DISKUZE K ČLÁNKU "Chceme vyrovnanost, ne vydírání." Marko žádá změnu motorů, jinak Red Bull odejde

Odborný poradce Red Bullu Helmut Marko vysvětluje, proč chce zjednodušit pravidla pro motory a zlevnit jejich vývoj. A jako obvykle varuje případným odchodem rakouské stáje z Formule 1.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: "Chceme vyrovnanost, ne vydírání." Marko žádá změnu motorů, jinak Red Bull odejde

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 36, poslední 24.05.2017 09:29 Vložte komentář

Nejlepší názory

» dannak (Hlasovalo 6 lidí) 18.05.2017 14:42
To je (tragi)komediant. Ať už tedy konečně… »
» Jarda (Hlasovali 4 lidé) 18.05.2017 13:30
To co expert popisuje je v GP2. Asi si spletl… »
» Pepan (Hlasovali 4 lidé) 18.05.2017 15:31
Viděl jsem v parku chlapečka jak kopal kolem sebe… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • airwar1939

    airwar1939

    176.74.128.XXX
    Tzv. jednoduchý motor nijak negarantuje že bude výkonnost motorů vyrovnaná, stačí se podívat do historie, rok 1978, atmosfera 3,0 l, turbo 1,5 l, údaje v kw/koně:

    Alfa Romeo V12: 386/525
    Ferrari V12: 383/520
    Renault V6 turbo: 383/520
    Alfa Romeo V12: 368/500
    Matra V12: 368/500
    Ford-Cosworth V8: 345/470

    Rozdíl mezi nejvýkonnějším a nejslabším motorem 50 koní, a mimochodem podobný rozdíl ve výkonnosti byl i mezi motory předchozí generace (2009-2013) výrobců Mercedes, Ferrari a Renault, než FIA zmrazila vývoj a slybším umožnila rozdíl dorovnat.

    Reálně i s jednoduššími motory dokáží automobilky s většími zdroji připravit výkonnější motor.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • rock

      rock

      82.117.159.XXX
      "Reálně i s jednoduššími motory dokáží automobilky s většími zdroji připravit výkonnější motor."

      To pravděpodobně dokážou. Rozdíl je v tom, když tehdy byl rozdíl 50 k mezi nejlepší továrnou a soukromníkem (byť s podporou Fordu), zatímco teď je 50 k mezi nejlepší továrnou a druhou nejlepší továrnou, už 4. továrna neumí postavit motor, co by přežil víkend, 5. a každá další se do toho vůbec nemá koule pustit a pro garážníky je to naprosto mimo jejich obzor

      + 1 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • dannak

        dannak

        172.20.150.XXX
        "Rozdíl je v tom, když tehdy byl rozdíl 50 k mezi nejlepší továrnou a soukromníkem (byť s podporou Fordu), zatímco teď je 50 k mezi nejlepší továrnou a druhou nejlepší továrnou"
        Jses si jistej, ze mezi Mercedesem a Ferrari je aktualne 50koni ? ;) A jen drobne pripomenuti, Renault byl ten, kdo tlacil FIA do kouta a plakal ze odejde, pokud nebudou tyhle motory. Fia tomu, pravda, moc nepomohla tema zetonama, neb predpokladala, ze vychozi situace bude mnohem vyrovnanejsi a spis opak byl pravdou.
        Problem vidim v tom, ze FIA ty motory predepsala, ale neni levna laternativa pro mensi tymy, tohle osetreno byt melo. Na druhou stranu, letos se mi ty motory libi, min. mezi Mercedesem a Ferrari to je dost vyrovnane, coz dokazuje, ze dosahnout pokroku lze.

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
  • rock

    rock

    37.188.137.XXX
    Ale dyť má velký díl pravdy. Automobilky (což dávalo jenom tři tovární týmy z tehdejších, nevím, dvanácti celkem?) si prosadily pohonnou jednotku, kterou reálně dokáže vyvinout pár subjektů na světě (Honda k nim očividně nepatří) a pak dělají drahoty, když ho mají dodat soukromému týmu. Tuhle situaci neměl pořadatel a garant série vůbec připustit.

    Jednodušší motor -a >1000 k lze dostat i z relativně jednoduchého motoru- by bylo schopno vyvinout pět nezávislých výrobců a třeba pět automobilek - a pokud by byl opravdu jednodušší, všichni výrobci by se dostali blízko k potenciálu motoru -> byly by malé výkonostní rozdíly mezi jednotlivými motory.
    Ale chápu, že tohle v současné době zaangažované automobilky nepřipustí. Bylo by pak pravděpodobnější, že prohrají.

    + 4 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • dannak

      dannak

      172.20.150.XXX
      Ale jakej by pak byl rozdil mezi F1 a napr. Priusem, kdyby ten motor mel byt tak jendoduchy, jak rikas ?
      Jedna vec je, ze by takovy motor sice dokazalo vyvinout a vyrobit nekolik nezavislych dodavatelu, jina vec ale je image F1; byla by stale tou radoby kralovnou, pokud by technologicky zaostavala za beznymi auty ?
      Hybridy se postupne rozsiruji a pokud chce F1 byt i technologickou spickou, musi na to nejak reagovat, treba i adopci techto technologii, aby se z ni nestala muzejni zalezitost, neco jako zavody veteranu.
      Me na soucasnem stavu spis opravdu hodne drazdi limit 4motoru na sezonu a 4 (5?) nasledujicich zavodu na prevodovku.

      + 1 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • rock

        rock

        37.188.137.XXX
        "Ale jakej by pak byl rozdil mezi F1 a napr. Priusem, kdyby ten motor mel byt tak jendoduchy, jak rikas ?"

        800 koní 13

        Ta honba za technologickou špičkou v F1 je prachsprostá onanie. Královnu motorsportu nedefinuje technologie, ale výsledek. Pokud stroj s jednodušší pohonnou jednotkou objede trať ve stejném nebo kratším čase jak auto s hitech PJ, není co řešit. A toho lze docílit, rezerv je spousta.
        Současné pohonné jednotky se pyšní efektivitou. OK, účinnost 50% je extrémně působivé číslo a 100 kg paliva na závod taky. Ale jestliže jsou k vývoji takové PJ potřeba miliardy euro, tak taková pohonná jednotka efektivní není a nikdy nebude.

        btw neměl bych nic proti tomu, kdyby měl motor v F1 vydržet celou sezónu.

        + 1 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
  • Ferda

    Ferda

    46.47.176.XXX
    Co na to říci?
    Když byly Cosworthy, které využívali téměř všichni, tak nikomu nic nechybělo a všichni byli spokojení.
    Pak přišla éra turba která stojaté vody pořádně rozčísla. Byl to boj jistoty proti brutálnímu výkonu, ale flambující spolehlivosti. Vydrží či nevydrží ten motor až do cíle?
    Toť byla otázka každého fanouška, který tehdy závody sledoval. Prostě celý závod v napětí jako dnes zastánci Hondy.
    Svou krásu to mělo, leč éra poněkud nákladná, proto se F1 vrátila ke klasice.
    Pak přišel KERS. Vot etot těchnika, řekl si divák. cenový rozdíl nebyl až tak moc velký, ale týmy měly ještě na vybranou. Bylo to fajn, jen škoda, že přišel diktát ze směru FIA který nařídil, že vozy bez KERSu si musí přidat nějakých nadbytečných (40 Kg) závaží, aby vozy s KERS nebyly v nevýhodě.
    Právě tady vidím počátek zla, které se táhne dodnes.
    Přišla éra temna s ERS.
    Kdyby byla ponechána svoboda, tak i dnes jsme mohli sledovat laciné lehké a mrštné štiky proti težkým, předraženým a nemotorným sumcům.

    + 2 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Fanda.LH

      Fanda.LH

      194.228.79.XXX
      Stím KERSem nemáš pravdu... Přišel 2009, kdy měli všichni 605 kg a skutečnost byla taková, že se moc nevyplatilo ho mít. Hmotnost bylo lepší využít na vyvážení... 2010 byl KERS v pravidlech, ale týmy se dohodly, že ho nenasadí, přesto hmotnost vzrostla na 620kg... Následující sezónu stoupla hmotnost na 640 kg, KERS byl vyladěnější / lehčí a měl ho každý... Pokud se nepletu, tak se týmy dohodli i na jednotné rozložení hmotnosti, které musí každý tým +- dodržovat...

      Takže žádný bez KERSu 40kg navíc, ale prostě nastavili hmotnost, aby nebyl důvod ho nemít... Pokud nebylo dáno pravidly, že ho mít prostě musí... Jinak s tímto trendem taky nesouhlasím...

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Ferda

        Ferda

        46.47.176.XXX
        Dovažování bylo. Pouze kvůli KERSu se navýšila minimální hmotnost vozů. Což dovážení je.
        Vše bylo v počátcích a týmy bez KERSu moc neremcaly, protože získavali výhodu v reabilitě vyvážení vozu. Když pominu ERS od Mercedesu, tak třeba Ferrari mělo KERS těžší což neslo docela nemile a při pokusu o snížení hmotnosti docházelo k přehřívaní a narážkám, že Magneti Mareli používá materiály z DDR.

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Fanda.LH

          Fanda.LH

          194.228.79.XXX
          Z tvého příspěvku vyplývá, že kdo neměl KERS, tak dostal 40kg závaží... A to je dost zavádějící

          + 1 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Ferda

            Ferda

            46.47.176.XXX
            Myslím, že nezáleží na tom jakým způsobem bylo navýšení minimální hmotnosti nazváno. Skutečnost je, že váha šla nahoru jen proto, aby KERSáci nebyli v nevýhodě. A věř, že v té době by v nevýhodě byli.
            A dost možné, že v nevýhodě by byli i dnešní ERSáci, kdyby proti nim jezdily klasiky o zhruba 100 kilo lehčí.

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Fanda.LH

              Fanda.LH

              194.228.79.XXX
              Já o Koze a ty o voze... Já souhlasím s tím co píšeš...

              Problém mám s tou "nevýhodou"... V roce 2011 měli KERS všichni, tudíž nikdo ve výhodě ani nevýhodě z tohoto pohledu nebyl... Nikdo nevozil 40kg zbytečně, protože by snad jezdil bez KERSu... To je zavádějící...

              PS: Jinak by mě zajímalo, kdyby současná motorová pravidla byla volnější a omezila se jen spotřeba... Prostě mějte co chcete, na závod máte 100kg paliva a je to na vás... Hmotností limit bych stanovil na auto bez motoru a bylo by pak na každém výrobci, zda nasadí hybrid nebo ne... Mohl by nasadit i elektriku a nabíjet přes noc 12

              + 1 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Ferda

                Ferda

                46.47.176.XXX
                K PS:
                Tohle by bylo nejideálnější řešení. Myslím, že v tomto případě by vozy už dávno jezdily bez ERSu i bez vymýšlení pravidel jak se ERSu zbavit. 03

                + 0 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
  • Poky

    Poky

    46.135.229.XXX
    Helmut vlastně řekl, že nechce být vydírán automobilkou, ale chce vydirat atomobilky a FIA. Je to borec 18

    + 3 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Fanda.LH

    Fanda.LH

    194.228.208.XXX
    Jednotný motor by určitě přinesl lepší podívanou, protože by startovní pole výkonnostně srovnal... Ale zase by se zabil komerční potenciál pro automobilky a ty jsou v F1 4, zatímco silné soukromé týmy jen 2... Zbytek žije z roku na rok popř. bez ambicí se drží...

    + 1 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • uzivatel002255

    uzivatel002255

    185.14.233.XXX
    Automobilky vydírají.. takže vydíráme taky.. Tak běž běž Marco.. Nebudeš první ani poslední co přišel vyhrál titul a pak zmizel... No a co..

    + 2 / − 3

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • tom11

    tom11

    77.48.94.XXX
    ten protimluv mě zaujal hned v nadpisu - nechceme vydírání, ale pokud nesplníte naše požadavky odejdeme. v článku se pak dočtu, že nechtějí být vydíráni ( rozuměj když se s nikým nedohodnou na dodávkách motorů, tak chtějí po FIA, aby jim někoho "nezávislého" zajistila ), ale když jim toto pravidla neumožní tak budou uvažovat o odchodu. k tomu snad nic dalšího nemá cenu dodávat 02!
    tímhle u mě zase pan doktor obrovsky vylepšil image RB....

    + 3 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • hixaxon

      hixaxon

      86.49.126.XXX
      Jaké má vlastně pan doktor reálné pravomoce?

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • tom11

        tom11

        77.48.94.XXX
        jestli se nepletu, tak jeho oficiální pozice je "poradce". z toho bych usuzoval, že může komukoli cokoli poradit. reálně ale o něčem rozhodnout může asi těžko. ale to je jen můj náhled.........

        + 2 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • odin

          odin

          46.135.85.XXX
          Však také všem radí (včetně FIA a Liberty), co by měli dělat, aby ubulenci byli zase na čele. Je to sympaťák.

          + 2 / − 1

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Jezdí spolu čtvrtý rok - bude to platit i v tom pátém?

Staronový mistr přiznává: Přehodnotil jsem své působení v Red Bullu. Na paškál se dostal i Pérez

Max Verstappen se zařadil po bok pětice pilotů se čtyřmi a více mistrovskými tituly

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Spontánní gratulace k Verstappenovu čtvrtému titulu

Ne vždy je vše sluncem zalité jako na stupních vítězů v Austrálii - o osm měsíců později létala éterem zvučná slova

Leclerc se vztekal, Vasseura to vůbec nezajímá. Radiokomunikace se lehce červenala

Lewis Hamilton získal ocenění Pilota dne a nadchl bojovným výkonem (ilustrační foto)

Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball

Pierre Gasly pokračuje v dobrých výsledcích (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

George Russell si vyjel letošní třetí pole-position

Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

Lance Stroll bude očekávat, zda defekt jeho vozu bude do kvalifikace možné opravit

Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

  • Pátek

    • 1. Trénink (15:30 - 16:30)
    • Kvalifikace (19:00)
  • Sobota

    • 2. Trénink (15:30 - 16:30)
    • 1. Závod (19:30)
  • Neděle

    • 2. Závod (18:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama