Třetí trénink se v podstatě stal přetahovanou mezi oběma vozy Mercedesu, ve kterém šlo tak trochu i o psychickou výhodu. Zatímco prakticky po celou dobu byl v čele Rosberg a Hamilton jenom dotahoval, svůj finální útok si obhájce titulu připravil na samotný závěr a minutu a 10 vteřin před závěrem tréninku šel do čela. Rosberg už neměl čas na odvetu.
Začátek jízd, které se nesly za polojasného a větrného počasí, odstartoval Grosjean, následován Vettelem a Wehrleinem. Lze ale podotknout, že více než dvacet minut jsme byli svědky spíše testování a takřka líného projíždění trati. Až po osmi minutách jsme zaznamenali první, samozřejmě jen informativní čas, jehož autorem byl na superměkké směsi Daniel Ricciardo (1:40,279). Vettel byl na stejné směsi pomalejší (1:41,862), jeho kolega Räikkönen zkoušel alternativní přístup na měkkých pneumatikách a byl překvapivě, i když jen o malý kousek rychlejší - 1:41,242. Mercedesy v této fázi opravdu jen plnily pojížděcí povinnost, což naznačují časy 1:49,584 (Hamilton) a 1:51,278 (Rosberg).
Postupem času se začaly probouzet i ostatní, ale jednotlivé výkony oscilovaly od nejlepšího výkonu 1:38,622 (Ricciardo) po Harjanta (1:43,166). Malou útěchou mohla být pro indonéského závodníka nejvyšší rychlost na dlouhé rovince - 327,6 km/h. Za tím se seřadili Grosjean a Bottas.
Svou záludnost předvedla zatáčka 13, ve které loni Carlos Sainz jr. značně vyděsil svět F1. Letos jako první okusil po čtvrthodině její nástrahy Pérez a i když nekolidoval s bariérami, nedokázal svůj vůz vytočit zpět na trať, takže na kratičkou chvíli, než mu pomohli traťoví maršálové, problikla na displejích informace o virtuálním safety caru. Že to nebyla jediná oběť "třináctky" ukázal další průběh tréninku, do její pasti se lapil i Grosjean a dokonce oba Mercedesy.
Zhruba půl hodiny před polovinou tréninku začaly pršet první kvalifikační simulace. A také interní boj Stříbrných šípů. Rosberg zajel první výzvu v podobě času 1:37,722 (a s obrovskou chybou v poslední zatáčce), Hamilton kontroval výkonem 1:37,325. Další atak Rosberga byl o desetinu lepší - 1:37,224. Zpovzdálí se na tento duel dívali piloti Williamsu, kteří nakrátko drželi třetí a čtvrtí příčku, než se přihlásil o svá práva Räikkönen (1:39,047). Vettel v tu chvíli jistil poslední příčku (1:41,570), ale nutno přiznat, že si odkroužil zkrácenou závodní simulaci v délce 23 kol.
Poté se trať téměř "vylidnila" a bylo jasné, že v poslední části tréninku přijde nová snaha zajet co nejlepší čas. A tak se také stalo, i když to pro všechny piloty bylo velice obtížné. V poslední čtvrthodině bylo na trati všech 22 vozů, poté se do boxů stáhl jediný Massa. A pokračovala přetahovaná Mercedesu: První útok Rosbergovi ještě nevyšel (1:37,754), ale po dvou zahřívacích kolech (zatímco třeba Ferrari vsadilo jen na jedno) se do toho pilot v čele průběžné kvalifikace opřel a jako první se dostal pod hranici 1:37,0 - čas 1:36,783 nedokázal stlačit ani Hamilton, který zaostal o téměř dvě setiny (1:36,953). Jako by chtěl Rosberg Brita dorazit, vylepšil se ještě o další tři desetiny, ale v samotném závěru se rozjel po několika nepovedených kolech a zaváháních k poslednímu kolu Hamilton a přesně 71 vteřin před koncem tréninku proťal cílovou čáru v nejlepším čase.
Ferrari sice má na svém kontě třetí a čtvrté místo, ale odstup nevěstí nic dobrého. Nenápadně, ale efektivně se prezentovala stáj Toro Rosso, která dokázala porazit svého "áčkového" rivala. A že se krize Sauberu nadále prohlubuje, to naznačuje pohled na výsledky tréninku. A sluší se ještě pooznamenat, že výkony obou Mercedesů byly lepší než při loňské kvalifikaci.
Poř. | # | Jezdec | Země | Tým / Šasi, motor | Čas / odstup |
---|---|---|---|---|---|
1. | 44 | Lewis HAMILTON | gbr | Mercedes AMG Petronas F1 | 1:36,403 / - |
2. | 6 | Nico ROSBERG | deu | Mercedes AMG Petronas F1 | 1:36,471 / +0,068 |
3. | 5 | Sebastian VETTEL | deu | Scuderia Ferrari | 1:37,007 / +0,604 |
4. | 7 | Kimi RÄIKKÖNEN | fin | Scuderia Ferrari | 1:37,727 / +1,324 |
5. | 19 | Felipe MASSA | bra | Williams Martini Racing | 1:37,918 / +1,515 |
6. | 77 | Valtteri BOTTAS | fin | Williams Martini Racing | 1:37,985 / +1,582 |
7. | 33 | Max VERSTAPPEN | nld | Scuderia Toro Rosso | 1:38,133 / +1,730 |
8. | 22 | Jenson BUTTON | gbr | McLaren - Honda | 1:38,260 / +1,857 |
9. | 55 | Carlos SAINZ JR. | esp | Scuderia Toro Rosso | 1:38,465 / +2,062 |
10. | 11 | Sergio PÉREZ | mex | Sahara Force India F1 Team | 1:38,542 / +2,139 |
11. | 3 | Daniel RICCIARDO | aus | Red Bull Racing | 1:38,622 / +2,219 |
12. | 14 | Fernando ALONSO | esp | McLaren - Honda | 1:38,633 / +2,230 |
13. | 26 | Daniil KVJAT | rus | Red Bull Racing | 1:39,047 / +2,644 |
14. | 27 | Nico HÜLKENBERG | deu | Sahara Force India F1 Team | 1:39,162 / +2,759 |
15. | 21 | Esteban GUTIÉRREZ | mex | Haas F1 Team | 1:39,230 / +2,827 |
16. | 20 | Kevin MAGNUSSEN | dnk | Renault Sport Formula One Team | 1:39,238 / +2,835 |
17. | 8 | Romain GROSJEAN | fra | Haas F1 Team | 1:39,239 / +2,836 |
18. | 30 | Jolyon PALMER | gbr | Renault Sport Formula One Team | 1:39,589 / +3,186 |
19. | 88 | Rio HARJANTO | idn | Manor Racing MRT | 1:39,599 / +3,196 |
20. | 94 | Pascal WEHRLEIN | deu | Manor Racing MRT | 1:39,663 / +3,260 |
21. | 9 | Marcus ERICSSON | swe | Sauber F1 Team | 1:39,740 / +3,337 |
22. | 12 | Felipe NASR | bra | Sauber F1 Team | 1:39,898 / +3,495 |
VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ