Pirelli má pro případ nouze připravenou i záložní směs, která se podobá minulé generaci

Albert Hadáček, 18. února 2017, 09:20 Google+

Nové, širší pneumatiky Pirelli, by měly přinést o něco jinší pohled na závodní filozofii. Nižší stupeň degradace by totiž měl přinést méně zastávek v boxech a dle vedení italského dodavatele se bude značné množství závodů jezdit pouze s jednou zastávkou.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Mario Isola a Paul Hembery, GP Singapuru (Singapur)

Mario Isola a Paul Hembery, GP Singapuru (Singapur) | foto: Pirelli

Sdílejte článek

Pokud by ale tento model nebyl vyhovující, tak má Pirelli v záloze ještě jednu směs gum, které jsou svými vlastnostmi velmi podobné minulým generacím - hlavně v oblasti rychlosti opotřebování.

"Sezóny začneme se směsmi, které reprezentují naprosto novou filozofii, tedy menší stupeň degradace. Toto rozhodnutí jsme udělali na základě výsledků, které vozy dosahovaly na simulátoru. Pokud se ale nepodaří novým monopostům dosáhnout plánovaného výkonu, budeme se muset vrátit k naší tradiční filozofii. Máme jednu záložní směs, kterou bychom v případě potřeby mohli použít. To by pak ale záleželo na rozhodnutí týmů a Mezinárodní automobilové federace. Zatím to ale není v plánu," řekl Mario Isola, manažer závodní divize Pirelli.

img-responsive

Prezentace nových pneumatik Pirelli pro sezónu 2017 v Abú Zabí | foto: Pirelli

Na otázku, zda záložní směs má stejnou úroveň degradace jako loňské specifikace, Isola odpověděl: "Ano, náhradní směsi jsou víceméně stejné jako předchozí generace - rychlejší opotřebování a rychlejší zahřátí. Co se týče tvrdosti, tak jsou na tom stejně. U těch nových ale pracujeme s širší škálou, jak jsem říkal, jedná se o úplně novou filozofii."

Další neznámou je (nejen) pro Pirelli výsledný vývoj, kterým auta během roku projdou. Dá se předpokládat, že přítlak ke konci sezóny bude ještě větší. "Od týmů jsme žádali simulace odpovídající výkonnosti na začátku sezóny, takže nevíme, jak se vozy budou vyvíjet. Pokud se ale podívám na simulace pro začátek sezóny, tak hodnoty jsou u většiny týmů dost podobné. Když se podívám na hodnoty z konce roku, tak tam se vždycky liší o něco více. Stále ale s týmy komunikujeme a dokonce už na něčem i pracujeme," zakončil Imola.

Vytisknout

Diskuze: Pirelli má pro případ nouze připravenou i záložní směs, která se podobá minulé generaci

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Alex Albon a Williams zažili opravdu krutý závodní víkend (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappena uznává i konkurence

Pierre Gasly a Esteban Ocon dokázali téměř nemožné a posunuli Alpine z devátého na šesté místo v Poháru konstruktérů

Ani závod se neobešel bez červené, hrdinský výkon Alpine zastínil Verstappen

  • Pátek

    • 1. Trénink (5:30 - 6:30)
    • 2. Trénink (9:00 - 10:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:00)
  • Neděle

    • Závod (7:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

GP Itálie (Monza)

I piloti F1 jsou jenom lidé aneb co také může způsobit absenci na startu

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. "Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud