Příští víkend v Imole

Karel Bařina, 17. dubna 2005, 08:33 Google+

Okruh, kde se za týden koná velká cena San Marina, patří mezi ty s nejbohatší historií.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor

Sdílejte článek

Imola je jednou ze třech závodních tratí Formule 1, kde se jede proti směru hodinových ručiček. Proto patří mezi fyzicky nejnáročnější, protože namáhá jiné svaly než ostatní okruhy. Přesto je mezi jezdci velmi oblíbená.

První městské závody na jinak veřejných silnicích se zde konaly už ve 40. letech. Stavba uzavřeného závodního okruhu byla zahájena v roce 1950 a trvala tři roky. Formule 1 zavítala do Imoly poprvé 21. srpna 1963, kdy závod, který však zatím nebyl oficiální součástí mistrovství světa, vyhrál Jim Clark s Lotusem. Dalších patnáct let San-Marino závody F1 nevidělo.

Až 19. září 1979 se zde konala první oficiální "Dino Ferrari Grand Prix". V následujícím roce již Imola hostila Velkou cenu Itálie, ale protože se v Itálii konal ještě druhý závod v Monze, byl ten v Imole přejmenován na Velkou cenu San Marina. V roce 1988 bylo do názvu okruhu přidáno jméno Dinova otce: "Autodromo Enzo e Dino Ferrari Imola". Za týden se zde pojede již 25. grand prix F1.

Obrovská tragédie zasáhla Imolu i celý svět v roce 1994 při "černém víkendu F1". V pátečním tréninku se štěstím vyvázl z těžké nehody Rubens Barrichello, ale to bylo teprve varování. V sobotní kvalifikaci lékaři neměli šanci zachránit Rolanda Ratzembergera a v sedmém kole nedělního závodu skončil život asi největšího hrdiny, jakého Formule 1 poznala, když Ayrton Senna havaroval v zatáčce Tamburello.

Kromě jednoho z nejhezčích závodních okruhů nabízí Imola i příjemné prostředí. Samotné městečko Imola spadá do královské oblasti Emilia Romagna v Boloňské provincii. Republika San Marino má rozlohu jen asi jako Brno a leží jihovýchodně od Imoly.

Foto: archiv

Loading...
 
Vytisknout

Diskuze: Příští víkend v Imole

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Alexander Albon během testů v Barceloně

Red Bull je podle Hornera připraven na začátek nové sezóny nejlépe od roku 2013

Cyril Abiteboul v Barceloně

Kdo zaujme volné místo u Renaultu? Favority jsou Bottas a Vettel

Charles Leclerc s vozem SF1000 během předsezónních testů v Barceloně

Velká změna konceptu - Ferrari musí předělávat pomalé auto pro sezónu 2020, přiznává Binotto

Daniel Ricciardo v kvalifikaci v Abú Zabí

Pořadí týmů? "Hoďte si korunou," říká Ricciardo. Renault podle něj bude riskovat, nemá co ztratit

Sebastian Vettel a Charles Leclerc během testování v Mugellu

Brundle o Vettelovi: Týmové příkazy nikdy moc neřešil, letos bude létat

Mercedes bojuje proti rasismu černým zbarvením

Mercedes mění barvy: černou proti rasismu

Charles Leclerc u svých mechaniků během GP Kanady

Budou zastávky v boxech kvůli omezením pomalejší? Podle Ferrari nikoliv

Nové zbarvení vozu Renault RS20 pro závodní sezónu 2020

Renault přiveze do Rakouska tři balíky novinek, Ricciardo čeká těsnou bitvu

Williams FW43 - Mercedes s novým barevných designem pro sezónu 2020

Williams odhaluje nové zbarvení pro rok 2020 - podruhé, tentokrát bez ROKiTu + FOTO

Max Verstappen na tiskové konferenci

Red Bull testuje v Silverstone, Verstappen se tam ale k týmu připojit nemůže + VIDEO

  • Pátek

    • 1. Trénink (11:00 - 12:30)
    • 2. Trénink (15:00 - 16:30)
  • Sobota

    • 3. Trénink (12:00 - 13:00)
    • Kvalifikace (15:00)
  • Neděle

    • Závod (15:10)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. ALBON, 2. BOTTAS, 3. GASLY... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Trulli, Jarno

Na svete je Enzo Trulli

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Velká změna konceptu - Ferrari musí předělávat pomalé auto pro sezónu 2020, přiznává Binotto

  2. Predikce Hamiltona? Brit čeká nejtěžší sezonu Formule 1 v historii

  3. Mercedes mění barvy: černou proti rasismu

  4. Renault přiveze do Rakouska tři balíky novinek, Ricciardo čeká těsnou bitvu

  5. Brundle o Vettelovi: Týmové příkazy nikdy moc neřešil, letos bude létat

  6. Pořadí týmů? "Hoďte si korunou," říká Ricciardo. Renault podle něj bude riskovat, nemá co ztratit

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud