Dnes dopoledne Španěl zvládl jen jedno kolo, když měl problémy s prosakujícím olejem. Na konci prvního dne měl nový MCL32 na svém kontě pouhých 29 barcelonských okruhů. Když vezmeme, že nespolehlivost byla jedním z hlavních faktorů Hondy při jejím návratu do F1 v roce 2015, tak Alonso trvá na tom, že pondělní problémy Hondy, které byly navíc dle týmu velmi zarážející vzhledem k bezproblémovému filmovacímu dni, by neměly být spojovány s problémy týmu v předchozích sezonách.
"Je velmi šťavnaté po těch dvou letech, které jsme měli s tolika problémy, že začnete třetí rok a po prvním kole jsme museli měnit pohonnou jednotku. Je to velice jednoduchý nadpis. Ale nemůžeme do toho být zataženi na základě frustrace, kterou máme - fanoušci, sponzoři, mechanici, inženýři, kteří pracovali čtyři nebo pět měsíců," začíná Fernando Alonso.
"Auto přijelo v 1 ráno v sobotu, v neděli jsme měli filmovací den. Takže nikdo není rád, že jsme ztratili jeden den a nikdo také nezakrývá svoji frustraci. Je zde nekonečné množství věcí, které je třeba otestovat. Nemohli jsme to udělat. Bez zakrývání, musíme zůstat klidní. Testovat se bude 8 dní, takže dělejme závěr až poté. Doufejme, že budou lepší než po dnešku," řekl Španěl.
Eric Boullier, šéf týmu McLaren, přiznal, že byl Alonso frustrovaný ztrátou času během dopoledne a nemožnosti vyjet na trať. Jezdec však hledá i pozitiva. Honda se svoji inovovanou pohonnou jednotkou doufala ve velké zisky. Navíc dvojnásobný mistr světa, Fernando Alonso, vstupuje do svého posledního roku z tříletého kontraktu s týmem a chtěl by zase jednou bojovat o vítězství a titul.
"Je to první den testů, takže nemáte zase až takové obavy a nejste z toho tak vzrušení. I když jste ve velmi dobré nebo velmi špatné pozici, tak je tu ještě dlouhá cesta, kterou musíte ujít. Jak jsem řekl, zklamání. Tři měsíce jste pracovali na vaší fyzičce, na simulátoru, na závazcích ke sponzorům, představení auta. Teď přijedete na dráhu, zajedete instalační kolo, něco se rozbije a vy ztratíte den.
Čas je letos velmi důležitý. S novými pravidly, novými pneumatikami a množstvím informací, které potřebujeme za krátký čas získat. Po jezdecké stránce musíte najít vaše limity, musíte najít svůj jezdecký styl, který bude sedět tomuto autu a těmto gumám. Musíte se skamarádit s volantem, startovacími procedurami, pit-stopy, mnoha věcmi, které jsou letos odlišné, kvůli pneumatikám a velikosti auta. Je jasné, že pro mě je jeden den pryč," zakončil Španěl.