Japonský výrobce má stále nejslabší motor v poli, proto se usilovně snaží dostihnout své rivaly. Po letní přestávce zamířil do Belgie s novou specifikací, kterou nasadí do obou monopostů McLarenu.
Honda tak vyčerpala sedm ze svých 11 zbývajících žetonů pro další vylepšení spalovací komory, turba a kompresoru. Jejím cílem je zlepšit efektivitu spalování i celkovou výkonnost balíku, ne jen navyšovat počet koní. Analýza v následujících podnicích teprve ukáže, k jak velkému zlepšení došlo.
Protože jsou Fernando Alonso i Jenson Button teprve na čtvrtých komponentech, nehrozí jim za nasazení nových dílů žádná penalizace. Vyzkouší si je v pátečních trénincích a vedení britské stáje se poté rozhodne, zda je ve vozech ponechá, nebo je do závodu nasadí až příští týden v Monze.
Jak jsme vás již dříve informovali, nové specifikace připravují také Mercedes a Ferrari, které vyčerpalo poslední tři žetony. Tyto dva týmy na rozdíl od Hondy ještě nepotvrdily, zda je nasadí již v Belgii.