeba... Prostě mějte co chcete, na závod máte 100kg paliva a je to na vás... Hmotností limit bych stanovil na auto bez motoru a bylo by pak na každém výrobci, zda nasadí hybrid nebo ne... Mohl by nasadit i elektriku a nabíjet přes noc
-
-
-
-
-
-
Fanda.LH
16:38 18.05.2017 194.228.208.XXXJednotný motor by určitě přinesl lepší podívanou, protože by startovní pole výkonnostně srovnal... Ale zase by se zabil komerční potenciál pro automobilky a ty jsou v F1 4, zatímco silné soukromé týmy jen 2... Zbytek žije z roku na rok popř. bez ambicí se drží... -
uzivatel002255
16:19 18.05.2017 185.14.233.XXXAutomobilky vydírají.. takže vydíráme taky.. Tak běž běž Marco.. Nebudeš první ani poslední co přišel vyhrál titul a pak zmizel... No a co.. -
tom11
16:03 18.05.2017 77.48.94.XXXten protimluv mě zaujal hned v nadpisu - nechceme vydírání, ale pokud nesplníte naše požadavky odejdeme. v článku se pak dočtu, že nechtějí být vydíráni ( rozuměj když se s nikým nedohodnou na dodávkách motorů, tak chtějí po FIA, aby jim někoho "nezávislého" zajistila ), ale když jim toto pravidla neumožní tak budou uvažovat o odchodu. k tomu snad nic dalšího nemá cenu dodávat !
tímhle u mě zase pan doktor obrovsky vylepšil image RB.... -
Nadcházející závod 1.12.2024
GP Kataru57 kol (308.611 km)
Losail International Circuit
-
Pátek
- 1. Trénink (15:30 - 16:30)
- Kvalifikace (19:00)
-
Sobota
- 2. Trénink (15:30 - 16:30)
- 1. Závod (19:30)
-
Neděle
- 2. Závod (18:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek