Zatímco Vettel s 68 mistrovskými body letošní šampionát vede, tak Räikkönenovi jich nasbíral jen polovinu a patří mu až čtvrtá příčka za oběma piloty Mercedesu. Vzhledem k tomu, jak se neustále pere s letošním vozem SF70H a jeho nastavením se někteří domnívají, že Ferrari ho stavělo spíše pro německého čtyřnásobného šampiona, který loni také častěji testoval - s Pirelli např. využil každou nabídnutou příležitost.
"Mluvil jsem s inženýrem Ferrari Jockem Clearem a řekl, že Kimi chce takové auto, které je velmi citlivé na první pohyb volantem," popisuje bývalý pilot a Räikkönenův krajan Mika Salo. "Loni bylo auto takové, jaké si Kimi přál, a Vettela pravidelně porážel."
Technický ředitel Ferrari Mattia Binotto ale taková podezření rozptyluje slovy: "Neřekl bych, že je tomu tak. Auto je dobré po stránce aerodynamiky i motoru, a oba naši jezdci jsou mistry světa. Jsem si jistý, že Kimi bude schopný velmi brzy zajíždět dobré výsledky."
Finský pilot si v Bahrajnu po změně nastavení auto více pochvaloval, proto jeho zlepšení očekává i Vettel, jenž moc vysvětlení pro trápení svého týmového kolegy ale nemá: "Nevím. V testech jsme byli podobně silní, takže obecně nemám odpověď a netuším, s čím má problémy."