Hned v pondělí musela stáj sídlící ve Wokingu řešit problémy s olejovým systémem. V úterý pak dokonce motor odešel úplně. Za tyto trable se již předevčírem sportovní ředitel Hondy omlouval. Během posledních dvou dnů, ale výkony oranžového MCL32 díru do světa rozhodně neudělaly a Hasegawa je ze situace značně nervózní.
"První den jsme měli problém s olejovým systémem. Za normálních podmínek musí nádrž zvládat práci s dostatečným množstvím oleje, ale zatím se nám to nedaří a musíme celý systém upravit. Druhý den nás pak potkal vyloženě technický problém a pořád přesně nevíme, co bylo jeho příčinou. A to je mnohem závažnější problém a nyní je toto věcí číslo jedna, kterou musíme vyřešit," řekl pro španělský Movistar sportovní ředitel Hondy.
Na otázku, zda se tyto problémy mohou promítnout přímo do prvních závodů, Hasegawa odpověděl: "Olejový systém není problém. Co se týče pohonné jednotky, tak se snažím být optimistický, ale samozřejmě mi to dělá starosti."
V druhém týdnu předsezónních testů měl McLaren testovat přímo specifikaci pohonné jednotky pro první velkou cenu v Austrálii. Zatím ale není jasné, zda tomu tak bude. Poškozený motor byl totiž hned poslán do Japonska, kde se stále zkoumají příčiny poruchy.
"Původně jsme měli ji (pohonnou jednotku pro Melbourne) měli použít, ale pak nastal ten problém. VB současné době komunikuji s Japonci a řešíme, s jakou pohonnou jednotkou budeme jezdit," okomentoval situaci sportovní ředitel Hondy.
Dle zákulisních informací prý začíná houstnout atmosféra mezi vedením stáje a japonským dodavatelem motorů. Jasuke Hasegawa ale tvrdí, že se jedná jen o tradiční diskuze v rámci testování. "Jsme v situaci, kdy musíme řešit spoustu problémů. Někdy se prostě pohádat či konstruktivně diskutovat. Myslím si, že nám to ale jinak klape a náš vztah je velmi dobrý," zakončil Hasegawa.