S ohledem na velký deficit v oblasti rychlosti na rovinkách, se Honda přes zimu věnovala přestavbě kompresoru. Jak se zdálo, start do nové sezóny byl povzbudivý, podařilo se především zapracovat na spolehlivosti. Honda proto prohlásila, že dalším hlavním úkolem je nyní stáhnout odstup v počtu koňských sil, které ztrácí na své konkurenty.
"Je to velmi obtížné, ale především jsme se soustředili na spolehlivost a myslím, že v této oblasti jsme dosáhli značného pokroku, navzdory problémům, které jsme měli v Bahrajnu. Teď je třeba věnovat pozornost výkonu motoru, jak jsme seznali, jeho současná síla není dostatečně dobrá, aby bylo možné atakovat Q3. Víc k tomu zatím nelze dodat. Snad jen tolik, že jsme velmi blízko našeho očekávání. Aktuální pozice odpovídá našim představám. Zatím není moc dobrá, ale hodnotím ji jako obstojnou," vyjádřil se šéf Hondy Jusuke Hasegawa.
Honda disponuje 14 vývojovými žetony a není vyloučeno, že některé využije před Grand Prix Španělska. Bez ohledu na oblast, na níž se chce Honda především zaměřit, by mělo dojít ke zlepšení všech částí pohonné jednotky. "Musíme zlepšit výkon motoru, především spalovací části. Pořád jsme na rovinkách pomalí, takže to je ta nejdůležitější věc," pokračuje Hasegawa.
Šéf Hondy se rovněž domnívá, že už není třeba věnovat v otázce vývoje velký prostor v oblasti spolehlivosti, a to i přes Buttonovo odstoupení v Bahrajnu. "Měli bychom žetony využít pro vývoj motoru při jeho dalším nasazení. Co se týče spolehlivosti, tam je potřebovat nebudeme. Musíme udělat změny, abychom dosáhli většího výkonu. Jakmile se nám to podaří, můžeme se zabývat úpravami dalších oblastí a mezi nimi i spolehlivostí. Protože výkon s ní kráčí ruku v ruce," uzavírá Hasegawa.