Piloti McLarenu - Hondy museli po celý závod šetřit palivo, zatímco Mercedesy s tím neměly problém a mohli na to po celou dobu tlačit naplno. Alonso jezdil poměrně osamocený na šestém místě a vybojoval své letošní první body, ke konci si tak chtěl závodění trochu zpestřit.
Ve 42. kole si zvýšil výkonnost své pohonné jednotky a zajel kolo za 1:41,026 min - o 1,3 s rychleji než bylo cílem, což trochu vystrašeným inženýrům zdůvodnil, že si zkrátka "chtěl užít trochu zábavy." V dalších kolech zase zpomalil, aby šetřil palivo - s opotřebením či degradaci pneumatik na jedinečném hladkém asfaltu v Soči nebyl problém.
V posledním kole se však rozhodl prověřit výkonnost svého vozu MP4-31 poháněného Hondou znovu a dosáhl pátého nejrychlejšího kola závodu: 1:40,347 min - o 1,2 pomaleji než vítěz závodu Rosberg a o šest desetin pomaleji než Massa s Williamsem, ten však na rozdíl od Alonsa ke konci stavěl pro super-měkké pneumatiky.
"Cítil jsem, že je auto dobré, ale samozřejmě jsme během závodu tolik šetřili palivo a v jeden okamžik jsem chtěl zajet jedno rychlé kolo, jen abych se trochu probudil, protože jsem se necítil dobře. A ano, potenciál tam je!" usmíval se Alonso.
"Myslím, že nyní přijdou některé okruhy, které našemu autu budou vyhovovat více, jako je Barcelona a Monako. Před nimi máme vysoká očekávání, takže z těch víkendů musíme vytěžit maximum bodů," přeje si pilot McLarenu.
Rozdíl v jeho výkonnosti oproti loňskému závodu v Rusku je značný: "Nejlepší věcí na tomto víkendu je to, že jsme byli konkurenceschopní po celou jeho dobu a také v závodě. Minulý rok se nám povedlo první kolo a ostatní jsme předjeli, rychle se před nás ale dostali zpět. Dnes jsme však byli konkurenceschopní, proto doufejme, že to takto bude pokračovat."
"Šlo o malý krok kupředu, nyní přijdou některé okruhy, kde výkon motoru nemá takový vliv, jako v té Barceloně a v Monaku, snad tedy budeme moci získat více bodů. Já teď zamířím na několik dní do Dubaje, protože to je odsud blízko, abych si odpočinul, a pak odletím do Barcelony," dodává Alonso.