Minimální hmotnost vozů se těsně před sezónou 2017 opět zvyšuje

Petr Hlawiczka, 2. února 2017, 06:50 Google+

Minimální hmotnost vozů F1 se před nadcházející sezónou opět zvyšuje, důvodem jsou širší pneumatiky.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Red Bull při testu širších pneumatik v Abú Zabí

Red Bull při testu širších pneumatik v Abú Zabí | foto: Pirelli

Sdílejte článek

Mezinárodní automobilová federace před 2 týdny zveřejnila nová pravidla, která stanovovala, že auto bez paliva musí vážit po celý závodní víkend minimálně 722 kg. V další části ale upozorňovala, že se limit kvůli novým širším pneumatikám ještě zvýší.

V článku 4.3 se psalo, že "váhové limity budou upraveny směrem nahoru či dolu podle jakýchkoliv rozdílů (zaokrouhlených na nejbližší 1 kg) mezi hmotností celkové a individuální sady poloosy v závislosti na pneumatikách pro suché podmínky určené pro rok 2016 a 2017." Kompletní znění originálu technických pravidel pro sezónu 2017 najdete zde (1,9 MB).

Celkový rozdíl v hmotnosti loňských a letošních o 25 % širších pneumatik činí 6 kg, proto se limit zvyšuje na 728 kg. Každá z předních pneumatik je přes 1 kg těžší než minulý rok, každá ze zadních pneumatik váhu svých předchůdců převyšuje o něco přes 1,5 kg - tj. dohromady 6 kg po zaokrouhlení na celé kilogramy.

img-responsive

Širší pneumatiky přispívají k vyšší minimální hmotnosti nových vozů | foto: Sean Bull

Letošních 728 kg je tedy o poznání více než 702 kg v předchozí sezóně, což je dáno tím, že jsou vozy letos o 20 cm širší a obsahují více karosérie. Když už jsme u té hmotnosti, tak za zmínku stojí i nárůst palivového limitu, jenž se zvýšil na 105 kg benzínu pro závod - týmy ale mohou startovat s nižším množstvím dle svého uvážení.

Tento váhový hendikep nových aut je činí teoreticky o sekundu pomalejší (každých 10 kg navíc je zpomaluje přibližně o 0,3 s na kolo), doženou to však vyšší přilnavostí a přítlakem, který budou produkovat. Ve srovnání s rokem 2015 by tedy i tak měla být rychlejší o 5 sekund na kolo.

Vytisknout

Diskuze: Minimální hmotnost vozů se těsně před sezónou 2017 opět zvyšuje

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Sprint ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Jolyon Palmer v Mexiku

Renault chce porazit Toro Rosso se stejným motorem a bojovat o 5. či 6. místo

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

  2. Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

  3. Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

  4. GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

  5. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

  6. Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud