Renault přibližuje svůj "vzrušující" vývojový program

Petr Hlawiczka, 3. dubna 2017, 06:40 Google+

Renault svou první vlnu výraznějších novinek plánuje pro Velkou cenu Bahrajnu, která se pojede příští týden hned po závodu v Číně. Co díky němu chtějí dosáhnout?

Počet komentářů:  1 komentář (Poslední 03.04. 13:18) Napište svůj názor
Jolyon Palmer s Renaultem RS17 v Austrálii

Jolyon Palmer s Renaultem RS17 v Austrálii | foto: Renault Sport

Sdílejte článek

V Austrálii se Jolyon Palmer do cíle nedostal a Nico Hülkenberg dojel 11. těsně za body, což pro něj bylo zklamáním, protože se svým týmem na počátku sezóny čekal více.

"Máme rostoucí tým a hodně toho chystáme. Jsem si ale jistý, že naši přímí soupeři, jako je Toro Rosso a Force India, i když měli [v Austrálii] navrch, tak určitě nespí a také přivezou vylepšení," uvádí ředitel Cyril Abiteboul před cestou do Číny.

"Bude tedy zajímavé pozorovat, kdo toho přiveze nejvíce. Myslím si, že máme jasný potenciál. Víme, co vyvíjíme, a je to vzrušující. Kdybychom to, co máme ve vývoji, měli teď na autě, tak by nám to umožnilo snadno dosáhnout na body," věří Abiteboul.

Do Bahrajnu má francouzský tým přivézt nové přední křídlo, pro Velkou cenu Ruska plánuje foukanou přední poloosu, která přivádí vzduch přes brzdové kanálky pro odklon turbulencí vznikajících kolem předních kol.

"Nějaké věci nasadíme v třetím závodě, pokaždé půjde o zrychlení v čase na kolo. Ale vím, že nejsme jediní. Čeká nás velmi soutěživá sezóna, bude náročná a tvrdá. Všechno musí fungovat extrémně dobře, abyste mohli udělat pokrok. Pokud to bude platit pro nás, pak to bude platit i pro Ferrari, Mercedes a Red Bull," uvědomuje si ředitel Renaultu.

img-responsive

Renault věří, že po nasazení vylepšení bude pravidelně bojovat o body | foto: Renault Sport

Lituje nedojetí Palmera a chybějící data: "Upřímně jej neobviňuji, absolutně ne, ale začalo to tím, když Jo vyjel mimo. V tu chvíli jsme přišli o auto, takže jsme ztratili 50 % kapacity učení se z dat o vlastní výkonnosti, absolvování jízdy s vysokým a nízkým množstvím paliva atd. Tyto věci se nyní hodně počítají, obzvlášť na těchto pneumatikách, které jsou nové.

Také začínáme s menší vzdáleností než většina týmů ze zimních testů a podle mě na to doplácíme. Doplácíme na to, že jsme měli jedno auto, které s přípravou nemohlo pomoct, a tak jsme ujeli méně kilometrů než ostatní. Je to tedy trochu frustrující, jde ale o naši chybu. Musíme tedy z toho vycházet."

Jde o novo F1, v níž to musí všechno klapat. Bude to velmi těžké to dohnat. I když jste rychlejší, nebude to stačit. Neměli jsme čistý pátek, proto jsme neměli čistou sobotu a čistý závod. Odjeli jsme z Melbourne samozřejmě bez bodu, i když i nadále věřím, že jsme na ně měli. Uprostřed pole to je vyrovnané, a my jsme uprostřed pole - kde, tím si nejsem jistý, musíme ale být ve všem perfektní, abychom získávali body," dodává Abiteboul.

Vytisknout

Diskuze: Renault přibližuje svůj "vzrušující" vývojový program

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 1, poslední 03.04.2017 13:18 Vložte komentář

Zobrazen poslední komentář. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Model monopostu F1 v aerodynamickém tunelu Mercedesu

Proč se Mercedes nemůže dostat do formy? Wolff přiznává vážné problémy s korelací

Carlos Sainz v Austrálii

Šéf Red Bullu potvrzuje, že uvažují o Sainzovi jako o náhradě za Péreze

Pro pilota není nikdy příjemné, když se místo závodu jenom dívá - to platí i pro Logana Sargeanta

Proč Williams neměl v Melbourne rezervní vůz? Zpověď šéfa stáje

Lando Norris s McLarenem MCL38

"Na stříbrného Leclerca jsme měli, blížíme se Ferrari i Red Bullu," těší Norrise

Sargeant závod vůbec nejel a Albon neskrýval rozčarování

PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

Fernando Alonso sice o body nepřišel, ale pohoršil si v pořadí

Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

George Russell skončil závod na první pohled děsivou havárií

GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

Start závodu v Austrálii

GRAFIA: Startovní rošt v Melbourne po penalizaci Péreze - těží z toho oba McLareny

Sergio Pérez a Christian Horner museli zkousnout Mexičanovu penalizaci

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

Hamilton prozatím tápe a v Melbourne mu brány Q3 zůstaly zavřené

KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Nico Rosberg, Lewis Hamilton a Max Verstappen na tiskové konferenci v Brazílii 2016

Odchod Rosberga nebyl podle Brawna pro F1 dobrý, chce mít více Verstappenů

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

  2. GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

  3. PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

  4. KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

  5. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

  6. V pátek byli v Austrálii nejrychlejší Norris a Leclerc

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud