Španělský pilot uvedl, že už ztratil trpělivost vůči FIA kvůli neustálým změnám pravidel a prohlásil, že vzdává svou snahu se jimi řídit. Co ho k tomu vedlo? FIA v pátek potvrdila, že pouze několik měsíců po radikálním omezení radiokomunikace se pravidla pro Grand Prix Německa uvolní.
Nebylo to jediné rozhodnutí. Strategická skupina rovněž debatovala ohledně postihů za přejíždění okrajů trati a navrhla, aby za tento prohřešek nebyl žádný postih, ale Charlie Whiting tentokrát setrval v tvrdé linii a uplatnil pravidlo "třikrát a dost". Jeho restrikce se týká především první zatáčky na německém okruhu. Jak už jsme uvedli, podle Whitinga jen v prvním volném tréninku piloti v 93. případech vycestovali svými vozy zcela mimo trať. Jejich pohyb hlídají senzory, které detekují vozy pohybující se všemi čtyřmi koly mimo vymezený prostor trati.
Alonsovi se tyhle neustále změny nelíbí a zvyšuje hlas. Nejenže se v některých případech dá těžko posoudit, kdy pilot vycestoval z trati nedobrovolně, nebo jestli poskakováním po obrubnících získává nějakou výhodu. To podle něj není to nejdůležitější.
"Mně už je to jedno. Vzdávám to. Mohou nám před každým závodem nařídit, co máme dělat. Závod od závodu se něco mění a teď jsme s pravidly asi na té samé úrovni jako před rokem. Myslím, že to bylo ve Spa, kdy se předpisy ohledně radiokomunikace přitvrdily, vypadalo to, že konečně budeme mít super závody, jenže se nic nezměnilo. Ba co víc, je to ještě horší, protože se vracíme zpět," rozčiluje se Alonso.
"Stejné to je s překračováním linie trati. Nejdřív byly postihováno, potom najednou ne, teď se zase říká »třikrát a dost«... Takže až dnes budu nastupovat ke kvalifikaci, zeptám se, co mám vlastně dělat, abych neztrácel zbytečně čas." nadále kritizuje rozhodnutí FIA Španěl.