"Jsme tam!" Ferrari o stažení náskoku Mercedesu a dalším vývoji motoru

Petr Hlawiczka, 4. května 2017, 06:30 Google+

Luigi Fraboni, jenž má na závodech na starosti pohonné jednotky Ferrari, prozradil o víkendu v Rusku zajímavé informace o jejich motoru, o stahování náskoku Mercedesu a vývoji během sezóny.

Počet komentářů:  2 komentáře (Poslední 05.05. 14:05) Napište svůj názor
Sebastian Vettel s Ferrari SF70H v Číně

Sebastian Vettel s Ferrari SF70H v Číně | foto: Scuderia Ferrari

Sdílejte článek

Ferrari během zimy dosáhlo většího pokroku než Mercedes
V Rusku rudé vozy v kvalifikaci vybojovaly první řadu před oběma Mercedesy. Na otázku, co se zlepšilo v oblasti pohonné jednotky, Fraboni odpovídá: "No, během zimy šlo samozřejmě o velmi těžkou práci, protože jsme věděli, že obecným přístupem musí být odvést dobře maximum a zároveň stáhnout část ztráty."

"Myslím si, že jsme pracovali na všem. Musíte pracovat na energii, na výkonu, na spolehlivosti a my jsme potřebovali zapracovat i na hmotnosti. Všechny tyto věci tedy byly na našich seznamech a my jsme toho udělali fakt hodně," pokračuje Fraboni, jenž má na starosti motory Ferrari.

"Momentálně mě velmi těší, že jsem dosáhli tohoto výsledku, což není samozřejmě není tím konečným výsledkem, kterým bychom si přáli, protože na to stále tlačíme a motor vyvíjíme," odhaluje o neustálé práci na zvyšování výkonu a efektivity pohonné jednotky v Maranellu.

img-responsive

Ferrari si myslí, že svůj úkol zvládlo a že náskok Mercedesu stáhlo | foto: Mercedes AMG F1 Team

V závodě na úrovni Mercedesu
Je podle něj motor Ferrari už výkonnější než Mercedes? "No, to se dá těžko říct, kdo je lepší nebo kdo je pomalejší. Myslím, že rychlost obou aut byla v posledních závodech celkem podobná a hodnocení výkonu samozřejmě záleží na trati, na které jezdíte, a na autě. Ale z toho, co jsme pochopili, tak jsme tam!"

V závodě je situace vyrovnaná, Ferrari ale stále ztrácí v kvalifikaci: "No, určitě, když se podíváte na první tři závody, tak v nich měli výhodu. Těžko říct, z čeho pramení. Na druhou stranu máme celkem velkou radost z naší závodní rychlosti a momentálně z ní nechceme slevit, budeme se tedy snažit v tomto duchu pokračovat."

Tři použitá turba ve 4 závodech - ohrozí penalizace boj o titul?
Problémem Ferrari by mohlo být turbodmychadlo. V Rusku museli nasadit již třetí kus, letos přitom mohou piloti využít pouze čtyři a do konce sezóny zbývá ještě 16 závodů. Pozdější penalizace by proto mohly zhatit útok na titul.

Stav pohonných jednotek před Velkou cenou Španělska

Stav pohonných jednotek před Velkou cenou Španělska | zdroj: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

Fraboni vysvětluje důvody: "No, momentálně jsme v prvních závodech čelili, řekněme určitým drobným problémům. Ty jsme analyzovali a z opatrnosti provedli změny na motoru a na turbu, protože se nacházíme ve strategické části sezóny a nechceme teď udělat chybu."

Penalizace později nečeká: "Z toho, co právě pozorujeme, si myslíme, že bychom ke konci sezóny měli být na čtvrtém kusu průměrných komponent pohonné jednotky."

Pokud ale nasadí novější, výkonnější specifikaci, budou v ní muset použít s novým MGU-H starší turbo. "Když jste použili tři, tak to znamená, že nám jedno schází. Pak se ve vývoji zaměříme na ten scházející. Pro nás je ale ze strategických důvodů, jak jsem uvedl, důležitější dělat to, co jsme dělali doposud."

img-responsive

Motorgenerátor pro rekuperaci tepelné energie (MGU-H) je úzce spjat s turbínou, jejíž 3. kus již Ferrari použilo | foto: Scuderia Ferrari

Zrušení žetonů umožňuje nasazení nových specifikací během sezóny
O vývoji a nasazování nových verzí Fraboni říká: "Jsme rádi, že jsme se zbavili žetonů, protože máme možnost motor neustále vyvíjet. Momentálně je tedy problémem přivážet maximum na každý závod. Jak tedy rozdělíme pohonné jednotky, to záleží na našem vývoji v továrně."

Zatím tedy nepotvrdil, zda s novou specifikací dorazí do Montrealu a pak např. do Monzy, jak tomu bylo loni. "Myslím si, že v tomto ohledu to je flexibilnější, pokusíme se využít každou příležitost. Zkoušíme hodně různých věcí vzhledem k tomu, že máme v průběhu sezóny větší volnost, z naší strany je zrušení žetonů tedy dobrým krokem.

Vytisknout

Diskuze: "Jsme tam!" Ferrari o stažení náskoku Mercedesu a dalším vývoji motoru

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 2, poslední 05.05.2017 14:05 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 2 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Sprint ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Sebastian Vettel během testů v Bahrajnu

Hamilton: Vettelovo testování pneumatik nepřineslo Ferrari žádnou výhodu

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

  2. Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

  3. GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

  4. Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

  5. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

  6. Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud