Podivné vysvětlení vyhazovu HHF z Jordanu?

Daniel Šupa, 21. února 2005, 09:59 Google+

Mnozí z vás si vzpomenou na překvapivé ukončení plodné spolupráce ve druhé třetině sezony 2001.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Frentzen, Heinz Harald

Frentzen, Heinz Harald | foto: Heinz Harald Frentzen

Sdílejte článek

Plodná spolupráce? Tým Eddieho Jordana byl sice tou dobou na sestupu a o jeho soukromou stáj nejevily do F1 nově vstupující automobilky valného zájmu, přesto vyhrál Heinz Harald Frentzen pro tým dvě ze čtyř jeho vítězství.

Vůz EJ11 byl poháněn stejnými motory Honda, jako konkurenční BAR, ale japonský výrobce naznačil, že bude dodávat své hnací agregáty pouze jedné stáji.

AtlasF1 přinesl informaci, že majitel Eddie Jordan měl Frentzena vyhodit před jeho domácí GP Německa proti své vůli a z naprosto nezbytného důvodu, totiž záchrany motorů Honda. „Měl jsem Frentzena moc rád, ale nemohl jsem s ním obnovit kontrakt, musel jsem dát místo Satovi, abych si udržel Hondu. To mělo pro tým prvotní důležitost. Byl jsem v hrozné situaci, chtěl jsem Frentzena, ale nemohl jsem si ho nechat,“ uvedl údajně Eddie Jordan.

Ve světle tehdejších skutečností je však toto tvrzení poněkud nevěrohodné. I když, možná ne až tolik, ale po pořádku. V sezoně 2001 byl týmovým kolegou vedle Frentzena Jarno Trulli. Do sezony 2002 však nastoupila dvojice Fisichella a Sato. Ihned vás jistě napadlo, že připadala do úvahy dvojice Frentzen / Sato. Potud se zdá, že Eddie Jordan hovoří poněkud z cesty.

Jisté je ale to, že F1 je velmi složitým sportem s ohromně propleteným zákulisím. Je reálné předpokládat, že tehdejší Jordan, jako tým středu startovního pole, potřeboval kvalitní jezdce. Přestupy takových pilotů se připravují dlouho předem a dost možná Eddie počítal s Frentzenem a Fisichellou, v sezoně 2001 rozhodně předními jmény F1 se zárukou solidních výkonů. Načež do hry vstoupil Sato a pravděpodobně i jednoznačný požadavek Hondy.

Všiml jsem si k prohlášení Eddie Jordana několika komentářů, jež ho stavěly do nepříznivé role s tím, že opět překrucuje skutečnost. To jest otázka, ale proč by se Jordan vracel sám od sebe k tak ošemetné kauze, za kterou ho odsoudila celá řada lidí?

Je poměrně pravděpodobné, že byla tou dobou již podepsána smlouva s Giancarlem Fisichellou a Frentzen musel skutečně uvolnit místo Hondou prosazovanému Japonci Satovi.

Proč ale německý jezdec nedokončil poslední závody sezony 2001 v souladu se smlouvou? Další neznámá. Dost možná došlo k roztržce mezi oběma hlavními aktéry, která vyústila ve známou faxovou výpověď. Podobně dopadlo ukončení spolupráce u BAR Jacquese Villeneuva.

Jisté zůstává pouze to, že skutečnou pravdu znají jen Heinz Harald Frentzen a Eddie Jordan…


Foto: Heinz Harald Frentzen

Vytisknout

Diskuze: Podivné vysvětlení vyhazovu HHF z Jordanu?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Nico Rosberg a Lewis Hamilton těsně za sebou

"Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

SPRINT ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprintu v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Sauber

Sauber testoval nové přední křídlo

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

  2. Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

  3. Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

  4. GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

  5. SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

  6. SPRINT ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud