S ohledem na havárii v úvodním závodě sezóny má Španěl na rozdíl od týmového kolegy Jensona Buttona odlišný počet použitých motorů. Alonso dostal druhý agregát v Bahrajnu a po Španělsku, s ohledem na limit absolvovaných kilometrů, Honda dodá čtyřiatřicetiletému pilotovi další pohonnou jednotku, aby se v monackých soutěskách neocitl na tenkém ledě nejistoty.
Alonso ve Španělsku odstoupil po aktivovci přerušení dodávky paliva. Jeho motor se podařilo opět rozběhnout, zůstane proto jako rezerva pro tréninkové využití. McLaren nechce riskovat případnou poruchu, protože v Monaku cítí velkou příležitost dosáhnout dobrého výsledku.
Honda stále zvažuje, zda pro kanadskou Grand Prix provede nějaké úpravy na motoru. Šéf Hondy Jusuke Hawegawa není pevně rozhodnut, zda bude využito pro tuto inovaci žetonů, protože by se mohly hodit později.
"Ještě jsme se nerozhodli. Náš vývoj neustále běží, a pokud bychom se nestarali o žetony, pak bychom byli na vylepšení připraveni. Musíme se ale rozhodnout takticky, ve které Grand Prix vylepšení nasadíme, což teď nedokážu říct. Nemáme žádný konkrétní plán," prohlásil po španělské Grand Prix Jusuke Hasegawa.