PROHLÁŠENÍ po závodě v Kanadě: "Lidé by na Lewise neměli bučet," říká rozzlobený Vettel

Jana Šrámková / Petr Hlawiczka / Robert RoBertino Pavelka, 9. června 2019, 21:54 Google+

Jeden z britských novinářů na Twitteru zavtipkoval, že Mercedes vyhrává, i když je druhý. Tak to s dávkou nadsázky vypadalo i po konci závodu, když nespokojený Vettel vyměnil značky před vozy nejlepších tří jezdců: ke svému Ferrari postavil číslo jedna a k Hamiltonovi přesunul číslo dva. Penalizace Vettela bude rozhodně ještě řadu dní hlavním tématem světa F1. Faktem však zůstává, že k ní vedla jeho chyba a výjezd mimo trať a že vítězství bere Hamilton. Jak hodnotí dnešní závod jednotliví piloti a představitelé týmů?

Počet komentářů:  62 komentářů (Poslední 11.06. 07:03) Napište svůj názor
Lewis Hamilton a Sebastian Vettel po závodě v Monaku

Lewis Hamilton a Sebastian Vettel po závodě v Monaku | foto: Mercedes AMG F1 Team

Sdílejte článek

MERCEDES

Lewis Hamilton, 1. místo
Děkuji svému týmu za dobrou práci. Sebastian může mít svůj názor, jenže když se vracíte na trať, nemůžete to poslat rovnou do závodní stopy, musíte to udělat bezpečně. Dobré body pro tým. Ke konci jsem se trápil s teplotami, mé pneumatiky byly OK. Je to skvělá trať, takže děkuji všem, co dnes přišli.

Vallteri Bottas, 4. místo
Ze šestého na čtvrté, to bylo pro dnešek opravdu maximum, bohužel. Už jsem duchem u následujícího  závodu.

Toto Wolff, šéf týmu
Kdyby se to stalo mě, asi bych tu tabuli  hodil proti tomu autu. Emoce jsou tu logické a je to pro sport dobré. To rozhodnutí ale myslím bylo typicky kontroverzní. Samozřejmě jsem za Mercedes, ale šlo tam o instinktivní a obranné rozhodnutí a možná to bylo až příliš. Pokud jste fanoušek Ferrari, nebo jen chcete vidět toto tvrdé závodění, asi byste tohle narážení uvítali. Komisaři však musejí být podporování a jsou to profesionálové a zkušení lidé. A kdyby to bylo obráceně, asi bych to bral tak, že to musí být respektováno.

FERRARI

Sebastian Vettel, 2. místo
Závod jsem si užil, i lidi kolem. Lewis byl rychlejší, ale dokázali jsme se udržet před ním. Předvedli jsme skvělou show. Za zbytek se zeptejte lidí... Ale nemyslím si, že by měly bučet na Lewise. Když už, tak by měli bučet kvůli takovým směšným rozhodnutím! Je to škoda, ukradli nám závod.

Charles Leclerc, 3. místo
Má z výkonnosti radost. Myslím, že jsme byli rychlí. Je škoda, že jsme udělali nějaké chyby v kvalifikaci. Za tým jsem zklamaný, všichni jsem pracovali tvrdě, abychom byli zde... a dnes jsme potřebovali vítězství. Snad se ho brzy dočkáme.

Mattia Binotto, šéf týmu
Dnes jsme vyhráli. Myslím to upřímně, jak jsem to řekl. Byli jsme na trati nejrychlejší a to je důležité. Pokud se podíváte na fanoušky, rozhodně to vypadalo, že si myslí, že Sebastian nemohl udělat nic jiného. Když vyjel, jel na hraně a to v každém kole, v každé zatáčce. Takže v tomto směru udělal chybu, ale pneumatiky už nebyly nejlepší a po výjezdu mimo nemáte přilnavost, právě jste byli na trávě, nemůžete toho moc dělat a to se stalo. Nemyslím, že v tom byly nějaké úmysly. Po celou dobu byl v čele, viděl šachovnicovou vlajku první a je morálním vítězem. A co je důležitější - jako tým jsme ukázali, že můžeme být konkurenceschopní a zbývá ještě dost závodů a nás to rozhodně ještě víc nakoplo. Známe své slabiny, ale ještě není konec.

RED BULL

Max Verstappen, 5. místo
Jel jsem dnes kontrolovaně. Vyhnuli jsme se problémům a v závěru už nebylo nic moc víc, co bych mohl dokázat. První stint byl dlouhý a vyšlo to dobře, dostal jsem se před Renaulty a potom jsem se mohl soustředit na svůj závod, ale nebyl jsem dost rychlý, abych dojel vedoucí vozy. Ale byla zábava předjíždět a získali jsme body. Realisticky je to myslím to, co jsme čekali. Nebyl to náš víkend a samozřejmě bych raději víc, ale musíme zamakat a snížit ztrátu.

Pierre Gasly, 8. místo
Byl to těžký den, ale auto bylo vlastně dobré. Je to zklamání, čekali jsme, že budeme silnější. Trápili jsme se v provozu a musel jsem šetřit brzdy. Musíme se na to podívat a uvidíme, kde se můžeme zlepšit a také musím tvrdě pracovat před dalším závodem. Doufám, že najdeme rychlost a zlepšíme se už na mé domácí půdě.

Christian Horner, šéf týmu
Silný závod pro Maxe, na začátku ztratil, ale strategie mu vyšla. Zvládl i menší problém s brzdami, dojel pohodlně pátý. Pierre se snažil během boxů dostat Daniela, málem to vyšlo, ale zasekl se nakonec za Strollem a to byl konec. Hülkenberg se před něj prosmýkl a tak výsledek páté a osmé místo není to, v co jsme doufali. 

RENAULT

Daniel Ricciardo - 6. místo
Myslím, že celý víkend byl úžasný. Kvafikoval jsem se čtvrtý, skončil šestý. Jsem si jist, že kdybyste před víkendem řekli Cyrilovi Abiteboulemu "Jak by se ti to líbilo?", aby by mě radostí políbil. Musíme být opravdu spokojeni s dvojitými body, prvním takovým výsledkem v letošní sezóně. Trvalo to dlouho, ale je skvělé, že se nám povedl takový tah. Nico byl také hodně rychlý, jel solidně.

Myslím, že vypadáme stále lépe. Máme teď dobrý impuls, posledních pár víkendů bylo stále lepších. To je díky určitým inovacím. Pro mě bylo povzbudivé, že jsem dokázal držet krok s Bottasem. Hlavní bylo, že mu moc nepomáhalo ani DRS, rychlost nás pro závod udělala mnohem více konkurenceschopné. Uvidíme, jak to půjde ve Francii, doufám, že fanouškům Renaultu připravíme další dobré představení.

Nico Hülkenberg - 7. místo
Je to vynikající. Je vidět, že se tvrdá práce začíná vyplácet, od těch v továrně až po mechaniky přímo na okruhu - je radost to sledovat. V posledních víkendech jsme nedosahovali dobrých výsledků, ať už to bylo důsledkem technických nebo lidských pochybení. Cítil jsem, že jsme na určité výsledky měli, ale různé důvody nám bránily je dosáhnout. Takže jsme prožili konečně bezproblémový víkend a odměnou jsou tolik kýžené body.

Cyril Abiteboul, šéf týmu
Tento víkend nebyl ničím jiným než plánem, který jsme si stanovili jako cíl. A také ukázkou, čeho jsme schopni dosáhnout. Chceme, aby to v dalších závodech pokračovalo. Šesté místo Daniela a sedmé Nica jsou v této etapě nejlepší možné výsledky a považuji je za restart sezóny. Oba piloti byli po celý víkend bezchybní. Daniel včera zajel výjimečnou kvalifikaci, vyloudil u nás všech úsměv stejně takový, jako umí jen on.

Zbytek týmu zvládl všechno bezvadně, což nám vrátilo důvěru a zároveň připomnělo chyby z úvodu sezóny. Nadále jsme plně soustředěni a vědomí si práce, kterou nám zbývá ještě udělat. Teď nás čeká francouzská Grand Prix, kterou bereme jako druhou etapu našeho plánu - především po stránce motoru. Byl by to pro nás benefit v podobě zviditelnění na trati s největší výzvou v letošním kalendáři.

RACING POINT

Lance Stroll - 9. místo
Auto bylo dnes výborně připravené a mám z bodů z Montrealu velkou radost. Přitom vstup do závodu nebyl jednoduchý - včera jsem ztrácel výkon, takže jsem se musel vrátit ke starší specifikaci motoru. Každopádně jsem do toho šel naplno a díky tomu mám dva body. Dobře jsem odstartoval, získal pár pozic a vyšla nám klíčová strategie prvního stintu na tvrdých pneu. Když jsem je vyměnil za středně tvrdé, byl jsem v dobrém rozpoložení a zvládal jsem stíhat Sainze, jehož jsem nakonec předjel. Byl to opravdu výborný závod, dnes jsem ze sebe vydal všechny emoce a užíval si každou minutu. Tým si výsledek opravdu zasloužil, pracovali v týdnu fůru hodin a pro nás jsou body povzbuzením. Byl to úžasný víkend s obrovskou podporou davu.

Sergio Pérez - 12. místo
Nedopadlo to pro mě nejlépe - ale tým uspěl, protože Lance přivezl dva body. Věděli jsme, že zabodovat bude dost těžké, takže jsme zkusili jet na odlišných strategiích, abychom mohli maximalizovat své šance. Jak se později ukázalo, Lance měl lepší variantu - ale jaká je ta výhodnější se dozvíte až po závodě. Celý víkend nebyl dobrý. Moje tempo dnes bylo slabé - zasekl jsem se ve skupince pilotů, takže teplota atakovala limit a s tím nešlo nic dělat. V prvním stintu jsem s tím hodně bojoval, na Kvjata jsem mohl vyvíjet tlak jen dvě kola, než jsem musel začít šetřit brzdy, což bylo hodně náročné. Z týmového hlediska jsem eliminoval možné škody, což je v takto náročných závodech důležité.

Otmar Szafnauer - šéf týmu
Vidět Lance v domácím závodě na bodech je fantastické. Po náročné sobotě předvedl výborný výkon a postoupil ze sedmnácté pozice na devátou. Pro zisk jeho pozic byla důležitá strategie. U Checa nasazení středně tvrdých pneu v prvním stintu zjevně nefungovalo, ale chtěli jsme rozdělit varianty mezi oba piloty. Dva body v tak náročném závodě jsou důležité a jenom dokazují, že všechna tvrdá práce se z hlediska výkonů a výsledků začíná vyplácet.

TORO ROSSO

Daniil Kvjat, 10. místo
Byl to dobrý závod, strašně jsem nechtěl být jedenáctý. To by bylo na nic, kdybych nezískal body. S Carlosem to byl dobrý souboj, rád s ním závodím na trati, protože je to vždy na limitu. Bylo dobré to předjetí  zvládnout. Asi jsme získali maximum z auta, takže jsem spokojen. Nyní musíme dál pracovat, abychom dál získávali body.

Alexander Albon, nedokončil
Byl to těžký závod, měl jsem poškozené přední křídlo hned po startu a to byl vlastně konec. Možná jsem mohl brzdit později a Pérez mohl jet vnitřkem, ale prostě je to tak, jak to je. Potom rychlost nebyla nejlepší a musíme se na to podívat. Trápil jsem se tento víkend se závodní rychlostí a musíme to pochopit.

Jody Egginton, technický ředitel
Máme smíšené pocity. Na jedné straně skvělý závod Danyho a bod po dobrém souboji se Sainzem a Strollem a na druhé straně bohužel kontakt u Alexe, který tak ani neměl příležitost účastnit se boje ve středu pole. Měl poškozené křídlo a musel do boxů. Tým fungoval skvěle a nyní už se těšíme na další okruhy, které by nám měli sedět lépe.

MCLAREN

Carlos Sainz, 11. místo
Jsem hodně zklamaný. Poškození z úlomků jiného vozu nám změnilo závod. Musel jsem ve třetím kole do boxů, abychom to z brzd dostali, protože to způsobovalo přehřívání a potom 67 kol na jedné sadě, nestačila ani obzvláštní péče o ty tvrdé pneumatiky. To bylo prostě příliš. Nemohl jsem bohužel udržet body. Nemohli jsme ukázat naši pravou rychlost, body by jinak myslím byly možné. Vzhůru k dalšímu závodu.

Lando Norris, nedokončil
Měl jsem problém s přehříváním a musel odstoupit. Nevím, co se stalo, než se na to tým do detailu podívá, tak si nemůžeme být jistí. Do zdi nebo tak jsem nenarazil, takže opravdu netuším. Je to škoda, protože jinak to byl dobrý závod, bojoval jsem po startu s Maxem. Měli jsme potenciál na body, takže je to frustrující. Ale stává se to.

Andreas Seidl, šéf týmu
Po dobrých závodech přišlo dnes pár incidentů a znamenalo to, že jsme nezískali body, ve které jsme doufali vzhledem k naší rychlosti. Bohužel Lando brzy odstoupil kvůli mechanické poruše v zadní části auta a musíme se na to podívat. Carlos musel do boxů kvůli přehřívání brzd. Přezuli jsme na tvrdou sadu a snažili jsme se, aby ta strategie fungovala. Carlos odvedl skvělou práci s pneumatikami, ale bohužel prostě ke konci odešly a nebyla šance, aby auta za sebou udržel. Důležité je nechat co nejrychleji tento víkend za námi a soustředit se na přípravy na závod ve Francii.

SAUBER ALFA ROMEO

Antonio Giovinazzi, 13. místo
Konečné třinácté místo je určitým rozladěním, zvláště když jsem věděl, že naše rychlost nám může pomoci získat nějaké pozice. Ale udržet se v balíku pilotů nebylo tak lehké, jak se mohlo zdát. Musíme najít příčinu, protože se zdá, že jsme v neděli ztratili závodní schopnosti, což nás velice mrzí.

Kimi Räikkönen, 15. místo
Nebyl to snadný víkend, ani snadný závod, neměli jsme dostatečnou rychlost, abychom bojovali o pozice. Pár kol jsem se cítil lépe, pak přišla zase kola, kdy jsem zoufale bojoval s přítlakem. Čekají nás nějaké změny a použijeme nové díly, což by nám mělo pomoci se vrátit zpátky do boje o bodované příčky.

Frédéric Vasseur, týmový šéf
Poté, co jsme včera byli blízko Q3 jsme očekávali, že odjedeme dobrý závod. Bohužel, nečekaná zastávka Kimiho kvůli vizíru v brzdovém kanálku - tentokrát nešlo o jeho - a Antoniův kontakt s jiným vozem hned po startu nám zabránilo bojovat se soupeři ve středu pole. Pracujeme tvrdě na tom, abychom si rozuměli s pneumatikami a sledujeme linii vývoje, kterou jsme si předurčili na pár dalších závodů. Jsem si jist, že když se nám povede opět získat rychlost, kterou už jsme v sezóně předvedli, vrátíme se do boje o body.

HAAS

Romain Grosjean, 14. místo
Bylo to dlouhé odpoledne. Vše šlo z kopce, po startu se hodně riskovalo a já to odnesl poškozením auta a byl jsem poslední. Neměli jsme moc rychlost, pár kol bylo dobrých, ale jiné byly náročné. Musíme se na to pořádně podívat a pochopit, jak zlepšit a být rychlejší v závodech.

Kevin Magnussen, 17. místo
Měli jsme dobré auto a kvalifikace byla dobrá, mohli jsme bojovat se všemi ve středu pole. A často jsme letos byli nejlepší ze zbytku. Je tedy hodně těžké udržet emoce na uzdě. Tým odvedl skvělou práci (a nic z toho, co jsem říkal v rádiu nebylo myšleno proti týmu). Udělal jsem chybu v kvalifikaci a oni mi připravili nové auto. Ale pneumatiky prostě nefungovaly, v závodech je to pro nás problém a je tedy těžké nebýt zklamaný. Celý tým je, to vím. Zaslouží si víc.

Guenther Steiner, šéf týmu
Víkend neskončil lépe než včerejší den. Dojeli jsme s oběma vozy, ale výsledek je zklamáním.

WILLIAMS

George Russell, 16. místo
Vůz se relativně dobře řídil a vytáhl jsem z něj, co se dalo. Teď už nám chybí jen trochu přítlaku a určitě se v časech na kolo ještě zlepšíme. Se svým dnešním výkonem jsem spokojen a za dané situace jsem dosáhl svého maxima.

Robert Kubica, 18. místo
Bohužel, zázrak se nekonal. Včera bylo řízení nanejvýš obtížné, dnes to bylo ještě o trochu těžší. S plným vozem mi chyběl přítlak, bylo strašné vedro a stint byl hodně dlouhý. A když vám chybí to základní, pak se těžko nějakým způsobem dají stíhat soupeři.

Dave Robson, závodní inženýr
Nejteplejší den celého víkendu nás postavil před novou výzvu a mnoho pilotů se pralo s řízením svých vozů - ať už kvůli přehřátým brzdám, opotřebení pneumatik nebo teplotě motoru. Naštěstí jsme měli většinu věcí pod kontrolou a byli jsme schopni soupeřit s vozy před námi. Pro George to znamenalo šanci závodit s Magnussenem a než odstoupil, tak i s Albonem. Robert prožil mnohem těžší víkend, rozhodli jsme se pro druhou zastávku a nové středně tvrdé pneumatiky. 

Udělali jsme o víkendu pár drobných změn a odjeli hodně těžký závod. Tým ale pokračuje a odvádí dobrou práci při zastávkách v boxech. Oba piloti zvládli náročný závod a dokončili ho v obou případech bez poškození vozidel.

Vytisknout

Diskuze: PROHLÁŠENÍ po závodě v Kanadě: "Lidé by na Lewise neměli bučet," říká rozzlobený Vettel

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 62, poslední 11.06.2019 07:03 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 62 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Charles Leclerc v kvalifikaci na Velkou cenu Kanady

ANALÝZA: Hamilton měl navrch ve dvou sektorech, nestačilo to - Vettel létal na…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

  2. Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

  3. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

  4. V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud