Po opakujících se problémech s MGU-H v Bahrajnu v kvalifikaci, u Vandoornea těsně před závodem a také první den testů, došli inženýři Hondy k závěru, že selhával stále ten stejný díl. Honda se pokusila o dočasné řešení, aby mohla odjet bez problémů alespoň druhý den testů, což se Vandoornemu skutečně povedlo.
Poté v továrně v Sakuře pracovala na řešení a nasazení protiopatření. Oba jezdci proto v Rusku dostanou nové MGU-H, jejichž spolehlivost by měla být na vyšší úrovni, nejde však o zcela novou specifikaci. U Vandoornea to znamená, že použije již čtvrtý díl (Alonso třetí), přitom už za pátý letos hrozí penalizace.
"Po zklamání o víkendu v Bahrajnu jsme tam prožili pár velmi rušných dnů sezónního testování. Tým usilovně pracoval na nasazení určitých protiopatření, které by nám pomohly bojovat s našimi problémy s MGU-H. Druhý den testů jsme směr našeho řešení potvrdili ujetím 81 kol se Stoffelem za volantem," říká sportovní šéf Hondy Jusuke Hasegawa.
Hvězda McLarenu, Fernando Alonso k tomu říká: "Sledoval jsem test v Bahrajnu a potěšilo mě, že jsme byli schopni zajistit spoustu cenných dat z vozu i z pohonné jednotky. Vím, že všichni u McLarenu - Hondy tvrdě pracují, aby to dobře využili k našemu co nejrychlejšímu pokroku. Sezóna je dlouhá, ale mezi dvěma závody - obzvlášť těmi vzdálenými - není moc času pro vývoj. Kola, která jsme zvládli poslední den testu, proto pro nás byla velkým pozitivem a snad budou v příštích několika závodech užitečná."
A jeho týmový kolega Vandoorne pokračuje: "Po obtížných pár týdnech byl poslední den testů v Bahrajnu velmi povzbuzující - pro mě i pro celý tým. Šlo o povzbuzení, které jsme potřebovali. Poskytlo nám hodně užitečných dat o směru, kterým se s celým balíkem ubíráme, takže do Soči jedeme s lepším pocitem, než jsme měli v neděli po závodě plném zklamání.
"Jak jsem řekl dříve, na okruzích, jako je tento [v Soči], kde jsou důležité rychlosti na rovinkách, před tímto víkendem víme, že budeme v úzkých. Měli bychom se rozhodně soustředit na to, abychom na dráze strávili co nejvíce času a pracovali na spolehlivosti. Pokud z tohoto pohledu prožijeme čistý víkend a nebudeme mít s vozem potíže, poskytne nám to tu nejlepší příležitost nalézt výkonnost pro závod. A my do něj dáme všechno s balíkem, který máme," dodává belgický pilot.