Finský pilot byl po závodě naštvaný a mladého Holanďana varoval, že pokud svůj jízdní styl nezmění, tak brzy způsobí velkou nehodu. K němu se přidal i Vettel, který na něj svedl i nehodu z první zatáčky po startu, ačkoliv ji sám způsobil. Přitom letos rozhodně nešlo o první kontakt s jeho největším soupeřem - s týmovým kolegou.
V Monze Alonso vysvětlil, proč Verstappenova obrana na rovince byla v pořádku: "Myslím, že existuje pravidlo, které říká, že nesmíte pohnout v brzdné zóně nebo když máte vedle sebe auto. Jedna změna směru je tedy povolená, pokud jste stále před autem za vámi."
"Nemyslím si, že by byl Kimi vedle Maxe a že by se ten pohnul a vytlačil jej na trávu. Bylo to velmi pozdě, ale možná neodhadl, kde Kimi je. Ale Kimi byl stále za ním, proto se na to psané pravidlo stále vztahuje. Je to v pohodě," soudí Španěl.
Změnil by ale jednu věc - jak piloti mění směr při brzdění. To, co Max udělal v Maďarsku, podle Alonsa bylo příliš: "Nemůžeme mást fanoušky s dvěma zcela odlišnými incidenty uprostřed rovinky - jak tomu bylo s Verstappenem či Kimim - s tím, co se mi přihodilo v Austrálii, kde jsem špatně odhadl brzdný bod."
"A také Max - Kimi v Maďarsku: při té příležitosti jsem vnímal, že Max hodně mění svou pozici při brzdění do zatáčky č. 2, byl moc agresivní. Hovořili jsme o tom v Německu na setkání s piloty. A ti nebyli s Maxovým počínáním v Maďarsku spokojeni, protože k tomu došlo při brzdění do druhé zatáčky.
V brzdné zóně směr měnit nesmíte. Ale uprostřed rovinky to jednou udělat můžete, pokud vedle sebe nemáte jiné auto. Při incidentu ve Spa tedy bylo vše v pořádku," vysvětluje Alonso pravidla.