Wolff: F1 potřebuje Baku, ne závody na parkovištích

Robert RoBertino Pavelka, 19. června 2016, 11:45 Google+

Grand Prix Evropy v ulicích ázerbajdžánské metropole Baku odkrajuje poslední hodiny, než bude poprvé v historii F1 odstartována. Pořád se ale spekuluje, zda je smysluplné pořádat závody v podobném prostředí. Šéf Mercedesu takové trati vítá.

Počet komentářů:  1 komentář (Poslední 19.06. 18:36) Napište svůj názor
Toto Wolff sděluje své názory (ilustrační foto)

Toto Wolff sděluje své názory (ilustrační foto) | foto: Daimler AG

Sdílejte článek

Před Grand Prix Monaka se říkávalo, že právě tohle je okruh, na kterém se oddělí zrna od plev, muži od chlapců, mistři od komparsu. Podle Toto Wolffa by Baku mohlo v budoucnu F1 hrát podobnou roli. 

"Před dvěma týdny jsem byl na ostrově Man na závodech TT, zjistil jsem, je je to velice efektní záležitost: Proto si myslím, že Baku je nádherná trať. Přestně to, co v F1 potřebujeme, i když chápu, že z pohledu pilota musí být co nejbezpečnější. Jde o oblast, v níž se F1 musí zlepšit, nikdo nechce vidět závody na parkovištích supermarketů s obrovskými únikovými plochami, míle širokými, z nichž se můžete vrátit, pokud uděláte chybu. To je ten základní rozdíl; vzhledem k tomu, že jsem tady nikdy vůz nepilotoval, jde o můj subjektivní názor, nemohu cítit to, co piloti, ale myslím, že tento způsob závodů opravdu potřebujeme," prohlásil před nedělním závodem Wolff.

img-responsive

Hamiltonovi se v Baku zatím příliš nedaří | foto: Daimler AG

Stát se může cokoliv

"Vůbec nevíme, jak závod může dopadnout. Byl jsem svědkem masivní hromadné nehody v GP, kterou viděli snad všichni piloti F1. Je tu také dlouhá rovinka, na níž se dá očekávat hodně předjíždění. Řekl bych, že závodu bude dominovat safety car případně se dočkáme režimu virtuálního safety caru. Takže opravdu nevím, co můžeme očekávat," podotýká Wolff ohledně závodních odhadů.

Přestože Mercedesy zatím dominují závodnímu víkendu - zejména v oblasti rychlosti - Wolff má tendenci tuto výhodu bagatelizovat. "Když se podíváte na traťovou rychlost, negenerujeme ji z rovinek. Vlastně vůbec nepatříme mezi nejrychlejší vozy na rovinkách. Získáváme především v technických pasážích ve Starém městě. Takže si myslím, že jde o kombinaci aerodynamicky efektivního vozu, mechanické přilnavosti, výkonu a jízdních vlastností. K tomu přičtěte simulační přípravu a výhody plynoucí z pátečního tréninku, protože se nám povedla práce s pneumatikami. Máme větší odstup, než se čekalo," libuje si Wolff.

Pochvaluje si také práci pohonné jednotky. "Motor Mercedes se jeví jako dobrý motor pro baku. Hodnotím ho jako něco více než jen agregát, týká se to rozdělení energie, ovladatelnosti, točivého momentu, je to mnoho faktorů, které činí naši pohonnou jednotku konkurenceschopnější než ostatní," vysvětluje Wolff.

 

Vytisknout

Diskuze: Wolff: F1 potřebuje Baku, ne závody na parkovištích

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 1, poslední 19.06.2016 18:36 Vložte komentář

Zobrazen poslední komentář. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Alex Albon a Williams zažili opravdu krutý závodní víkend (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappena uznává i konkurence

Pierre Gasly a Esteban Ocon dokázali téměř nemožné a posunuli Alpine z devátého na šesté místo v Poháru konstruktérů

Ani závod se neobešel bez červené, hrdinský výkon Alpine zastínil Verstappen

  • Pátek

    • 1. Trénink (5:30 - 6:30)
    • 2. Trénink (9:00 - 10:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:00)
  • Neděle

    • Závod (7:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Lewis Hamilton při tréninku v Baku

Hamilton pro závod mění pneumatiky

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. "Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud