Měl v Číně rychlejší auto Mercedes nebo Ferrari? Hamilton s Vettelem se shodují

Petr Hlawiczka, 10. dubna 2017, 06:30 Google+

Po závodě v Šanghaji hodnotili Lewis Hamilton a Sebastian Vettel rychlost svých monopostů. Šlo o těsný souboj ovlivněný výjezdem safety caru, vyhrát ale mohl pouze jeden z pilotů

Počet komentářů:  1 komentář (Poslední 10.04. 12:59) Napište svůj názor
Lewis Hamilton a Sebastian Vettel

Lewis Hamilton a Sebastian Vettel | foto: Daimler AG

Sdílejte článek

"No, vyhrál jsi, takže..." hodnotí Vettel, který startoval z druhého místa. V úvodu se snažil dříve se zbavit přechodných pneumatik a využít virtuálního safety car, plány mu pak ale zkřížilo nasazení toho skutečného, a tak cílem projel jako druhý.

Podle vítězného Hamiltona to však nebylo snadné: "To je asi jediné shrnutí, ke kterému můžeme dojít. Ale bylo to velmi, velmi těsné a byly chvíle, kdy Sebastian zajížděl časy, kterým se pro mě bylo těžké vyrovnat. Posledních 10 či 12 kol dosahoval 1:35,6 a já 1:35,8. Bylo to velmi těžké dostat se tam, kde byl on. Pak v závodě byly ale jiné fáze, kdy jsem byl zase rychlejší já."

"Možná nejsem nejchytřejší, ale nechci se mást, proto se spokojím s faktem, že kdokoliv závod vyhraj, ten si to i zaslouží. Podle mě si každý závod zaslouží jeho vítěz vyhrát. Takže jo, Lewis odvedl nejlepší práci," uznává Vettel.

img-responsive

Lewis Hamilton v Číně vyhrál před Sebastianem Vettelem a Maxem Verstappenem | foto: Daimler AG

Nebýt safety caru, mohl závod dopadnout jinak
Sám ale ví, že nebýt nešťastného úvodu, mohl na vítězství pomýšlet on: "Na začátku jsme samozřejmě měli trochu smůlu se safety carem. Ale i kdyby na něj nedošlo, tak nikdy nevíte, jaký by to mělo dopad na závod. Stačilo to? Myslím si, že jo. Potom následuje dlouhý závod a výsledek mohl být jiný."

"Ale jo, byla to opravdu dobrá zábava. Jak řekl Lewis, v závodě jsem toho měl trochu více na práci než on. Viděl jsem, že na začátku asi kontroluje tempo. Jakmile jsem předjel Kimiho a Daniela [Ricciarda], tak jsem se ho samozřejmě pokoušel dohnat, ale věděl jsem, že to bude vzhledem k té ztrátě těžké," popisuje pilot Ferrari.

"V posledních několika kolech jsem tým požádal, aby mi poskytl průměr, který potřebujeme pro stažení atd., zkrátka abych věděl, co musím dělat. Když došli k závěru, že jde o trochu více než půl sekundy na kolo, tak jo, snažil jsem se na to tlačit, protože nikdy nevíte. Třeba Lewis udělá chybu nebo bude mít nějaký problém s vozem. Proto jsem chtěl vyvinout tlak.

img-responsive

"Lewis si zasloužil vyhrát," uznává Vettel | foto: Daimler AG

Ale jo, užil jsem si to, že jsme závodili, i když to nebylo kolo na kolo nebo těsně před sebou, ale s rozdílem pěti, šesti, osmi sekund. Dozvědět se, že na to taky tlačil, je dobrou zprávou. Pokud jde tedy o rychlost, možná jsme se jim vyrovnali. Někdy byl trochu rychlejší, jindy jsem byl rychlejší já. Celkově to byla zábava," pokračuje Vettel.

Ztratil klíčový čas za svým týmovým kolegou?
Hodně času strávil také za svým týmovým kolegou Räikkönenem. Mohl by bojovat s Lewisem, kdyby se před Kimiho dostal dříve? "Á, kdyby - kdyby. Myslím si, že Lewis byl rychlejší. Tečka. Odjeli dobrý závod, on odjel dobrý závod, takže tyto diskuse nemají smysl. Dnes jsme dojeli druzí a já s tím jsem velmi spokojený. Bereme to, získali jsme slušné body.

Navíc je mnohem cennější to, že šlo pro mě o zábavný závod. Užil jsem si několika předjetí. Bylo to těžké dostat se blízko za auto. Podobně jako v minulém závodě i tady jste cítili ten dopad, ale tohle je podle mě lepší trať pro předjíždění. Podle mého názoru to je takové, jaké by to mělo být: musíte o to zabojovat, nemělo by to být zadarmo. Neměli byste jen otevřít klapku a proplout kolem. Byla to dobrá zábava, nemůžu si stěžovat," dodává Vettel.

Nejrychlejší sektory Velké ceny Číny 2017

Nejrychlejší sektory Velké ceny Číny 2017 | zdroj: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

Vytisknout

Diskuze: Měl v Číně rychlejší auto Mercedes nebo Ferrari? Hamilton s Vettelem se shodují

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 1, poslední 10.04.2017 12:59 Vložte komentář

Zobrazen poslední komentář. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

George Russell s Mercedesem W13 v Maďarsku

Proč Mercedes nikdy neuvažoval o tom, že by okopíroval bočnice Ferrari nebo Red Bullu

Bývalý prezident Ferrari Luca di Montezemolo

Vasseur a další odmítají místo šéfa Ferrari, Montezemolo je situací znepokojený. Neměl Binotto raději zůstat?

Lance Stroll a Guanyu Zhou v závodě v Brazílii

F1 oznámila počet sprintů pro sezonu 2023. Bude jich víc než letos

Jeden ze starších motorů v muzeu Ferrari

Nový motor Ferrari bude bomba, slibují v Maranellu

Christian Horner s Mattiem Binottem před závodem v Monaku

"Moc mě to nepřekvapilo," reagoval Horner na konec Binotta u Ferrari

George Russell s Mercedesem W13 v Abú Zabí

Mercedes během sezóny zcela změnil koncept svého vozu, nikdo nic nepoznal

Patrick Tambay pózuje u vozu značky, na níž dosáhl svých dvou vítězství v F1

Odešel pilot, jehož provázely opakované návraty - Patrick Tambay

Kolize Verstappena s Hamiltonem v průběhu GP Brazílie

Marko má o největším soupeři Red Bullu v sezoně 2023 jasno

Závod v Číně

První změna v kalendáři. Na tradičním okruhu se nepojede ani v sezoně 2023

Alex Palou

Šampion série IndyCar získává místo u McLarenu

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

reklama

Doporučujeme

Daniel Ricciardo v Číně

"Do Vettela jsem narazil záměrně, aby nebyla nuda," vtipkuje Ricciardo + VIDEO

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Marko má o největším soupeři Red Bullu v sezoně 2023 jasno

  2. "Moc mě to nepřekvapilo," reagoval Horner na konec Binotta u Ferrari

  3. První změna v kalendáři. Na tradičním okruhu se nepojede ani v sezoně 2023

  4. Odešel pilot, jehož provázely opakované návraty - Patrick Tambay

  5. Nový motor Ferrari bude bomba, slibují v Maranellu

  6. Vasseur a další odmítají místo šéfa Ferrari, Montezemolo je situací znepokojený. Neměl Binotto raději zůstat?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud