Hlavním důvodem pro tato tvrzení je incident, který se odehrál v druhém tréninku. Maxy Verstappen totiž přejel upadlé křidélko z Mercedesu Valtteriho Bottase a poškodil si podvozek. Škoda na autě prý byla ve výši 50 tisíc liber, tedy zhruba 1,5 milionu korun.
“Stálo nás to dneska docela balík, krom peněz pak i čas. Myslím si, že by je měli zakázat, úplně se jich zbavit. Ilegální. Nebezpečné,” řekl po incidentu šéf rakouského Red Bullu Horner.
Problém s T-křidélkem měl v Austrálii i Haas, kdy se celá žraločí ploutev, na které téčko bylo upevněno, nezdravě kymácela. Haas byl nucen tento aerodynamický prvek na jeden trénink odstranit, nakonec ale americká stáj vše zvládla a závod jela již s T- křidélkem.
“Není to jen Bottas, viděli jsme problémy i u Haas. Lidé si myslí, že nám to vadí jen proto, že to sami nepoužíváme. Ale není to tím. Je třeba, aby to nějak vypadalo,” dodal Horner.