Nejrychlejším týmem v boxech byl v Brazílii Red Bull, který Maxe Verstappena v 54. kole přezul za 2,1 vteřiny. Povedla se jim i první zastávka v 13. kole - ta trvala 2,3 sekundy.
Za stejný čas stihl McLaren v 8. kole přezout Jensona Buttona. Řada pilotů během závodu ale vůbec stavět nemusela - využila totiž dvě přerušení, během nichž jim ředitelství závodu nařídilo nasadit pneumatiky do deště.
Kvůli hustému dešti se startovalo na mokrých pneumatikách. Magnussen zajel jako první pro ty přechodné a tento - vzhledem k předpovědi nelogický tah - brzy kopírovala řada týmů, byť jeho časy lepší nebyly.
Po havárii Räikkönena v 20. kole došlo na první červené vlajky. Závod pak pokračoval za safety carem, po sedmi kolech však přišlo další přerušení. Týmy během nich musely svým pilotům nasadit kvůli bezpečnosti mokré pneumatiky.
Někteří se pak ještě jednou pokusili přejít na přechodné pneumatiky nato, co na nich Ricciardo zajížděl rekordní sektory, ale hustější déšť vedl k tomu, že se dojíždělo opět na mokrých pneumatikách. Piloti kvůli mokru neměli povinnost využívat hladké směsi.
Nejdelší stint závodu vypsaného na 71 kol zvládl na přechodných pneumatikách Bottas (33 kol), na mokrých vydrželi nejdéle Alonso, Hamilton, Hülkenberg, Kvjat, Nasr, Ocon, Pérez, Rosberg, Sainz a Vettel - 43 kol (61 % velké ceny).