Jednou z kontroverzí letošní Velké ceny Mexika bylo posouzení dvou očividných přešlapů Lewise Hamiltona a Maxe Verstappena. Oba si zkrátili trať v první šikaně, ale potrestán byl pouze holandský jezdec Red Bullu. Celou situaci nyní na pravou míru uvedl i Charlie Whiting.
"Hlavním rozdílem mezi těmito dvěma incidenty je, že Lewis nezískal dlouhotrvající výhodu. V Maxově případě tomu tak ale bylo. Lewis udělal menší chybu hned na začátku - zkrátil si trať. Získal tím výhodu, ale okamžitě pak zpomalil.
Rovinku mezi zatáčkami tři a čtyři projel na 80 % výkonu, aby jeho výhoda zmizela. Poté, asi za minutu, ještě vyjel safety car a výhoda byla tatam. Komisaři tak rozhodli, že nedošlo k výhodě, která by ovlivnila celý závod.
Pokud by Max také zpomalil mezi třetí a čtvrtou zatáčkou, tak by ztratil tempo. On to ale neudělal, a tak komišaři rozhodli, že by měl být potrestán. Tohle je tedy hlavní rozdíl, který v obou incidentech komisaři vidí," okomentoval situaci ředitel závodů Mezinárodní automobilové federace.
Max ale nazor nezměnil a pořád mu připadá rozhodnutí komisařů jako nesprávné. Holanďan situaci okomentoval následovně: "Samozřejmě že s tím nesouhlasím. Ale to výsledek nijak nezmění, že ne? Prostě jsem byl potrestán. Měli jsme ji dostat oba, nebo nikdo z nás. Proč to tedy nezměníme? Navrhuji [automaticky] penalizovat každé vyjetí z trati. Komisaři by pak nemuseli každý incident řešit."
Anketa
Souhlasíte s nápadem Maxe Verstappena?
Hlasování bylo již uzavřeno.
-
Ano
36 %
-
Ne
64 %
Hlasovalo 80 čtenářů. Výsledky
Hamilton ale s mladým Verstappenem nesouhlasí a novinářům řekl: "Komisaři mají velmi těžkou práci, protože pokaždé je situaci úplně jiná. Nebylo by jednoduché aplikovat stejné pravidlo na všechny případy. S Maxem se ale shodnu na jedné věci: měli bychom více spolupracovat s Charliem, což jsme se během sezóny snažili dělat, abychom jim situaci co nejvíce ulehčili."