PROHLÁŠENÍ po závodě: Ferrari přiznává, že přecenilo opotřebení pneumatik

Jana Šrámková / PH, 12. června 2016, 21:45 Google+

Jak hodnotí dnešní závod v Kanadě jednotliví piloti a představitelé týmů?

Počet komentářů:  6 komentářů (Poslední 13.06. 14:09) Napište svůj názor
Lewis Hamilton po kvalifikaci v Kanadě

Lewis Hamilton po kvalifikaci v Kanadě | foto: Daimler AG

Sdílejte článek

MERCEDES

Lewis Hamilton, 1. místo
Úžasný den. Měl jsem dnes další špatný start a nejsem si jistý, proč, asi jsem přehřál spojku. Sebastian a Nico měli dobrý rozjezd do první zatáčky a potom byly pneumatiky studené, vůz byl přetáčivý a jsem rád, že jsme s Nicem vážně nepoškodili auta. Kromě toho jsem se snažil stíhat Vettela. Tady jsem vyhrál svůj první závod v roce 2007 a je to požehnání.

Nico Rosberg, 5. místo
Těžko se tento závod hodnotí. Sebastian měl skvělý start, já slušný a Lewis špatný. Já byl ve své pozici a jel vnějškem... V Barceloně jsem se pokusil předjet Lewise vnějškem a fungovalo to a tak jsem to dnes zkusil znovu a on předvedl opravdu tvrdý závodní manévr. Dotkli jsme se a já vyjel mimo, a bylo to. Byl jsem opravdu naštvaný v tu chvíli. Je to moje práce, abych se ujistil, že příště budu po podobném souboji vepředu. Samozřejmě mě to stálo hodně, protože jsem ztratil místa a šlo to z kopce, snažil jsem se zabojovat, ale bylo to těžké kvůli palivu, málem mi došlo. Max odvedl velmi dobrou práci při bránění svého místa, ale potom jsem musel zařadit zpátečku, abych ušetřil palivo a zkusil to znovu. Na konci se to pokazilo úplně, dostal jsem hodiny nebo co, ale zvládl jsem dojet do cíle. Bylo to frustrující odpoledne.

Toto Wolff, sportovní ředitel
Bylo to těsné mezi 1 a 2 zastávkami, nebyli jsme si jisti, jak to uděláme, ale zvládli jsme to. Největší otázkou bylo, zda to pneumatiky vydrží do konce. To bylo nejdůležitější a dokázali jsme to.

 

FERRARI

Sebastian Vettel, 2. místo
Problémem bylo, že byl Lewis ke konci moc rychlý. Bylo dost větrno, trápil nás vítr zezadu. Po celý závod jsem na to tlačil, zkoušeli jsme jinou strategii, ale pneumatiky u Lewise vydržely více, než jsme očekávali.

Šlo o skvělý víkend. S autem jsme se trápili, nyní vidíme, že je výkonné.  Děkuji početným divákům, už v pátek jich bylo hodně ve vlásence a všude kolem trati, což nám práci zpříjemnilo.

Kimi Räikkönen, 6. místo
Nebyl to lehký závod. Neměl jsem dobrý start, ale udrželi jsme si pozici a potom ve druhé zatáčce se na trať vracel Mercedes. Trápil jsem se, bylo těžké udržet pneumatiky fungující, když jsem musel zpomalit kvůli šetření paliva. Ztrácel jsem tlak v pneumatikách, nebylo to jednoduché.

Maurizio Arrivabene, šéf týmu
Dnes jsme přecenili degradaci pneumatik, učinili jsme špatné rozhodnutí. Ne, žádné změny dělat nemusíme v týmu, jděte! Dnes jsme udělali chybu my, příště ji udělá někdo jiný. Problémem je, když přijdete o vítězství.

 

WILLIAMS

Valtteri Bottas, 3. místo
Dnes mám opravdu radost. Jako tým jsme odjeli opravdu dobrý závod, zvolili skutečně dobrou strategii, výborně zvládli zastávky a já se dnes cítil být rychlý. Chtěl bych poděkovat Williamsu: 'Díky kluci.' Vsichni odvedli fakt skvělou práci.

Felipe Massa, nedokončil
Je to škoda takhle skončit. Do té doby jsem jel dobrý závod. Měli jsme nějaký problém s motorem, prošetřujeme to. Teploty byly příliš vysoké, ale nebyl pro to žádný normální důvod, nejezdil jsem za žádným autem. Musíme analyzovat, co se stalo. Po celý víkend jsem závodil s autem, pro které jsme neměli všechny součástky. I tak jsme ale rozhodně mohli získat hodně bodů.

Rob Smedley, šéf výkonnosti vozu
Myslím, že to byl dobrý závod a zasloužené pódium. Podle očekávání byla rychlost v těchto podmínkách dobrá. Porazili jsme Red Bull a čelním týmům toho příliš nenechali, což je pozitivní. Strategie byla bezchybná. Když ostatní měnili na dvě zastávky, my nezpanikařili a drželi se plánu a vyšlo to. Valtteri zajel skvěle a i zastávky mechanici zvládli perfektně. Zůstává trošku pachuť, protože jsme tam mohli mít obě auta, Felipe by dojel mezi čtvrtým a šestým místem a to je hodně bodů, které jsme tratili kvůli problému s vodou a rostoucí teplotou. Snažili jsme se to vyřešit, ale nepodařilo se to. Museli jsme tak rozhodnout o odstoupení, protože motor je relativně nový. Celkově je to pozitivní výsledek pro tým. Zvýšili jsme náskok na týmy za námi a i s jedním autem jsme na třetí místo v tabulce ztratili jen málo. Je před námi spousta závodů - Ázerbajdžán, Rakousko, Británie - pozitivní závody. Musíme se dívat kupředu a udržet si tuto laťku.

 

RED BULL

Max Verstappen, 4.
Byl to dobrý závod, jen škoda, že jsme neskončili před Williamsem. Pneumatiky degradovaly rychleji, my jsme z toho vytěžili maximum. Během závodu jsme přešli z jedné na dvě zastávky. Dlouho jsem jezdil na 4. pozici a říkal jsem si, že ji už nikomu nepustím. Když na začátku přišel pokyn ke změně pozic, tak jsem zrovna šetřil pneumatiky a palivo.

Daniel Ricciardo, 7.
Nebyla to dobrá neděle. Máme dobré soboty, nikoliv však neděle. Rosberg se dostal zpět před nás, my jsme ztráceli tempo na ultra-měkkých pneumatikách, nedokázali jsme je využít, byli jsme pořád v provozu.

Pak jsem musel podruhé do boxů. Musíme absolvovat čistější neděle. Na začátku jsem byl rychlejší než Max, mohl jsem na čistém vzduchu přidat, ale to už je jedno, je to za námi.

Christian Horner, šéf týmu
Max odjel velmi dobrý závod, tvrdě svou pozici bránil. S jednou zastávkou bychom to nezvládli, protože degradace pneumatik byla vyšší. Daniel probrzdil a zploštil si pneumatiku, to je jedna z těch věcí, které se během závodu přihodí. Zkoušeli jsme se dostat před Kimiho.

Na začátku byl Daniel rychlejší, Max se trochu více trápil s degradací. Pak ale přidal. Podmínky dnes byly náročné, viděli jsme, jak jsou pneumatiky citlivé na teplotu a některé vozy se s tím trápily. My jsme v tom byli na opačném konci.

 

FORCE INDIA

Nico Hülkenberg, 8. místo
Jsem rád, že jsem získal body, ale zároveň jsem doufal ve víc, protože jsem věřil v první šestku. Ale z nějakého důvodu auto nebylo tak dobré jako během tréninků a kvalifikace. Možná kvůli chladnějšímu počasí a větru. Hůř se ovládalo a to je něco, na co se musíme detailně podívat a pochopit. Na startu jsem nevyrazil nejlépe, ale první kolo bylo skvělé a získal jsem pozice zpět. Potom už to bylo o práci s pneumatikami. Myslím, že jsme udělali správnou volbu co se strategie týče, protože i když jsme chtěli jet jen na jednu zastávku, nešlo to.

Sergio Pérez, 10. místo
Byl to náročný závod a když se ohlédnu, nemyslím, že jsme zvolili optimální strategii. Chtěli jsme zkusit něco jiného než ostatní, ale chladnější trať nám nepomohla, bylo těžké zahřát pneumatiky a to mě po startu stálo pozice. Zasekl jsem se za McLareny a to mi pokazilo závod. Při poslední zastávce jsem ztratil pár sekund a dostal se přede mě Kvjat, ale to místo jsem získal zpět. V každém případě je pro tým dobrý výsledek, že má oba vozy na bodech. Obzvlášť během víkendu, kdy nám věci moc nevycházely. Dali jsme do toho maximum a získali body.

Roberg Fernley, zástupce šéfa týmu
Velmi dobrý výsledek. Doufali jsme, že zvládneme jednozastávkovou strategii, ale trápilo nás opotřebení a museli jsme změnit strategii. I auta kolem dělala to samé, bylo to rozumné. Nicův závod nebyl moc pestrý, zajel pěkně první kola, kdy získal zpět ztracené pozice po startu. Sergiův závod byl ovlivněn pomalým zahříváním měkkých pneumatik, které znamenalo, že se dostal za oba McLareny a to ho stálo čas. Získat bod je tak dobrým výsledkem. Po chladnu v Montrealu se těšíme do Baku.

 

TORO ROSSO

Carlos Sainz, 9. místo
Dobrý závod. Kdybyste mi to řekli před startem, hned bych to bral. Jsem moc rád, že jsem po startu z dvacátého místa na bodech, užil jsem si to. Zvolili jsme správnou chvíli pro první zastávku a předjel jsem tak pět aut, držel jsem se Force Indie. I kdybych neudělal v kvalifikaci chybu, na víc než osmé místo to dnes nebylo, takže mohu být velmi spokojen. Ukazuje to, že jsme silní a stále se zlepšujeme. Dnes jsme zvolili dobrou strategii a i zastávky byly dobré, bylo to skvělé, gratuluji týmu!

Daniil Kvjat, 12. místo
Upřímně to dnes byla celkem nuda. Snažili jsme se bojovat o poslední bod s Pérezem, ale byli rychlejší. V posledním stintu jsme přezuli na ultra měkké pneu, ale nedali nám to, co jsme očekávali a při soubojích se rychle zničily. Bohužel jsem byl většinou zasekaný v provozu. Ale brzy tu bude další závod a na dnešek tak chci zapomenout a soustředím se na Baku. Ale co se pozitiv týče, byl to čistý závod, což jsem potřeboval. Dojeli jsme do cíle a získali důležitá tada. Nyní to chce ukázat výkony a snad to začne příští víkend.

Franz Tost, šéf týmu
Když vezmeme v úvahu startovní pozice, získat body je skvělý výsledek. Tým i jezdci odvedli skvělou práci. Carlos zajel fantasticky, předjel soupeře už v prvním kole a díky dobré strategii a zastávkám v boxech získal jedenáct pozic a dva body. Na druhou stranu Daniil se třápil na ultra měkkých pneumatikách v posledním stintu, ale tento okruh našemu autu nesedí a proto je nás výkon celkově dobrý. Auto bylo rychlé, pneumatiky fungovaly a nyní se už těšíme do Baku.

 

MCLAREN

Fernando Alonso, 11. místo
Náročný závod, neměli jsme rychlost a nebyli tak konkurenceschopní. Požádal jsem o možnost přezout na jiné nové pneumatiky do posledních pár kol, ale to byl asi moc velký risk, byli jsme jedenácti  a mohli z toho být i body, kdyby se před námi něco semlelo. I tak jsem na nich ujel přes 50 kol a ti, co jeli dvouzastávkovou strategii byli rychlejší. Hádám, že jsme měli smůlu, chtělo to déšť nebo safety car, abychom mohli bojovat. Celkově si myslím, že naše strategie byla správná, rychlejší. Nicméně budeme pracovat na zlepšení rychlosti.

Jenson Button, nedokončil
Rádiem jsem chtěl oznámit problém a podíval jsem se do zrcátka a viděl jiskry a kouř. Bez varování, auto přestalo fungovat při výjezdu ze šikany. Motor stále běžel. Je to škoda, protože jsem tou dobou šetřil palivo a měl k dispozici DRS, takže jsem mohl šetřit ještě víc. Mohlo to znamenat velký rozdíl později v závodě. Ale často to tak bývá. Hodně ušetříte na později, ale nevydrží to...

Eric Boullier, závodní ředitel
Na dnešek chceme zapomenout. Po slušné kvalifikaci začal pro oba piloty závod dobře a jeli solidně. Po devíti kolech však musel Jenson zajet do garáže kvůli problém, jehož příčinu ještě stále zjišťujeme. Fernando dělal co mohl, ale bez deště, který jsme napůl očekávali, nedokázal víc než 11 místo. Kvůli tomu jsme nezískali žádný bod. Nicméně dobré je, že je hned za rohem další závod a my se tak už zaměřujeme na nový okruh v Baku, kde snad předvedeme lepší show. Rád bych také vyjádřil jménem tým svoji soustrast a sypmatie s těmi ovlivněné ranními krutostmi v Orlandu.

 

HAAS

Romain Grosjean,13. místo
Nejsme daleko od bodů. Byl jsem i jedenáctý, snažil se tvrdě bojovat a udělal maximum a potom upadlo křídlo. Třetí zastávka nás stála vše, na čem jsme do té doby pracovali. Musíme se na ty potíže podívat. Je hodně oblastí, kde se musíme zlepšit. Čím víc uděláme, čím víc budeme rozumět vozu, tím víc se můžeme zlepšit. Nezískat body je těžké, ale jsem si jistý, že v dalším závodě uděláme další krok. Pokud se budeme víc učit, budeme lepší.

Esteban Gutiérrez, 14. místo
Nebylo to jednoduché. Trápil jsem se s fungováním pneumatik a na konci každého stintu bylo těžké udržet jejich teplotu. Potom to začalo klouzat a bylo to jako jízda na ledu. Věděli jsme, že to kvůli chladnému počasí bude náročné, musíme se na to podívat a pokusit se na práci s pneumatikami zapracovat. Moc jsem si to neužil, protože jsem se necítil moc dobře, ale víkend je za námi a těším se do Baku.

Günther Steiner, šéf týmu
Je to zklamání. Ale oba vozy viděly cíl a to je pozitivní. Snažili jsme se a je z toho 13. a 14. místo. Některé závody prostě nevyjdou hladce a podle vašeho přání. Trápili jsme se s pneumatikami. Museli jsme do boxů a potom ještě jednou. Měli jsme také problém s Romainovým předním křídlem. Nyní se už zaměříme na Baku.

 

SAUBER

Marcus Ericsson, 15. místo
Byl to pro mě od začátku až do konce dobrý závod. Myslím, že první stint nebyl ideální, trápil jsem se s přilnavostí. Měli jsme v plánu jednu zastávku, ale změnili jsme to a po přezutí na měkkou směs to bylo dobré, předjel jsem Kevina a Pascala a celkově to bylo dobré, přiblížili jsme se Haasu.

Felipe Nasr, 18 místo
Pro mě je ot zklamání. Start byl ok, ale ve třetí zatáčce do mě někdo narazil, byla to smůla a nebylo to nezbytné. Pokazilo to můj závod, snažil jsem se a nakonec zajel na měkké sadě slušná kola. Někdy to tak v závodění chodí, ale nyní se těším do Baku, vždy jsem pro nové výzvy.

Moniša Kaltenbornová, šéfka týmu
Starty z podobných pozic jsou vždy náročné. Proto je důležité, že jsme byli soustředění a nědělali chybi. Marcus ukázal dobrý výkon a pro Felipeho to po kolizi s Renaultem bylo těžké.

 

RENAULT

Kevin Magnussen, 16 místo
Rád bych poděkoval mechanikům, kteří moje auto a šasi připravili. Ukazuje to týmovou práci. Na trati jsem se trápil a tento výsledek není to, co jsme chtěli. Bylo chladno a neodkázali jsme najít výkon, který bychom si přáli. Byl to přímý závod a nenaskytly se žádné příležitosti. Příště chceme víc. 

Jolyon Palmer, nedokončil
Nový motor co se výkonnosti týče fungoval velmi dobře a i v nastavení jsme udělali pokrok. Cítil jsem se dobře, i když bylo chladno a klouzalo to. Trošku jsme se ťukli se Sainzem v prvním kole, když jsem se sekl za Manory, ale když jsem byl v čistém vzduchu, byla rychlost dobrá a proto se těším do Baku. Rozhodně bych nepohrdl troškou štěstí...

Fred Vasseur, závodní ředitel
Další víkend, kdy jsme tvrdě pracovali a udělali pokrok, i když to z výsledků není znát. Jolynon byl s autem spokojenější  a je škoda, že musel kvůli ztrátě tlaku vody odstoupit. Vše prošetřujeme. Kevin se musel prodírat z chvostu pole a za těchto podmínek si vedl slušně. Chladno nám nesedlo a v Baku bude tepleji, snad se také změní naše "štěstí".

 

MANOR

Pascal Wehrlein, 17. místo
Měl jsem dobrý start a předjel jsem Palmera, udržel za sebou Saubery a i když jsem měl poničenou podlahu a ztrácel tak čas. Před poslední zastávkou už jsem se trápil s pneumatikami a Ericsson se dostal přede mě. Pozitivní je, že jsem dojel před Nasrem, i když je zklamání, že jsem je za sebou neudržel oba. Těším se do Baku, kde budeme mít šanci opět ukázat zlepšení.

Rio Harjanto, 19 místo
První část závodu šla dobře, držel jsem se svého týmového kolegy a Palmera s Magnussenem. Po zastávce jsem čekal, že budu závodit s Ericssonem, ale měli jsme problém a pomalejší zastávka, takže jsem vyjel za Nasrem. Stíhal jsem ho, ale modré vlajky znamenaly, že jsem se musel vždy stáhnout. Zkusili jsme jet déle a zkrátit poslední stint, ale víc jsme udělat nemohli. Oba vozy viděly cíl, což je dobré a snad v Baku přijdou další pozitiva.

Dave Ryan, závodní ředitel
Očekávali jsme, že budeme bojovat se Saubery a bylo tomu tak. Pascal měl složitější život kvůli poškozené podlaze a to, že za sebou tak dlouho udržel Ericssona, bylo příjemné. Získal výhodu před Nasrem, což je dobré, ale neudržel za sebou oba, což je trošku ztracená příležitost, protože to vypadalo, že to máme na dosah. Rio měl pomalou první zastávku, což mu to pokazilo, jinak mohl dojet před Nasrem. To jsou zklamání, ale pozitivní je, že jsme s ohledem na Sauber viděli pokrok.

Vytisknout

Diskuze: PROHLÁŠENÍ po závodě: Ferrari přiznává, že přecenilo opotřebení pneumatik

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 6, poslední 13.06.2016 14:09 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 6 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Lewis Hamilton při kvalifikaci v Kanadě

GP KANADY: Ferrari zahodilo další vítězství, to urval Hamilton

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

  2. Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

  3. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

  4. V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud