Zatímco loni skončil McLaren mezi konstruktéry na devátém místě, letos mu patří sedmá příčka. A zatímco loni měnil jeden motor za druhým a v závodech běl běžně předjížděn o kolo, v poslední době byl na některých okruzích dokonce čtvrtým nejrychlejším týmem.
Alonso, jenž má zatím na kontě 24 bodů za 5. (Monako), 6. (Rusko) a 7. místo (Maďarsko), považuje pokrok svého týmu za neuvěřitelný. "Když se podíváte na tým před 12 měsíci, tak jsme byli v naprosto odlišné situaci. Startovali jsme tady s využitím 9. motoru, který jsme nasadili pro Spa," připomíná bídnou spolehlivost Hondy v její první sezóně po návratu do F1.
What a difference a year makes. @alo_oficial on @McLarenF1's recent progress... pic.twitter.com/XSFRLfC2os
— Formula 1 (@F1) August 26, 2016
"Loni nás zde, v Německu a v Maďarsku předjeli dvakrát o kolo. Rozhodně v celkovém závodním čase dosahujeme pokroku, řekněme skoro o minuty, ne jen o sekundy, takže jsme rozhodně v mnohem lepší pozici. Užíváme si to a pokrok je určitě velmi optimistický, pokud jde... myslím, že i pokud jde o příští rok," pokračuje Španěl.
Co čeká od následujících dvou víkendů, které se pojedou na rychlých okruzích náročných na výkon motorů? Jde o oblast, v níž Honda silně zaostává, do Belgie však přivezla novou specifikaci pohonné jednotky, na jejíž vylepšení vyčerpala 7 vývojových žetonů. Výkon však nestoupne ani o 20 koní, jak proklamovala španělská média.
"Na tento víkend se těšíme. Máme také některá vylepšení na voze. Víme, že Spa a Monza pro nás budou náročnými závody, pokud jde o rozvržení a vlastnosti okruhů, rozhodně si to ale nyní užíváme, když pozorujeme veškerý ten pokrok a touhu dosáhnout více," dodává Alonso.
Body tentokrát od McLarenu neočekáváme - trpět bude zejména na dlouhých rovinkách v 1. (téměř 2 km) a v 3. sektoru, samotný 2. technický sektor mu na stáhnutí náskoku soupeřů stačit nebude. A o týden později v Monze to bude ještě horší. Tým však bude pracovat naplno a bude se snažit využít sebemenšího zaváhání soupeřů k tomu, aby skončil v nejlepší desítce.