Finský pilot během závodu držel třetí příčku, když zaznamenal problém s přehříváním, což dokreslily plameny šlehající ze vstupního otvoru pro chlazení motoru. Ihned tehdy dostal instrukci, aby vypnul motor a odstoupil.
Z analýzy Scuderie vyplynulo, že jeho motor s vnitřním spalováním (ICE) nebyl poškozený požárem, který ihned zlikvidovali traťoví komisaři. Díky tomu Ferrari neplánuje výměnu motoru, situaci však během víkendu ještě vyhodnotí.
LAP 24/57: The drama continues
— Formula 1 (@F1) March 20, 2016
Raikkonen's race is over - we don't really need to explain why... #AusGP pic.twitter.com/36whr7enPT
Protože nedělní závod se v Bahrajnu pojede při západu slunce, motor už nebude vystavován tak extrémním teplotám. Italský tým však Kimimu bude muset vyměnit turbo, které způsobilo technický problém v Austrálii.
Podobné štěstí nemá Fernando Alonso, který bude muset po havárii dostat zcela novou pohonnou jednotku. Piloti letos mohou použít pět kusů ze všech dílů pohonné jednotky, výměny u McLarenu a Ferrari se tedy obejdou bez penalizací.