Že mizí některé nepříliš povedené koncepty jako Grand Prix Indie nebo Koreje, to až nepřekvapí. Že se o svou budoucnost obávají dlouholetí pořadatelé na Monze nebo v Silverstone, to je otázka peněz, ve které není pro historii a tradici. Ale pak jsou tu případy, kdy se neuplatní ani ta nejpřísnější logika.
Shanghai International Circuit patří k těm lepším kreacím Hermanna Tilkeho, což ostatně potvrzují i sami piloti. "Ano, je to dobrý okruh, poměrně technický, na němž můžete volit různou závodní stopu a bohaté kombinace průjezdů zatáček, které jsou poměrně složité," tvrdí Marcus Ericsson (Sauber). Doplňuje ho současný pilot Ferrari Kimi Räikkönen: "Myslím, že to je dobrý okruh, aby se tu odehrávaly zajímavé závody."
Podle holandského deníku De Telegraaf však Číňanům může reaálně hrozit, že se u nich příští rok pojede naposled. Původní smlouva z roku 2004 byla několikrát prodloužena, přičemž poslední revizi kontraktu z roku 2011 provázela dlouhá debata o akceptování provozního poplatku.
"Myslím, že Čína by v kalendáři být měla, docela by mi chyběla, kdyby už se na ní nemělo jezdit," soudí Ericsson. Räikkönen jeho názor podporuje, ovšem s jistou dávkou rezignace: "Jezdí se tam dobře, ale o tom, kde se bude závodit, nerozhodujeme my piloti. Ecclestone akceptuje, kdo mu zaplatí, takže zamíříme tam, kam nás povede."
Výstavba Shanghai International Circuit vyšla na 240 milionů dolarů. Čína byla z obchodního hlediska pro Ecclestonea významným partnerem, ale to vůbec neznamená, že pokud nebude akceptovat jeho požadavky, skončí v propadlišti dějin jako sousední asijští pořadatelé. Navíc se objevují sice ojedinělé, ale postupně přibývající zprávy, že Číňané už se F1 nasytili a její přítomnost nepřinesla žádaný efekt.