Shell v roce 2011 podepsal pětiletý kontrakt jako titulární sponzor Grand Prix Belgie, ale tuto smlouvu neprodloužil. Namísto toho se rozhodl zaměřit na výhradní spolupráci se stájí Ferrari jako výhradní dodavatel paliva. Znamená to, že logo britsko-nizozemské společnosti zmizí v belgickém závodě z reklamních prostor.
"Společnost Royal Dutch Shell se rozhodla neobnovit svůj reklamní kontrakt s Formula One Management a taktéž nadále nepokračovat jako titulární sponzor Grand Prix Belgie," potvrdil rozhodnutí globání manažer Kai-Uwe Witterstein.
"Náš další program se zaměřuje na posílení nově modernizovaného partnerství se Scuderií Ferrari. Dohoda s nejúspěšnějším týmem v této sportovní oblasti je v této chvíli uzavřena do roku 2020, což je potvrzený závazek působení Shellu ve Formuli 1," pokračuje Witterstein.
Náhradou za Shell by měl být pivovarnický koncern Heineken, jehož příspěvek pro belgický závod má představovat kolem 105 milionů liber. Šlo by opět o pětiletý kontrakt. Podle holandského deníku De Telegraaf je na spadnutí i smlouva s FOM v hodnotě kolem 200 milionů eur na dobu taktéž pěti let. Pivovar by tak měl nahradit na postu globálního partnera FOM hodinářský koncern Rolex a Pirelli.
V této boji o sponzory však nelze přehlížet názor evropské Alcohol Policy Alliance, která propagaci alkoholu při závodech Grand Prix považuje za "nebezpečný koktejl" a vyzývá, aby sportovní kategorie nevolily sponzory z této oblasti. Dočkáme se podobného řešení jako v případě tabákových firem? Jenom si připomeňme, že v minulosti či současnosti se na vozech objevovaly alkoholické barvy. Mezi nejvýznamnější patří výrobce likérů Martini & Rossi, určitě si vzpomeneme na tradičního výrobce whisky Johnnie Walker, pivovary Warsteiner, Kronenbourg či Pilsner Urquell, případně i nealkoholický Tourtel. Další výrobce piva pro motoristy, Birell, podporoval po celou kariéru Švýcara Marca Surera. Naši čtenáři si určitě vzpomenou i na další případy.