Všeho moc škodí, riziko je nedílnou součástí motorsportu, myslí si Alešin

iM4, 6. února 2017, 19:22 Google+

Michail Alešin tvrdí, že nebezpečí a konfrontace strachu je podle jezdců nedílnou součástí motorsportu. I díky tomu má rád vysokorychlostní ovály z kalendáře IndyCar.

Počet komentářů:  1 komentář (Poslední 06.02. 20:57) Napište svůj názor
Alešin, Michail

Alešin, Michail | foto: Lotus F1 Team

Sdílejte článek

Alešin, kterého v letošním roce čeká již jeho čtvrtá sezona v americké sérii IndyCar, je ve Spojených státech známý především díky své rychlé adaptaci na místní oválové okruhy.

Ve světě otevřených monopostů už se několik let hovoří o ochraně hlavy jezdců. Ve Formuli 1 se zkouší nevzhledný systém Halo, v IndyCar by se měl v příštím roce poprvé testovat prosklený kokpit. Aleshin však říká, že všeho moc škodí, i co se týče bezpečnosti.

"Co se týče bezpečnosti, tak je to velmi složitá situace, protože dosahujeme opravdu vysokých rychlostí. To je ale na tom to skvělé! To je proč mám IndyCar tolik rád," řekl Alešin pro Motorsport.com.

"Ty evropské tratě, jako je třeba okruh Paula Ricarda... Raději si jej projeďte v nějaké videohře, to si užijete mnohem víc. Jsem si vědom toho, že motorsport je velmi nebezpečný a můžeme se o tom bavit neustále dokola, ale promiňte, lidé, kteří se bojí nebezpečí, by měli z tohoto sportu odejít a dělat něco bezpečnějšího."

"To jsou prostě závody. Závody byly vždy náročné, to je přece normální. Není potřeba dělat věci bezpečnější, než je ve skutečnosti potřeba. Pokud bude závodit jezdec, který se ničeho nebude bát a bude vědět, že se nemůže zranit, tak to prostě zničí určitý faktor boje. Tak funguje psychologie u lidí."

"A to je na tom vlastně to zajímavé. Jste to vy proti vašim emocím a obavám. Když tyto aspekty odstraníte, co to vůbec bude za sport?"

Vytisknout

Diskuze: Všeho moc škodí, riziko je nedílnou součástí motorsportu, myslí si Alešin

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 1, poslední 06.02.2017 20:57 Vložte komentář

Zobrazen poslední komentář. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Robert Kubica slaví třetí místo na pódiu

Dostane Kubica novou šanci ve Formuli 1?

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

  2. Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

  3. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

  4. V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud