První test trval pouze pár hodin - jak jsme včera informovali, skončil zdemolovaným monopostem, z něhož čtyřnásobný mistr světa Sebastian Vettel vylezl bez zranění. Ihned po incidentu se mechanici pokoušeli dát vůz dohromady, aby byl připraven pro další program. To se bohužel pro Ferrari nepodařilo.
Německý pilot testoval ve Fioranu pneumatiky Pirelli pro mokré podmínky na uměle "zavodněné" trati. Podle videozáznamu nezvládl vůz v levotočivé zatáčce po přejezdu můstku. Následovalo vyjetí z trati a čelní náraz do bariéry. Mechanici se okamžitě pustili do zjišťování škod a zpočátku byla určitá naděje, že za cenu celonoční práce bude testovací, dva roky starý vůz připraven pro dnešní program, ale při bližším ohledání šasi tým konstatoval, že nemá dostatek náhradních dílů. Tím pádem vypadl ze hry testovací pilot Antonio Giovinazzi, který měl nastoupit k dnešním jízdám.
Test byl zaměřen na poskytnutí informací ohledně chování pneumatik Pirelli v deštivých podmínkách se zvláštním zaměřením na jejich teplotní chování. S ohledem na podobný problém, který měla stáj Ferrari loni v Brazílii a kvůli novým pravidlům, vstupujícím v platnost v této sezóně chtěl tým především vyzkoušet novinku v podobě pevného startu poté, co z trati odjede safety car. Jedním z problémů tak může být skutečnost, že piloti budou muset čelit nižší teplotě pneumatik do mokra, které jsou běžně před startem zahřívány termodečkami.
Vedení Ferrari se rovněž detailněji vyjádřilo k povaze zranění Sebastiana Vettela. Ačkoliv šlo podle vyjádření o nepříjemný náraz, čtyřnásobný mistr světa vyvázl bez jakéhokoli zaznamenáníhodného zranění, jediným problémem je několik drobných podlitin na lokti, když po střetu s bariérou narazil do okraje kokpitu.