Ve Viry se rozhodli pustit do nového motoru proto, že u staršího vyčerpali nabízený potenciál. Pokud chce navíc francouzská automobilka vítězit, jde spíše o nutnost. Z krátkodobého hlediska se ale mohou objevit problémy.
"Raději jsem v očekávání před první jízdou motoru na startu sezóny opatrný. Určitě jde ale o motor, který nabízí potenciál pro obrovský vývoj," popisuje pro motorsport.com ředitel Renaultu, který kromě svého továrního týmu bude v roce 2017 pohánět Red Bull a nově i Toro Rosso.
"V zásobě máme spoustu koncepčních nápadů - většina z nich, pokud mi je známe, se na dráze neobjevila. Samozřejmě nic neodhalím, jsme však ohromně nadšeni úrovní inovace, kterou tato nová platforma nabízí. Jde tedy o volbu, kterou určitě neděláme kvůli počátku sezóny, ale kvůli dlouhodobému hledisku," vysvětluje Abiteboul.
Jak velké riziko ale zcela nová pohonná jednotka představuje? "To je dobrá otázka. Upřímně, vedli jsme o tom dlouhé rozhovory, protože v době, kdy se na zbytku vozu všechno mění, jsme mohli zvolit konzervativnější přístup - pokusit se zmrazit to, co máme, a soustředit se na šasi.
Ale do toho jsme nešli. Rozhodli jsme se pro velmi agresivní možnost, což znamená, že nám nezbývá čas. Chceme-li se dostat tam, kde bychom si to v roce 2018 či 2020 přáli, což je další fází - bojovat se špičkovými týmy, tak si nemůžeme dovolit cokoliv odkládat. Musíme tedy přijmout riziko.
U nového konceptu motoru se budeme soustředit na spolehlivost. To znamená, že nemusí jít o velký skok ve výkonnosti jednoduše proto, že chceme představit tento nový koncept, který je spolehlivý a který bude perfektní platformou pro vývoj výkonnosti v dalších třech či čtyřech letech," pokračuje ředitel Renaultu.
Red Bull tvrdí, že pokud by se Renaultu podařilo stáhnout manko na Mercedes do 3 %, které měl v době V8 motorů, pak by mohl v roce 2017 bojovat o titul. Podle Abiteboula je však na takováto tvrzení příliš brzy, byť jeho tým v budoucnu bude cílit na celkové prvenství.
"Nevím, jak je Red Bull schopný při plánování svého týmu v příštím ročníku. Když se divám na to, jak rychle se auto v našem aerodynamickém tunelu mění, pak jsem si jistý tím, že to platí pro všechny týmy. Je tedy velmi těžké si představit relativní pořadí.
Pro všechny v F1 jde o velmi vzrušující období. Samozřejmě, že kdyby se to pohybovalo do 3 %, tak by to asi bylo lepší. Nejsem si však jistý tím, že by jim to stačilo na boj o šampionát. Víme, kde chtějí být. Rozhodně chceme mít ten nejlepší motor v poli. Nebýt jen do 1 %, ale být nejlepší. A jak jsem řekl - pokud jde o technologické koncepty, máme několik nápadů, které nám v budoucnu umožní být lepší než Mercedes," věří si Abiteboul.