Honda je pokrokem spokojena, výkony ji ale netěší - spalovací motor je stále slabý

Petr Hlawiczka, 13. října 2016, 06:30 Google+

Sportovní ředitel Hondy Jusuke Hasegawa hodnotí pokroky dosažené v letošní sezóně a spokojenost s výkony, které jejich pohonná jednotka za zády McLarenu MP4-31 předváděla. Jaké mají cíle pro zbývající závody?

Počet komentářů:  2 komentáře (Poslední 14.10. 09:19) Napište svůj názor
Fernando Alonso s McLarenem v Japonsku

Fernando Alonso s McLarenem v Japonsku | foto: McLaren

Sdílejte článek

Japonský výrobce je stále nejslabším motorem ve Formuli 1. Hasegawa na otázku zda je potěšen pokrokem, který letos po loňském propadáku dosáhli, odpovídá: "Nemůžu říct, že bychom byli potěšení - spíše jsme spokojeni. Dosáhli jsme toho hodně, ale stále jsme vzdáleni našemu cíli. Zlepšení motoru bylo dobré, nikoliv však dostačující."

Sportovní šéf, který u Hondy převzal funkci po Jasuhisovi Arajovi, přiznává, že letos byli po katastrofálním začátku v roce 2015 pod velkým tlakem: "Nemáme nástroj pro měření tlaku, ale samozřejmě byl velký. Atmosféra byla zpočátku hodně nervózní, ale nyní je díky dosaženému pokroku mnohem lepší. Některé výsledky jsou povzbuzující, takže nyní cítíme více motivace než napětí, a to působí velký rozdíl."

Největšího pokroku dosáhl japonský výrobce v oblasti rekuperaci energie - v té je nyní na špici: "Systém je na úrovni našich soupeřů, a v některých hlediscích je dokonce překonává. Ale motor s vnitřním spalováním je pořád horší." Honda za špičkou zaostává o více než 60 koní, to se má ale příští rok změnit.

img-responsive

Jusuke Hasegawa (vpravo) v přátelském rozhovoru s Fernandem Alonsem | foto: Honda Racing F1

Zrušení systému žetonů jí umožní výrazně pozměnit architekturu své pohonné jednotky. Kompresor i turbínu zřejmě umístí mimo prostor mezi válci, což jim umožní tyto komponenty zvětšit a dosahovat vyššího výkonu. Kromě toho se v Sakuře zabývají systémem tryskového zapalování (TJI - Turbulent Jet Ignition), který již soupeři adoptovali. Ten jim pomůže dále zvýšit efektivitu jejich motoru.

Jak vidí odstranění omezení v podobě žetonů Hasegawa? "Do určité míry to je úlevou. Ale i když tento systém příští rok zmizí, tak to neznamená, že zmizí i problém - technologická omezení zůstávají."

Všichni výrobci ale podle něj budou na srovnatelné úrovni výkonnosti: "Pokud jde o vyrovnání výkonů, tak věřím, že k tomu časem dojde samo a že by to nemělo být výsledkem nějakých umělých omezení."

img-responsive

Honda před příští sezónou sáhne k větším změnám své pohonné jednotky | foto: Honda Racing F1

K letošním cílům Hondy uvádí: "Očekáváme mnohem lepší efektivitu motoru. Ve zbývajících závodech by oba vozy měly postupovat do poslední části kvalifikace a získávat body, abychom do zimní přestávky mohli vstoupit s dobrou náladou."

"Potřeboval bych ještě více než to, ale nemá to smysl si dávat příliš vysoké cíle. Musím zajistit, abychom sezónu zakončili s dobrým základem pro přípravu na rok 2017," popisuje Hasegawa. Letos se již žádných vylepšení od Hondy nedočkáme, zbyl ji jediný žeton.

"Samozřejmě jsme už vývoj museli přesunout na příští rok, takže si nemyslím, že bychom v jeho zbytku mohli nasadit nějaké vylepšení. Ale ta poslední, která jsme představili v Malajsii a ve Spa, byla velkým vylepšením. Myslím, že jsme s nimi dosáhli slušné úrovně pokroku. Nejsme spokojeni, můžeme však být o něco veselejší," dodává sportovní ředitel Hondy.

Vytisknout

Diskuze: Honda je pokrokem spokojena, výkony ji ale netěší - spalovací motor je stále slabý

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 2, poslední 14.10.2016 09:19 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 2 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Sprint ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Širší pneumatiky Pirelli při testu s Mercedesem v Barceloně

Rosberg v Barceloně testoval širší pneumatiky, počasí mu ale nepřálo + FOTO

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

  2. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

  3. Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

  4. V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

  5. GP ČÍNY - Sprint ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

  6. Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud