FIA chce pro zlepšení bezpečnosti zaznamenávat i biometrická data jezdců

Robert RoBertino Pavelka, 8. června 2016, 14:25 Google+

Bezpečnost nade vše - to je heslo, které stále více provází F1. Ale nejde jen o ochranu pilotů při samotných incidentech, ale dbá se i na prevenci. O ochraně kokpitů jsme už psali dost, teď se dostává na pořad dne další bezpečnostní pomůcka.

Počet komentářů:  2 komentáře (Poslední 08.06. 16:24) Napište svůj názor
Kokpit by měl být osazen další kamerou, mapující biometrická data pilotů (ilustrační foto)

Kokpit by měl být osazen další kamerou, mapující biometrická data pilotů (ilustrační foto) | foto: McLaren

Sdílejte článek

V plánu je osazení kokpitu další kamerou, která by shromažďovala biometrické údaje pilotů s cílem dopátrat se příčin některých nehod a ruku v ruce s tím zlepšit bezpečnost. Zvažuje se, že by podobné zařízení bylo realizováno už v letošní sezóně.

Vysokorychlostní kamery s rychlostí snímání 100 obrázků za vteřinu byly instalovány už na začátku tohoto roku. Došly uplatnění například při havárii Fernanda Alonsa v Melbourne. Ve sluchátkách pilotů jsou nyní zabudovány malé akcelerometry, propojené s elektrickou řídící jednotkou vozu, které zaznamenávají síly působící na hlavu pilota v okamžiku nárazu.

Laurent Mekies, generální manažer výzkumu u Global Institute FIA podotýká, že by měla být zavedena ještě další zařízení, týkající se biometrie pilota. Shromažďovaly by se tak údaje o jeho celkovém stavu, srdeční frekvenci, tělesné teploty a úrovni vyměšovaného potu. V minulosti se již několikrát podobné sondy zkoušely.

img-responsive

Laurent Mekies hodlá využít pro další kamery i Halo koncept | foto: Scuderia Toro Rosso

"Doufám, že budeme u některých pilotů toto zařízení využít ještě před koncem sezóny, třeba jen v testovacím módu. Biometrické údaje nám pomohou vyhodnotit stav pilota před případnou havárií, v jejím průběhu a bezprostředně po ní, včetně záchranných prací," říká Mekies

S ohledem na připravované zavedení ochrany kokpitu v podobě Halo konceptu Mekies plánuje, že by zmíněné kamery mohly být umístěny v zařízení nad pilotem. Jako další místo pro situování zmíněných zařízení se nabízejí bezpečnostní pásy, z nichž by se dala monitorovat horní část těla pilota. 

Při kolizi Alonsa a Gutiérreze v Melbourne došlo v rychlosti 305 km/h k nárazu a bylo zaznamenáno přetížení 46G při bočním zpomalení poté, co vůz vlétl do štěrku a byl vyhozen do vzduchu. Vysokorychlostní kamera v kokpitu prokázala, že Alonsova hlava dvakrát během nehody narazila do levé vnitřní opěrky hlavy. Pilot sice vylezl z vraku vlastními silami, ale lékaři mu poté vystavili stop na příští závod. FIA prohlásila, že to bylo vůbec poprvé, kdy se propojily všechny nové bezpečnostní systémy, aby bylo možno získat forenzní obrázek toho, co se stane s pilotem a vozem během závažné havárie.

Vytisknout

Diskuze: FIA chce pro zlepšení bezpečnosti zaznamenávat i biometrická data jezdců

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 2, poslední 08.06.2016 16:24 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 2 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Model monopostu F1 v aerodynamickém tunelu Mercedesu

Proč se Mercedes nemůže dostat do formy? Wolff přiznává vážné problémy s korelací

Carlos Sainz v Austrálii

Šéf Red Bullu potvrzuje, že uvažují o Sainzovi jako o náhradě za Péreze

Pro pilota není nikdy příjemné, když se místo závodu jenom dívá - to platí i pro Logana Sargeanta

Proč Williams neměl v Melbourne rezervní vůz? Zpověď šéfa stáje

Lando Norris s McLarenem MCL38

"Na stříbrného Leclerca jsme měli, blížíme se Ferrari i Red Bullu," těší Norrise

Sargeant závod vůbec nejel a Albon neskrýval rozčarování

PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

Fernando Alonso sice o body nepřišel, ale pohoršil si v pořadí

Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

George Russell skončil závod na první pohled děsivou havárií

GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

Start závodu v Austrálii

GRAFIA: Startovní rošt v Melbourne po penalizaci Péreze - těží z toho oba McLareny

Sergio Pérez a Christian Horner museli zkousnout Mexičanovu penalizaci

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

Hamilton prozatím tápe a v Melbourne mu brány Q3 zůstaly zavřené

KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Haas chce pokračovat v Kanadě v tradici agresivních rozhodnutí

Haas předpokládá, že se extrémní volba pneumatik v Kanadě vyplatí

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

  2. PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

  3. GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

  4. KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

  5. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

  6. "Na stříbrného Leclerca jsme měli, blížíme se Ferrari i Red Bullu," těší Norrise

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud