Fernando Alonso jako ambasador okruhu prozradil, že piloti nebyli nijak zapojeni do plánované podoby okruhu v Baku.
"Jsou tam některé zatáčky, o kterých ještě budeme, u dalších bude třeba nejdřív sednout do auta a projet si je, abychom získali nějaký pocit. Byli jsme svědky každoročních malých úprav třeba v Singapuru, dokud se nedospělo k rozumnému kompromisu. Myslím, že tady to nebude příliš odlišné. Lze očekávat, že příští rok tu nastanou určité změny poté, co absolvujeme závod," předpovídá Alonso.
"Co se týče bezpečnosti, FIA vyzkoušela bezpočet simulací, zda je závodní prostor bezpečný. Je zřejmé, že některé jsou bezpečné více, jiné možná vypadají úzké, ale pořád překonávají některá místa v Monaku, která jsou mnohdy horší," dodává Alonso
Jako jedno z kritických míst je považován vjezd do prostoru boxů, kam piloti zajíždějí ze závodní trati a mohou být míjeni kolegy, kteří ve stejném místě budou projíždět rychlostí vyšší než 300 km/h. "Je to něco podobného jako před několika lety v Brazílii nebo také u jiných okruhů," dodává Alonso a připomíná, že právě kvůli požadavkům pilotů byl inkriminovaný vjezd do boxů na Interlagosu v roce 2014 přebudován.