Haas začal s vývojem vozu 2017 velmi brzy - ještě před debutem letošního VF-16

Petr Hlawiczka, 23. listopadu 2016, 06:20 Google+

Tým Haas přesunul svou hlavní pozornost k budoucímu vozu ještě dříve, než představil letošní monopost VF-16. Byl tak jedním z prvních týmů, který se zaměřil na příští sezónu.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Romain Grosjean v Brazílii

Romain Grosjean v Brazílii | foto: Haas F1 Team

Sdílejte článek

Protože se příští rok technická pravidla hodně změní, musela většina týmů zanechat vývoje současných aut o něco dříve než obvykle. V aerodynamickém tunelu mohou absolvovat jen 65 testů za týden, proto se Haas v Maranellu začal na budoucí auto soustředit ještě před prvním závodem sezóny v Austrálii.

Tam začal výborně: Romain Grosjean skončil šestý, o dva týdny později v Bahrajnu dokonce pátý. Zabodoval ještě v Rusku, pak ale šla jeho relativní výkonnost dolů. "Naše výkonnost letos klesala, protože jsme v aerodynamickém tunelu se současným vozem v této sezóně moc netestovali," vysvětluje francouzský pilot.

"To znamená, že jsme tam museli testovat s jiným vozem, a tedy se připravovat na budoucnost. Když jsem se přidal k týmu, chtěli jsme se ve druhém a třetím roce dále zlepšovat - a stále to máme v plánu," pokračuje Grosjean, jenž letos s novým americkým týmem nasbíral 29 bodů.

img-responsive

Romain Grosjean projíždí cílem v Bahrajnu jako pátý | foto: Haas F1 Team

"Museli jsme se velmi brzy začít soustředit na rok 2017, protože máme méně zdrojů než ostatní týmy. Auto pro rok 2016 nikdy v roce 2016 v aerodynamickém tunelu nebylo. Na počátku jsme měli auto a nenasadili jsme žádná vylepšení, navíc nám v určitých věcech scházely zkušenosti, proto jsme byli trochu nekonzistentní a výkonnost se propadla," vysvětluje.

"Máme spoustu práce, ale lidé si všimli, že to myslíme vážně. Že jsme soustředění, že platíme účty, že jsme na závodní dráze a že si vůbec nevedeme špatně. Přidávají se k nám další a další lidé, tým roste a já si myslím, že si příští rok můžeme vést ještě lépe než letos," věří pilot Haasu, který by byl spokojený, pokud by dosáhli alespoň na sedmou příčku.

"Nějakou dobu nám trvalo, než jsme získali kvalitu dat. V prvním roce objevíte spoustu slabin, kdy se musí zlepšit kvalita dílů, kvalita dat, reakce atd. To vše se učíte během roku. Máme 21 závodů, závodíme každý týden a půl, a na reakce zkrátka není čas."

img-responsive

Vůz VF-16 pro sezónu 2016 se letos v aerodynamickém tunelu neobjevil, tým v něm testoval s autem pro rok 2017 | foto: Haas F1 Team

"Na voze máme hodně dílů Ferrari, musíme je ale nasadit na balík Haasu. To všechno trvá, jde ale o věci, které musíme zlepšit. Nemůžeme si v sobotu večer uvědomit, že se mezi 1. a 2. tréninkem s autem něco stalo. Musíme si to uvědomit buď v 2. tréninku, nebo hned po něm. Ale to všechno napravujeme," prozrazuje Grosjean.

Na příští rok a zrychlení vozu se moc těší, protože ty současné jsou podle něj "v zatáčkách příliš pomalé... A to je to, co v F1 chcete vidět. Nepřejete si, aby Super Formule v Japonsku byly v 1. sektoru v Suzuce rychlejší než my. To není dobré."

Vytisknout

Diskuze: Haas začal s vývojem vozu 2017 velmi brzy - ještě před debutem letošního VF-16

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Nico Rosberg a Lewis Hamilton těsně za sebou

"Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

SPRINT ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprintu v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Jedna z nejdiskutovanějších dvojic v současné F1

Verstappen brání Verstappena aneb Jos o kritice svého syna Maxe

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

  2. Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

  3. Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

  4. GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

  5. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

  6. Kvalifikaci sprintu v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud